Mønttelefon
Fra : Ukendt

Dato : 20-04-05 22:24

Hej
Hvis jeg køber en brugt mønttelefon, sætter den i det alm. telefonstik der
hjemme og smider en femmer i.

Virker den så, eller skal jeg have et specielt abonnement?

mvh
Mogens

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 21-04-05 09:28

Mig bekendt vile den virke på en hvilken som helst abo. da telefonen bare
lukker for opkaldet/linjen når pengene er blevet brugt.

Så skulle ikke være noget problem.
Har da set en par familier der havde en mødt telefon til deres tenager børn

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-05 09:30

Hej Mogens
Det afhænger af hvilken type mønttelefon. Den type TDC bruger i møntbokse,
kræver specielt udstyr på centralen, men typer som Agifon, tilsluttes en
ganske almindelig analog linie.
Et andet problem er nok alderen - møntindkastet skal jo kunne håndtere de
mønter der er i omløb nu.

Frank

"Mogens Haugaard" <mogenshaugaardsnabelahotmailpunktumcom> skrev i en
meddelelse news:4266c85b$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Anders Brander

Dato : 21-04-05 13:34

Hej,

On Wed, 20 Apr 2005 23:23:39 +0200, Mogens Haugaard wrote:
> Hvis jeg køber en brugt mønttelefon, sætter den i det alm. telefonstik der
> hjemme og smider en femmer i.
>
> Virker den så, eller skal jeg have et specielt abonnement?

Den burde umiddelbart virke - altså give klartone og kunne ringe op.

Men! Hvis du også vil have den til at tælle, altså kræve penge, skal
du bestille "medløbstæller". Det er en service fra dit telefonselskab,
hvor de sender en impuls (akustisk) i takt med at samtalen koster penge.
Denne impuls hører mønttelefonen, og tæller ned terefter. Gav det
mening?

Vær opmærksom på at du ikke kan få både tællerimpuls og ADSL på
samme telefonforbindelse.

/Anders

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-04-05 13:41

"Anders Brander" <anders@brander.ddd> wrote in message

> Vær opmærksom på at du ikke kan få både tællerimpuls og ADSL på
> samme telefonforbindelse.

Hvorfor ikke hvis signalet er akustisk?

Fra : Steen Enevoldsen

Dato : 22-04-05 21:30

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> "Anders Brander" <anders@brander.ddd> wrote in message

> Hvorfor ikke hvis signalet er akustisk?

Det er det normalt heller ikke. Takstpulser, eller PRM (Pulse Rate
Monitoring) er et 12 eller 16 kHz signal (som under visse omstændigheder kan
høres - men det gør det ikke akustisk - Den "akustiske" del af POTS er fra
DC til 4 kHz). Og det kan ganske rigtigt virke generende på upstream af ADSL
signalet, som jo begynder ved 25 kHz. Man kan godt filtrere de harmoniske
overtoner tilstrækkeligt til at det fungerer, men mange løsninger har
problemer med det i praksis.

-Steen

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-05 23:05

"Anders Brander" <anders@brander.ddd> skrev i en meddelelse
> [...]
> mening?
>
> Vær opmærksom på at du ikke kan få både tællerimpuls og ADSL på

Jo tak, det giver skam mening.

Jeg er med i en forening som ejer en lejrhytte. Og det viser sig at vi
faktisk betaler for medløbstællerservice. Kr. 75/kvartal.

Men vi betaler også leje af mønttelefon, kr. 350/kvartal. Og det lader til
at være muligt at anskaffe en brugt mønttelefon for en plovmand.

Så vi beholder medtællerservicen, og kaster lejetelefonen tilbage i hovedet
på telefonselskabet.

At medtællerservice ikke kan køre sammen med adsl er i dette tilfælde
underordnet.

Tak for dit fyldestgørende svar.

mvh
Mogens