Telefon med STORE tal
Fra : Steen F.

Dato : 18-04-05 21:45

Et familiemedlem er blevet svagtseende og mangler derfor en fastnettelefon
med meget store tal. Jeg har kun kunne opdrive 2 forskellige telefoner med
store tal (Doro og Häger) men de har begge nogle mangler som gør at de ikke
er egnede. Kender I et sted hvor der er stort udvalg af denne type
telefoner?

MVH Steen
Kolding

Fra : Anders Brander

Dato : 21-04-05 13:50

hej,

On Mon, 18 Apr 2005 22:44:53 +0200, Steen F. wrote:
> [...]
> store tal (Doro og Häger) men de har begge nogle mangler som gør at de ikke
> er egnede. Kender I et sted hvor der er stort udvalg af denne type

De gode gamle Kirk 76 telefoner:
http://www.ptt-museum.dk/ptt-museum/telefonmuseet/webimages/b0032.jpg

Bemærk at der er god plads imellem tasterne. Du kan på din lokale
hjælpemiddelcentral finde et dække til tasterne med meget store tal
påtrykt.

/Anders

Fra : Steen F.

Dato : 21-04-05 21:44

Anders Brander wrote:
> [...]
> Bemærk at der er god plads imellem tasterne. Du kan på din lokale
> hjælpemiddelcentral finde et dække til tasterne med meget store tal

Sjovt nok har hun en Kirk 76 i forvejen (og haft den i mange år), men
tallene er altså blevet for små.
Det udstyr du omtaler, passer det specielt på en Kirk 76?

Vi har i mellemtiden kigget på:
http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/fastnet/handicapservice/pdf/2390_a_doro_care_jf.pdf
og
http://download.tdconline.dk/pub/tdc/privat/fastnet/handicapservice/pdf/2390_j_multipanel_jf.pdf