/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Styre TDC dette ?? (problemer med Unotel)
Fra : Peter


Dato : 09-04-05 17:03

Hej.

Måske er jeg bare paranoia, men jeg har for 4-5 måneder siden skiftet til
Unotel på min privat telefon, og det er for mig et udemærket valg ang.
priser mv.
Jeg havde inden Telmore, som fungerede glimrende, men var lidt dyere......

Men med Unotel er det som om at min telefon i mange tilfælde vælger
alternative sendemaster, som normalt har dårligere dækning end dem der blev
valgt med Telmore, og også vælges med TDC kort i telefonen.

Det er ikke kun en enkelt telefon der gør dette, det er begge husstandens
mobiltelefoner der opføre sig på denne måde.....

Så er spørgsmålet:
Gør TDC noget for at bevist ødelægge det for unotel ??
Kan TDC prioitere deres egne abonenter på en mast, og så fordele de "øvrige"
på andre master med mindre god dækning ?? - Det kan de sikkert, men gør de
mon det ??

Er der andre her der har samme erfaringer ??

Derudover har jeg enkelte gange oplevet at min unotel ikke har kunne få
kontakt til et nummer, hvor min TDC sagtens kunne få kontakt.......(Jeg har
til daglig både en TDC og en Unotel telefon i mine lommer, så jeg kan tit
sammenligne, og bytte rundt på kortene mv, men resultatet er det samme,
unotel fungere af en eller anden grund ikke lige så optimalt.....)

Mvh.
Peter



 
 
Peter (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 09-04-05 17:50

Hej igen.

Jeg har også lige spurgt Unotel´s support, da jeg gerne vil vide om de
kan/vil rette dette op.
Men de kan først svare på mandag, så indtil da vel jeg meget gerne høre
hvilke oplevelser i andre har mht. dette.....

Mvh.
Peter



Kim Kristensen (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 09-04-05 19:14


"Peter" <p@tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41T5e.169$cH.117@news.get2net.dk...
> Hej.
>
> Måske er jeg bare paranoia, men jeg har for 4-5 måneder siden skiftet til
> Unotel på min privat telefon, og det er for mig et udemærket valg ang.
> priser mv.
> Jeg havde inden Telmore, som fungerede glimrende, men var lidt dyere......
>
> Men med Unotel er det som om at min telefon i mange tilfælde vælger
> alternative sendemaster, som normalt har dårligere dækning end dem der
blev
> valgt med Telmore, og også vælges med TDC kort i telefonen.
>
> Det er ikke kun en enkelt telefon der gør dette, det er begge husstandens
> mobiltelefoner der opføre sig på denne måde.....
>
Her i huset har vi fire mobilabonnementer hos UnoTel, og intet at klage
over. Ungerne (13 og meget snart 16) tog deres i brug i december og konen og
jeg for ni dage siden. Jeg har haft et abonnement hos Sonofon og de andre
tre hos debitel, ingen af os har bemærket nogen form for kvalitetsforskel.

> Så er spørgsmålet:
> Gør TDC noget for at bevist ødelægge det for unotel ??
> Kan TDC prioitere deres egne abonenter på en mast, og så fordele de
"øvrige"
> på andre master med mindre god dækning ?? - Det kan de sikkert, men gør de
> mon det ??
>
> Mvh.
> Peter
>
>
Jeg kan ikke forestille mig at TDC bruger den slags numre for at komme en
konkurrent til livs, sådan et ry og rygte ønsker TDC næppe. UnoTel er jo
selv TDC-kunde og der er også andre der som UnoTel køber ydelser hos TDC som
de så også skulle være efter. Mister TDC UnoTel som kunde mister de jo også
den indtægt de får gennem det samarbejde, og det er langt fra sikkert at
UnoTels kunder vil blive TDC kunder hvis UnoTel må lukke. Så nu har TDC
indtægt fra alle UnoTels kunder, hvilket de ikke kan være sikker på at have
hvis disse kunder skal finde sig en anden udbyder.

Med venlig hilsen Kim



Peter (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 09-04-05 19:35

Hej.
Tak for dit svar......

