Mine erfaringer med Cybercity telefoni
Fra : Funky

Dato : 15-03-05 10:19

Hejsa,

Jeg vil gerne dele mine erfaringer jeg har med Cybercity telefoni med
Jer der gider læse dette :)

Da jeg flyttede fra min tidligere adresse til min nuværende adresse fik
jeg flyttet ADSL forbindelsen fra Cybercity med. (Cybercity har eget
udstyr på den central jeg nu er tilkoblet). Desværre tog det ca. 3 uger
efter flytningen førend forbindelsen virkede. Det viste sig at det var
en defekt port i telefoncentralen der var skyld i fejlen. Det krævede
temmelig mange telefonopkald til Cybercitys support inden den fejl blev
rettet.

(Kommentar: Fejlen var at ADSL modem'et stod og trainede konstant)

Men jeg må sige, at jeg er meget tilfreds med kvaliteten af ADSL linjen,
når den endelig virker. Ovenstående fejl er hvad der kunne ske, selvom
det tog temmelig lang tid før det blev konkluderet.

Så med modet oppe bestilte jeg telefoni med ønske om at få mit
telefonnummer porteret fra TDC til Cybercity. Så var det bare at vente,
da sådan en nummerportering fra TDC til et andet telefonselskab
åbentbart kan tage flere uger.

I lørdags blev nummeret så flyttet og telefonien hos Cybercity virkede
med det samme. Jeg må sige at kvaliteten er mindst lige så god som
fastnet hos TDC, så jeg var både glad og tilfreds....

Men så i går virkede hverken mit internet eller telefoni. Modem'et blev
ved med forsøge en initialisering, men der skete intet.
Efter at have lyttet på en ventemelodi i lang tid, og sådan ca. 80 kr.
fattigere pga. at opkaldet nødvendigvis måtte foretages med
mobiltelefonen, kom jeg endelig igennem hos Cybercity support. Cybercity
kunne ikke se mit ADSL modem og flere forsøg med reset af modem, ændring
af training metoder, skift til andet telefonstik, ping af routeren blev
testet, men lige lidt hjalp det.

Enden på løgsuppen blev så, at ADSL modem'et skal udskiftes.
Det kan jeg ikke helt forstå, da det hele virkede fint nok både lørdag
og søndag. Linjen gik først ned om mandagen (som jo var første
arbejdsdag efter nummerporteringen!). Lytter man til linjen når ADSL
modem'et er sat på kan man høre modemets forsøg på initialisering af
linjen.

Kan TDC finde på at nedtage linjen, når der ikke længere er et
telefonabonnement på adressen, selvom man stadig har ADSL fra f.eks.
Cybercity? For jeg tror oprigtig ikke på det er modem'et den er gal med,
og porten på centralen er jo lige blevet skiftet...

Nå, men der er vel ikke andet for, end at jeg må undvære internet og
telefoni, indtil jeg igen har brugt en mindre formue på at snakke med
deres supportlinje, taget indtil flere fridage pga. at der skal en
teknikker på besøg og ellers raset og skumlet i flere dage.

// Ruben

Fra : ebbe

Dato : 21-03-05 17:03

> [...]
> Cybercity? For jeg tror oprigtig ikke på det er modem'et den er gal med,
> og porten på centralen er jo lige blevet skiftet...

Jeg har af og til oplevet lignende fra TDC. Alt lige fra lukkede linier
til linier der ikke kan lukkes når TDC skal samarbejde med andre
leverandører på delt kobber.

ebbe