Hvorfor er den forskel på lyden ved Musimi~
Fra : Henrik D

Dato : 15-03-05 16:16

Jeg har en SPA2100 adapter og Musimi på linie 1 samt Telefin på linie 2.
Men lyden er bare mere klar og ren når jeg benytter mit Musimi nummer til at
ringe til en fastnet telefon end når jeg benytter Telefin.
Er der nogen der har kendskab til nogle parameter der skal stå anderledes i
opsætning når man benytter Telefin.
Jeg tænker her på f.eks. RTP værdier eller andet?
Boksen er sat op som default efter Musimi wizarden.

Henrik

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-03-05 16:33

In article <4236fc45$0$80881$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, Henrik D wrote:
> [...]
> opsætning når man benytter Telefin.
> Jeg tænker her på f.eks. RTP værdier eller andet?
> Boksen er sat op som default efter Musimi wizarden.

Det er nok Telefin der enten har overbelastede servere, eller vælger
en ringere Codec til at lave samtalen om til telefoni.