> Her i huset har vi fire mobilabonnementer hos UnoTel, og intet at klage
> over. Ungerne (13 og meget snart 16) tog deres i brug i december og konen
> og
> jeg for ni dage siden. Jeg har haft et abonnement hos Sonofon og de andre
> tre hos debitel, ingen af os har bemærket nogen form for kvalitetsforskel.

Nu ved jeg ikke hvilken udbyder demitel benytter, det er vist begge dele, så
hvis i dermed alle fire reelt kommer fra Sonofon´s net, så er en direkte
sammenligning med Unotel svær at fortage......

> Jeg kan ikke forestille mig at TDC bruger den slags numre for at komme en
> konkurrent til livs, sådan et ry og rygte ønsker TDC næppe. UnoTel er jo
> selv TDC-kunde og der er også andre der som UnoTel køber ydelser hos TDC
> som
> de så også skulle være efter.

Det er precis der jeg tror at der godt kan være handlet lidt imellem TDC og
Unotel..... Hvis Unotel skal have en ydelse til lavest mulige pris (og det
skal de vel for at kunne udbyde minutpriser ned til 0 øre/min), så kan de
vel heller ikke nødvendigvis forvente at deres kunder kan få den samme
dækning, som TDC´s egne højtbetalende kunder får.....
Eller med andre ord, TDC kan sikkert handle med deres kunder på
dækningsgraden. - eller kan de ??

> Mister TDC UnoTel som kunde mister de jo også
> den indtægt de får gennem det samarbejde, og det er langt fra sikkert at
> UnoTels kunder vil blive TDC kunder hvis UnoTel må lukke.

Der er reelt ikke så mange andre lavpris-valg her i DK for unotel´s kunder,
CBB og Telmore, hvor TDC jo selv ejer Telmore......

> Så nu har TDC
> indtægt fra alle UnoTels kunder, hvilket de ikke kan være sikker på at
> have
> hvis disse kunder skal finde sig en anden udbyder.

Jamen du har måske ret, det håber jeg da at du har....
Det er bare påfaldende at mit Unotel kort "default´er" til dårligere
sendere, end mit TDC kort gør, hvergang......
Kvaliteten/forbindelsen afhænger 100% af hvilket kort jeg sætter i
telefonen.
Og jeg har altså fortaget den test med at bytte kort mange gange, så det er
ikke bare en tilfældighed en enkelt eftermiddag.

Mvh.
Peter



Lars Raaby (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Lars Raaby


Dato : 09-04-05 20:20

Peter skrev:

>
> Det er precis der jeg tror at der godt kan være handlet lidt imellem TDC og
> Unotel..... Hvis Unotel skal have en ydelse til lavest mulige pris (og det
> skal de vel for at kunne udbyde minutpriser ned til 0 øre/min), så kan de
> vel heller ikke nødvendigvis forvente at deres kunder kan få den samme
> dækning, som TDC´s egne højtbetalende kunder får.....
> Eller med andre ord, TDC kan sikkert handle med deres kunder på
> dækningsgraden. - eller kan de ??
>
>
Jeg tror du er inde på noget af de rigtige.
Det er sådan at egne kunder altid har første ret til deres net.
Hvis der kommer en fra udlandet så får han kun plads på nettet
når der er plads til ham.
Når du er TDC kunde skal der altid være plads til dig.
Det er ikke kun TDC der køre med det. Det gør alle vist.

Men om Unotel har fået prisen så langt ned at TDC har sagt at så
skal i ikke regne med at få den bedste dækning skal jeg ikke
kunne sige. Men noget kunne tyde på at det er sådan.

Det kunne jo også godt være at Kim Kristensen bor et sted med
mange TDC master så han ikke oplever det. Og da han vist nok
kommer fra Sonofon har de sikkert ikke tænkt over det.




--
MVH Lars
- som bruger TELMORE

Peter (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 10-04-05 09:25

Hej.

> Jeg tror du er inde på noget af de rigtige.
> Det er sådan at egne kunder altid har første ret til deres net.

