Tilmelding af DECT håndsæt
Fra : Ukendt

Dato : 07-04-05 10:00

Kan det lade sig gøre at tilmelde set samme DECT håndsæt til 2 forskellige
basestationer?
Baserne er: Siemens Gigaset 4015 Comfort og Siemens Gigaset SL100.

I øjeblikket er begge håndsæt tilmeldt 4015 basen, og SL100 basen er
ubenyttet.

For tiden eksperimenterer jeg med IP telefoni, og nu ville det jo være
rigtigt smart at tilslutte den ubenyttede base til IP adapteren, og så
tilmelde det ene håndsæt, (som jeg altid bærer på mig), til begge baser.

Men, er dette muligt?

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : MJ

Dato : 07-04-05 10:53

Det vil jeg da tro.

Mine siemens håndsæt har en funktion der hedder "bedste base" som den så
automatisk vælger.

Men om det kan være tilsluttet begge baser samtidigt, og modtage opkald fra
en vilkårlig base...?? Hmmmm..

MJ

Fra : Klaus Kjærgaard

Dato : 07-04-05 19:54

Jeg har en doro og an siemens parret sammen, begge håndsæt på begge
baser. Det tog lidt tid, men var ganske nemt. En fordel er at have
brugsanvisningen klar.

Vh. Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-05 23:20

Den 07/04-2005 klokken 11:52, skrev
"MJ" <FJERN_mj@bjergjensen.org>
i <425502da$0$67257$157c6196@dreader2.cybercity.dk>:

> Mine siemens håndsæt har en funktion der hedder "bedste base" som den så
> automatisk vælger.

> Men om det kan være tilsluttet begge baser samtidigt, og modtage opkald
> fra en vilkårlig base...?? Hmmmm..

Den 07/04-2005 klokken 20:54, skrev
Klaus Kjærgaard <klaus.ok@FJERN.DETTEtiscali.dk>
i <4a0b5154frsqd8eekn1v8gc6ue3v963ing@4ax.com>:

> Jeg har en doro og an siemens parret sammen, begge håndsæt på begge
> baser. Det tog lidt tid, men var ganske nemt. En fordel er at have
> brugsanvisningen klar.

Tak for svarene. Nu er det afprøvet.
Det virker fint med at tilmelde håndsættet til begge baser.
Men derefter skal man så på håndsættet vælge, _hvilken_ af de 2 baser,
man ønsker at anvende. Her kan man ikke vælge begge.

Valg af "bedste base" løser ikke mit problem.

Såeh - jeg har tilsyneladende kun 2 muligheder, så længe jeg ikke kan
skippe mit fastnet abonnement:

Udskifte min adapter med en anden model, der kan kombinere PSTN og IP
telefoni. (Koster penge)

Rejse mig fra lænestolen og gå hen til den fastmonterede IP telefon, når
den ringer.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : anders majland

Dato : 08-04-05 18:31

> Rejse mig fra lænestolen og gå hen til den fastmonterede IP telefon, når
> den ringer.

Eller købe en billig trådløs mere og blive siddende