HJÆLP til Telefin
Fra : Mogens

Dato : 20-03-05 09:38

Hej

Jeg er skiftet over til Telefin men har fået jordens værste service og
er ikke nået frem til en løsning. Så nu håber jeg, at der er bedre og
mere kompetent service at hente her...

Jeg har webspeed 512/128. Jeg forbinder det hele rigtigt og ringer til
TDC for at få åbnet adapterens (grandstream) mac-adresse. Så stopper
adapteren røde lampe med at blinke og telefonen virker. Men der er
ingen signal fra LAN til pc. Jeg har sendt en adapter retur til
Telefin, men den nye (hvis de da ikke bare returnerede den "gamle")
virker heller ikke. Der er ingen lys i dioderne på adapteren.

Skal man "kalde" adapteren fra sin pc - med en eller anden ip-adresse?

Når jeg - for at få internet igen - sætter netsik uden om adapteren og
gen-registrerer mig på service.webspeed.dk - så virker adapteren ikke
(fordi den ikke er registreret). Så jeg har nu i snart to mdr. måtte
nøjes med enten tlf. ELLER internet - frustrerende.

Håber I kan hjælpe!

Tak

Mogens

Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 20-03-05 09:51

Jeg tror det måske er fordi du kun har en ip hos TDC.
Når du så registrere din adapter, får din pc ingen ip. Jeg kender dog ikke
lige grandstream men tror måske det er der det går galt.

Jeg tror ikke problemet er hos Telefin

/Thorkild

--
Mit første forsøg på en offentlig hjemmeside.
Er lavet som et debatforum omkring Ip-telefoni. Jeg håber der er mange som

Fra : Janus

Dato : 20-03-05 12:06

Jeg tror ikke du skal have mere end en ip hos TDC.
Jeg er kunde hos Telsome og har en tilsvarende Grandstream (HandyTone 486)
og
webspeed 256/128, samt en ip.Det virker uden problemer. Man skal dog ikke
downloade og
tale i telefon på samme tid, så hakker samtalen, men ellers virker det fint.
Hvis jeg f.eks. deaktiver min Lan-forbindelse på PC'en og efterfølgende
aktiver den
igen, kan jeg under Start--> Indstillinger-->Netværksforbindelser i kolonnen
status se at pc'en henter
en netværksadresse (der umiddelbart må blive tildelt af Grandstreamen).
Efter et kort øjeblik fremgår status på forbindelsen som tilsluttet og nu er
internetforbindelsen klar igen.

Jeg har desværre ikke noget konkret forslag til hvordan du får din
forbindelse til at virke.

/Janus

Fra : Thorkild Nielsen

Dato : 20-03-05 12:26

Ok, Hvis det er en HandyTone 486, så er der router indbygget. Så burde det
virke uden problemer. Men er det en HandyTone 286, så er det bare en
adaptor, og den skal have en ip-adresse for at virke.

/Thorkild

Fra : ebbe

Dato : 20-03-05 15:47

Mogens wrote:
> [...]
> Telefin, men den nye (hvis de da ikke bare returnerede den "gamle")
> virker heller ikke. Der er ingen lys i dioderne på adapteren.
Hvad er det for en adapter?
Er det en 286 må du have fat i en router for at få det til at virke.
Er det en 486 så skal den sidde "mellem" dit internet og din pc.

Hvilken ipadresse har din pc?
(win 98/me: start->kør:winipcfg,
2000/xp start->kør:cmd - skriv ipconfig i det sorte vindue og tryk enter)
Hvilken IP-adresse har din handytone
Når den er forbundet rigtigt:
Slut en telefon til din handytone og tast ***01
Nu siger telefonen din ip-adresse 1 ciffer ad gangen.

prøv evt med en softtelefon
(som
firefly https://www.telefin.dk/help/fireflyguide.asp
eller
xlite http://builds.xten.net/download-public.php?download=1135)

og se om det virker. Gør det er der et eller andet med "at forbinde det
hele rigtigt" der halter.

> [...]
> (fordi den ikke er registreret). Så jeg har nu i snart to mdr. måtte
> nøjes med enten tlf. ELLER internet - frustrerende.
For mig lyder det mest af alt som om du har voldsomt brug for en router
Hvordan "splitter" du signalet mellem pc og handytone?? (switch/hub, der
er to stik i handytonen eller??

ebbe

Fra : Martin Dantoft

Dato : 23-03-05 08:04

Hej Mogens.

At du ikke kan få forbindelse til internettet kan også være dit cat-5
(Netkabelæ) kabel fra pc til 486. Den skal så vidt jeg husker være lige
igennem og krydset fra 486 til dit modem.

Hvis der er forbindelse skal du have en ip der hedder noiget i retningen af
192.168.2.2 som er standard.
Desvære må jeg sige at du har fået en konto ved en af danmarks dårligste IP
udbyder, har selv skiftet til et andet selskab pga. dårlig service.

Martin