I så fald (altså hvis jeg har ret), så er det egentlig en "forkert"
markedsføring at Unotel reklamere med at der er god dækning pga. at de er på
TDC´s net.....

Det er da rigtigt at de er på TDC´s net, men den gode dækning er der ikke,
hvor den så er blevet af......

Jeg har eks. en sender lige her 3 km væk, som mit TDC kort normalt vælger.
Mine Unotel kort "vælger" derimod ofte ikke engang den næstnærmeste, men
sendere helt ude i "tredje række" 10-15 km væk i luftlinie.

Mvh.
Peter



Peter (11-04-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 11-04-05 16:39

Hej.

Jeg har tænkt mig at i får svaret her, når jeg har et, men det svar jeg fik
idag, var kun hvad jeg vil kalde et "delvist svar". (Det gav kun yderligere
spørgsmål og lyst til at kontakte dem igen....)

- så jeg har kontaktet Unotel igen, så må vi se om de denne gang kommer op
med en bedre forklaring....

Mvh.
Peter



Peter (14-04-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 14-04-05 18:49

Hej igen NG´ere......

Ok her er så de svar heg har fået fra Unotel......
(De beviser ikke meget, andet end at Unotel ikke kan svare seriøst på
spørgsmålet..... desværre....)

Spørgsmål 1:
-------
Jeg har et spørgsmål til jer.
Jeg har 2 Unotel telefoner (vi havde Telmore før), og jeg har også én TDC
telefon.

Det vi oplever er at efter at vi har fået Unotel, så vælger telefonerne
(eller er det sendemasterne) at lægge vores Unotel telefoner over på master
med dårligere dækning end den telefon med TDC´s eget abonnement.

Kan det passe at TDC styre og prioitere deres egne abonenter til master med
optimal forbindelse frem for Unotel´s abonenter ??

Det er tydeligt at det er det der sker, det er ikke et spørgsmål om hvilken
telefon vi bruger, for jeg har flere gange forsøgt at bytte rundt på
telefonerne uden at det hjalp, den med TDC kortet i får altid en bedre
dækning end dem med Unotel kort i.

Jeg bruger cellbroadcast (gruppe 050) til at se senderinformationerne, så
jeg er ret sikker på det jeg siger, jeg vil bare gerne vide om i kan (og
vil) rette dette op for mig, da det er meget irreterende med dropout´s hele
tiden når man bruger Unotel.

Mine numre er:
xxxxxxxx og yyyyyyyy

Jeg havde ikke disse problemer som abonent hos Telmore, men de er jo også
TDC ejet idag......
-------

Svar 1:
-------
Det skulle meget gerne være det samme signal som TDC, dropouts skulle der
skal ikke være noget af.. jeg tror det har noget at gøre med, hvor du
befinder dig.. har konstant fuld signal på min mobil næsten alle steder i
landet.

og denne cellbroadcast, er en sød lille feature men overhovedet ikke præcis
i dens målinger. Hvor befinder du dig i landet, og står du nøjagtig samme
sted når du laver disse test's?
-------

Mit spørgsmål 2:
-------
Tak for jeres svar, men det forklare desværre ikke hvorfor vi på TDC´s
Sim-kort næsten uden untagelse har langt bedre signal end vi har på Unotel´s
kort....

Og ja, man kunne tro at det var Telefonerne eller hvor de bliver brugt der
gør forskellen, men det er det ikke.
Jeg har eks. konstant både en arbejdstelefon (TDC) og en privat (Unotel) på
mig, og der er altid bedre signal på TDC´s kort, jeg har flere gange prøvet
at bytte rundt på kortene for at tjekke om det lå i telefonerne.

Jeg bor på *** ved ***, og bevæger mig normalt mest rundt i
***området.

Telefonen der har TDC´s kort i får normalt en af de nærmeste sendere, hvor
telefonen med Unotel´s kort næsten altid får en sender der ligger meget
længere væk og med et dårligere signal.

Og ja, mine telefoner ligger ved siden af hinanden på mit skrivebord, når
jeg har fortaget disse test´s, og de er blevet lagt nøjagtig samme sted
efter at der er blevet byttet kort........

