Tysk telefon til brug i Danmark
Fra : Erik Panduro

Dato : 13-04-05 22:30

Hej NG

Jeg er kommet i besiddelse af en Siemens Gigaset 2011 fra Tyskland, men har
nu hørt, at den ikke kan bruges i Danmark.

Er der nogen der kan sige mig, om en telefon, der normalt er tilsluttet det
tyske telefonnet kan bringes til at fungere på det danske telefonnet - og i
givet fald hvordan.

På forhånd tak.

MvH
Erik

Fra : Leo Havmøller

Dato : 14-04-05 06:53

"Erik Panduro" <news@okay.ms> wrote in message
> Hej NG
>
> Jeg er kommet i besiddelse af en Siemens Gigaset 2011 fra Tyskland, men
> har nu hørt, at den ikke kan bruges i Danmark.

Det kan den nu godt, men nummervisning vil formentlig ikke fungere, fordi
der benyttes forskellige systemer i Tyskland og Danmark.

> Er der nogen der kan sige mig, om en telefon, der normalt er tilsluttet
> det tyske telefonnet kan bringes til at fungere på det danske telefonnet -
> og i givet fald hvordan.

Nogle telefoner kan forstå begge typer nummervisning, og nogle telefoner har
en menu hvor det kan vælges.
Men langt de fleste fungerer kun i det land de er produceret til, og det er
der IMHO ikke mulighed for at lave om på.

Leo Havmøller.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 14-04-05 12:09

Vis nummer vil ikke virke, men eller skulle der ikke være nogle problemer,
men du skal have modificeret stikket.

Hiv det klare stik ud i den anden ende, og se hvilken farve hver af de
ledninger der sidder på hver side af de to midterste har, det er dem du skal
bruge.

Hvis vi kalder benene:
| | | | | |
1 2 3 4 5 6

Så er det altså dem der sidder på 2 og 5 du skal bruge, hvor vi i DK normalt
bruger 3 og 4.

--
Mvh/TKJ
www.GlobalTel.dk - To Know and Act is Everything

Fra : Erik Panduro

Dato : 15-04-05 23:10

"Thomas Jensen" <tkj0405@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> specializing in the installation and processing of international calls
> using the latest in State-of-The Art switching and billing technology.

Hej Thomas

Tak for dit svar.

Nu har jeg forbindelse til omverdenen.

Har du eller andre en opskrift på, om man kan få nummervisning til at virke.
Det drejer sig om Siemens Gigaset trådløse telefoner.

MvH
Erik Panduro

Fra : Leo Havmøller

Dato : 18-04-05 06:39

> Har du eller andre en opskrift på, om man kan få nummervisning til at
> virke.
> Det drejer sig om Siemens Gigaset trådløse telefoner.

Det har du allerede fået svar på.

Leo Havmøller.