IP telefoni Telsome
Fra : Karsten Langer

Dato : 25-04-05 11:31

Har netop købt en 486 Adapter hos Telsome.
De nævner, at man skal tilmelde sit MAC nummer hos TDC webspeed. som
jeg har.
Ved du om der er problemer i dette, og kan det evt. gøres online?
Mit modem et Motorola SB 5100 er tilsluttet USB port, og Telsome
anbefalede, at jeg ”kørte ” et
RJ45 kabel mellem WAN port og til Modem og et RJ45 kabel fra LAN på
adapteren til netkort (Ethernet) på computeren.
Har du erfaring og lidt mere teknisk snilde end mig, til om denne
opsætning er den rigtige?
Ved du evt. også om der et eller andet sted findes en side om
opsætning af Telsome og om hvor og hvordan computeren evt. skal
konfigureres.
På forhånd tak!

Fra : Janus

Dato : 25-04-05 17:36

Først skal du have din Internet forbindelse via dit Motorola modem flyttet
fra USB tilslutning over
på netkortet i computeren. Det er nødvendigt, da din 486 Adapter ikke kan
"føde" computeren via
USB ledningen med kun via et netkort.
Hvordan du gør det, kan jeg ikke give dig en specifik vejledning i, da jeg
selv havde min webspeed forbindelse
via netkort før jeg fik telsome og derfor ikke behøvede at flytte
forbindelsen først.
Når du har flyttet forbindelsen (fra USB til netkort), så afprøv din
Internet forbindelse inden du går videre, da du herved
kan udelukke fejl i flytningen, hvis du oplever fejl senere i processen.

Herefter anvender du telsome's vejledning som fremgår af nedenstående link:

http://www.telsome.dk/installation_286_486.pdf

Mvh

Janus

"Karsten Langer (slet Q531Q)" <karstenlanger@Q531Qwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:11144252640.607901701724369@dtext.news.tele.dk...

Fra : JJ

Dato : 26-04-05 09:15

> På forhånd tak!

I dk.teknik.telefoni.ip er der større chancer for hjælp

vh
jeppe

Fra : Lady

Dato : 27-04-05 05:38

> [...]
> jeg har.
> Ved du om der er problemer i dette, og kan det evt. gøres online?

Klip

Du kan ikke gøre dette online. Du skal ringe til support og sige, at du har
en ip adapter med det og det macnummer. Så taster de det ind for dig. Det
kræver dog, at du har 2 ipadresser.
Det plejer at virke med det samme evt. efter en genstart af modem.

> [...]
> adapteren til netkort (Ethernet) på computeren.
> Har du erfaring og lidt mere teknisk snilde end mig, til om denne

Klip

Som der nævnes skal du bruge RJ45 kabel i stedet for usbkabel, men det
fulgte så vidt jeg husker med modemet, og hvis ikke koster det ikke ret
meget.

> Ved du evt. også om der et eller andet sted findes en side om
> opsætning af Telsome og om hvor og hvordan computeren evt. skal
> konfigureres.
> På forhånd tak!

Computeren skal ikke konfigureres, men det skal adapteren jo så.
Jeg har selv Telsome og en adapter, som ikke kommer fra dem. Jeg har selv
tastet informationerne ind i boksen, men så vidt jeg husker overfører
Telsome automatisk til bokse, der er købt hos dem. Ellers er de meget
behjælpelige med at give de informationer, som du skal bruge.

Skulle du have andre spørgsmål så henvend dig i dk.teknik.telefoni.ip

Mvh. T. Jakobsen

Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 29-04-05 16:33

Lady wrote:

> "Karsten Langer (slet Q531Q)" <karstenlanger@Q531Qwebspeed.dk> skrev i en
> meddelelse news:11144252640.607901701724369@dtext.news.tele.dk...

> Du kan ikke gøre dette online.
Jo man kan. Det har jeg gjort med min HT486.

> Du skal ringe til support og sige, at du
> har en ip adapter med det og det macnummer. Så taster de det ind for dig.
> Det kræver dog, at du har 2 ipadresser.
Nej, da HT486 har en indbygget router kan man sagtens nøjes med et IP
nummer.

Du skal bare forbinde det sådan
kabelmodel <---wan por på ht486> ht486 <lan port på ht486 --> pc

T2K