Det er da ikke sikkert at i er klar over at der er et eller andet, men kan
det tænkes at TDC prioritere deres egne kunder højere end jeres ??

Da i sikkert har fået forhandlet prisen meget langt ned ved TDC (og det har
i selvfølgelig), kunne det måske tænkes at TDC i samme omgang har "skåret
lidt" i dækningsgraden, og at de måske regulere belastningen på deres
senderne ved at flytte på jeres kunder ?? (bare en tanke)
-------

Svar 2:
-------
Det sjove ved dette, er at jeg aldrig har hørt nogen med samme problem..
hvor dårlig signal har du, i forhold til TDC? Fordi der skulle ikke være
nogen forskel overhovedet..

Man kunne evt. lave et nyt test kort til dig, for at se om fejlen ligger på
vores simkort, eller om det er en sag vi skal gøre på TDC.
-------

Så jeg opgiver, og overvejer at oprette Telmore igen....... desværre......

Mvh
Peter



Kim Kristensen (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 10-04-05 09:56


"Peter" <p@tele.dk> skrev i en meddelelse
news:EfV5e.206$TU2.158@news.get2net.dk...
>
> Nu ved jeg ikke hvilken udbyder demitel benytter, det er vist begge dele,

> hvis i dermed alle fire reelt kommer fra Sonofon´s net, så er en direkte
> sammenligning med Unotel svær at fortage......
>
Ifølge forbrugerstyrelsens side bruger det eneste nævnte debitel-abonnement
TDC, men jeg skal ikke kunne sige om de også bruger Sonofon.
>
> Det er precis der jeg tror at der godt kan være handlet lidt imellem TDC
og
> Unotel..... Hvis Unotel skal have en ydelse til lavest mulige pris (og det
> skal de vel for at kunne udbyde minutpriser ned til 0 øre/min), så kan de
> vel heller ikke nødvendigvis forvente at deres kunder kan få den samme
> dækning, som TDC´s egne højtbetalende kunder får.....
> Eller med andre ord, TDC kan sikkert handle med deres kunder på
> dækningsgraden. - eller kan de ??
>
Jeg ved ikke hvad UnoTel giver i minutpris i forhold til lignende selskaber,
kun at de sælger det til en lavere pris end de andre. Administrationen ved
salg af eksempelvis 10.000 minutter til UnoTel er formegentlig også meget
mindre end salget af 1000x10 minutter til privat kunder, og så kan TDC (hvis
det er det de gør) jo godt sælge billigere minutter til UnoTel og stadig
tjene det samme pr. minut.

Det er ikke heller ikke sikkert at UnoTel tjener mindre pr. minut end de
andre set i et større perspektiv, UnoTel skal jo ikke finansiere deres
kunders mobiltelefon i en periode og administrationen af den del slipper de
så også for. Eller måske den gratis taletid svare helt eller delvist til det
andre bruger på telefoner med tilskud, ja mulighederne er mange men jeg
kender ikke sandheden.

Endeligt så er UnoTel jo også en TDC-kunde, og temmelig sikkert større end
nogen privat eller firmakunder. Jeg tvivler på at UnoTel vil acceptere et
dårligere produkt
>
> Der er reelt ikke så mange andre lavpris-valg her i DK for unotel´s
kunder,
> CBB og Telmore, hvor TDC jo selv ejer Telmore......
Næ det er da rigtigt, men hvis det bliver for dyrt kan jeg og sikkert mange
andre undvære en mobiltelefon.
>
> Jamen du har måske ret, det håber jeg da at du har....
> Det er bare påfaldende at mit Unotel kort "default´er" til dårligere
> sendere, end mit TDC kort gør, hvergang......
> Kvaliteten/forbindelsen afhænger 100% af hvilket kort jeg sætter i
> telefonen.
> Og jeg har altså fortaget den test med at bytte kort mange gange, så det
er
> ikke bare en tilfældighed en enkelt eftermiddag.
>
> Mvh.
> Peter
>
Ja det er underligt at du har den oplevelse, og det bliver spændende at høre
hvad UnoTel skriver til dig. Her 12-13 km nord for Roskilde har vi fire som
sagt ikke bemærket nogen form for dårlig dækning i forhold til de vi kom
fra, og det er de samme mobiler vi bruger (Nokia 2x3310, 3510, 6100). Den
største forskel vi har bemærket er, at vi nu kan gemme 230 numre på
SIM-kortet mod før 100 og så naturligvis den økonomiske besparelse.

