ADSL og fri telefon
Fra : Per Andreasen

Dato : 15-04-05 15:38

Jeg har i CYBERCITY fået en 2MB ADSL forbindelse og senere (når TDC får
taget sig sammen til at afmelde mig) en fri telefon til 99 kr./md. Det er
blevet mig anbefalet af en ven, som dog ikke har det problem jeg vil
beskrive.
Jeg vil gerne bevare mine gamle telefonstik og derved være fri for at trække
forlængerledninger i hele huset. Jeg ved, at jeg kunne anvende trådløse
telefoner i de rum, hvor min computer ikke er, men de skal jo så oplades med
jævne mellemrum.
Jeg har ladet mig fortælle, at det handler om at lave en "parallelkobling"
af telefon systemet. Hvad omfatter det? Er det noget, man selv kan udføre,
og hvis ikke: Hvad må en sådan installation koste?

På forhånd tak, hvis nogen kan
hjælpe Per Andreasen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-04-05 19:00

In article <425fd1b3$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Per Andreasen wrote:
> [...]
> af telefon systemet. Hvad omfatter det? Er det noget, man selv kan udføre,
> og hvis ikke: Hvad må en sådan installation koste?

Du kan tage en ledning med telefonstik i den ene ende, og RJ-11 i den anden,
og sætte fra din boks ned i en af dine telefonstik.

Inden du gør dette, så er det anbefalelsesværdigt at gøre følgende:

Åben det første telefonstik i lejligheden ude fra vejen. Pil ledningen
fra der går ind i huset. Tilslut din ADSL router til dette første stik.

Hvis du ikke laver ovenstående trick, så har du stadig elektrisk
forbindelse fra din boks ud på telenettet, og muligvis 75 volt i
stikket, som muligvis kan ødelægge din boks.

Så personligt vil jeg kun gøre det efter at have frakoblet bylinien
fra resten.

Fra : Per Andreasen

Dato : 18-04-05 16:37

Tak skal du have for et hurtigt og udfyldende svar.

mvh Per