Med venlig hilsen Kim



Rainer Schöbe (09-04-2005)
Kommentar
Fra : Rainer Schöbe


Dato : 09-04-05 19:52

Hej Peter.

Peter wrote:
> Kan TDC prioitere deres egne abonenter på en mast, og så fordele de
> "øvrige" på andre master med mindre god dækning ?? - Det kan de
> sikkert, men gør de mon det ??

Her nede i Tyskland gør operatørerne det sagtens, men det opdækker man kun,
hvis der er for mange samtaler på en mast. Hvis mobilen er på stand-by, så
er der ingen forskel her i Tyskland.

Flere master er sammensluttet til et såkaldt "LocationArea". Når du færdes
indenfor dette areal, véd netværket ikke på hvilken mast du er medmindre du
foretager eller modtage et opkald/sms. Det er kun muligt at holde bestemte
kunder udenfor et LocationArea. Da f.eks. orange-kunder dengang kunne roame
på Sonofons net, var på den måde de LocationAreas i hovedstadsområdet lukket
for dem i Sonofons net.

Hvis TDC ville gøre sådant, så ville der være større områder hvor du vil
opleve overhovedet ingen dækning.

> Derudover har jeg enkelte gange oplevet at min unotel ikke har kunne
> få kontakt til et nummer, hvor min TDC sagtens kunne få
> kontakt.......(Jeg har til daglig både en TDC og en Unotel telefon i
> mine lommer, så jeg kan tit sammenligne, og bytte rundt på kortene
> mv, men resultatet er det samme, unotel fungere af en eller anden
> grund ikke lige så optimalt.....)

Hvis du sætter dit Unotel-kort i den mobil hvor du plejer at have dit
TDC-kort i og omvendt, hvor oplever du dårligere dækning?

Jeg kunne godt tænke mig at forskellen skyldes forskellige mobiltelefoner.


Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de
Nur E-Mails mit "RE:" in "subject" werden gelesen.
Der læses kun e-mails med "RE:" i "subject".
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
http://www.prepaid-dk.de



Peter (10-04-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 10-04-05 09:17

hej.

Tak til alle for jeres svar.....

> Hvis du sætter dit Unotel-kort i den mobil hvor du plejer at have dit
> TDC-kort i og omvendt, hvor oplever du dårligere dækning?

> Jeg kunne godt tænke mig at forskellen skyldes forskellige mobiltelefoner.

Som jeg skrev i et aldet indlæg så:
Er det bare påfaldende at mit Unotel kort "default´er" til dårligere
sendere, end mit TDC kort gør, hvergang......
Kvaliteten/forbindelsen afhænger 100% af hvilket kort jeg sætter i
telefonen.
Og jeg har altså fortaget den test med at bytte kort mange gange, så det er
ikke bare en tilfældighed en enkelt eftermiddag.

Mvh.
Peter



Hans Paulin (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 12-04-05 10:02

Peter skrev:

> Som jeg skrev i et aldet indlæg så:
> Er det bare påfaldende at mit Unotel kort "default´er" til dårligere
> sendere, end mit TDC kort gør, hvergang......

Vi har hér i husstanden haft UnoTel på 2 mobiler i ca. ½ år og har ikke
oplevet nogen kvalitetsforringelse i forhold til Telmore (uden dog at være
gået så videnskabeligt til værks som du).

Bopæl 6310 Broager.
--
Med venlig hilsen
Hans




Morten Brokjær Klost~ (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Brokjær Klost~


Dato : 12-04-05 19:42


"Peter" <p@tele.dk> wrote in message news:5i56e.18$ec5.15@news.get2net.dk...
> Kvaliteten/forbindelsen afhænger 100% af hvilket kort jeg sætter i
> telefonen.

De kan ikke styre kvaliteten, kun om du må gå på en celle eller ej.

Br,
Morten



Morten Brokjær Klost~ (12-04-2005)
Kommentar
Fra : Morten Brokjær Klost~


Dato : 12-04-05 19:41

"Rainer Schöbe" <newsgroup-nyhedsgruppe@prepaid-dk.de> wrote in message
news:3bqmjcF6ij2i4U1@individual.net...
> Da f.eks. orange-kunder dengang kunne roame
> på Sonofons net, var på den måde de LocationAreas i hovedstadsområdet
> lukket
> for dem i Sonofons net.


Er det mig der er skævt på den eller snakker du ikke om ren roaming?
Unotel kunder er bare "TDC-storkunder".

Br,
Morten



Rainer Schöbe (13-04-2005)
Kommentar
Fra : Rainer Schöbe


Dato : 13-04-05 09:40

Hej Morten.

Morten Brokjær Klostergaard wrote:
> Rainer Schöbe wrote:
>> Da f.eks. orange-kunder dengang kunne roame
>> på Sonofons net, var på den måde de LocationAreas i hovedstadsområdet
>> lukket for dem i Sonofons net.
>
> Er det mig der er skævt på den eller snakker du ikke om ren roaming?

Yepp, min eksempel omtaler en ren roaming-situation, men så må det være
muligt også at spærre kun hele LocationAreas for kunder fra en bestemt
service-provider eller virtuel netværksoperatør, fordi en nedpriorisering
(først TDC egne og derefter de andre kunder) kan kun foretages ved opkald.

> Unotel kunder er bare "TDC-storkunder".

Når de optræder som service-provider (som Telmore) eller virtuel
netværkoperatør (som Tele2 vel gør), er det godt muligt med det omtalte. Når
de teknisk set ER TDC-kunder, f.eks. med fakturering af TDC Mobil, er det
næppe muligt at spærre dem fra nogle celler i "idle mode" (uden aktiv
forbindelse til nettet).


Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.rainerschoebe.de
Nur E-Mails mit "RE:" in "subject" werden gelesen.
Der læses kun e-mails med "RE:" i "subject".
Roaming in Dänemark - dänische Prepaid-Karte
http://www.prepaid-dk.de



Jakob SKipper Nielse~ (30-04-2005)
Kommentar
Fra : Jakob SKipper Nielse~


Dato : 30-04-05 14:01

Rainer Schöbe wrote:
> Hej Morten.
>
> Morten Brokjær Klostergaard wrote:
>
>>Rainer Schöbe wrote:
>>
>>>Da f.eks. orange-kunder dengang kunne roame
>>>på Sonofons net, var på den måde de LocationAreas i hovedstadsområdet
>>>lukket for dem i Sonofons net.
>>
>>Er det mig der er skævt på den eller snakker du ikke om ren roaming?
>
>
> Yepp, min eksempel omtaler en ren roaming-situation, men så må det være
> muligt også at spærre kun hele LocationAreas for kunder fra en bestemt
> service-provider eller virtuel netværksoperatør, fordi en nedpriorisering
> (først TDC egne og derefter de andre kunder) kan kun foretages ved opkald.
>
>
>>Unotel kunder er bare "TDC-storkunder".
>
>
> Når de optræder som service-provider (som Telmore) eller virtuel
> netværkoperatør (som Tele2 vel gør), er det godt muligt med det omtalte. Når
> de teknisk set ER TDC-kunder, f.eks. med fakturering af TDC Mobil, er det
> næppe muligt at spærre dem fra nogle celler i "idle mode" (uden aktiv
> forbindelse til nettet).
>
>
> Mvh.
>
Jeg har ikke mærket noget i skiftet fra Telmore til Unotel, andet end at
priserne er blevet lavere. Husstandens 2 telefoner har virket uden
problemer.

Mvh.
Jakob Nielsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste