Sipura 2100 - nogle erfaringer ?
Fra : NoOne

Dato : 14-03-05 11:13

.... hejsa ...jeg er vedat finde ud af hvilken QoS router jeg skal
bruge til VoIP ... og tror at det skal være en SPA 2100 ... er der
nogle som har erfaringer med dette produkt ... både i forbindelse med
VoIP og også med router-delen .... her tænker jeg på om i er stødt på
nogle begrænsninger ? ...

RaZoR :)

Fra : Henrik D

Dato : 14-03-05 12:27

Har en SPA2100
Lyden er super fin i den og du kan sætte den op på en masse forskellige
måder
QoS del virker rigtig fint, men man skal bare være klar over at den KUN
virker på upload data. Du skal altså bruge enten netlimiter eller en anden
router med port styring for at det virker optimalt!

//Henrik

Fra : J. Jensen

Dato : 15-03-05 19:19

"Henrik D" <123@45.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virker på upload data. Du skal altså bruge enten netlimiter eller en anden
> router med port styring for at det virker optimalt!

Kan den forwarde porte, og hvordan med VPN pass-through?
Jeg har prøvet at kigge i manualen men kan intet finde.

Vh Jesper

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 15-03-05 20:29

Jeg bruger vpn og har ingen problemer

Fra : JJ

Dato : 16-03-05 09:03

> Kan den forwarde porte, og hvordan med VPN pass-through?
> Jeg har prøvet at kigge i manualen men kan intet finde.

Ja den kan også forwarde porte

Fra : NoOne

Dato : 16-03-05 09:19

On Wed, 16 Mar 2005 09:02:59 +0100, "JJ" <something@else.dk> wrote:

>anden

>Ja den kan også forwarde porte

ok ... nice ..... kan den også bruge "range" ? ... som fx hvis man
bruger P2P (fildeling).... ;) .............

Fra : JJ

Dato : 16-03-05 10:12

> ok ... nice ..... kan den også bruge "range" ? ... som fx hvis man
> bruger P2P (fildeling).... ;) .............

pas, aner ikke hvad det er.

Men du kan finde mere info her: http://sipura.1go.dk/forum/ og her
http://www.sipura.com/

Fra : NoOne

Dato : 16-03-05 14:31

On Wed, 16 Mar 2005 10:11:48 +0100, "JJ" <something@else.dk> wrote:

>pas, aner ikke hvad det er.
>
>Men du kan finde mere info her: http://sipura.1go.dk/forum/ og her
>http://www.sipura.com/

ok ... :) ..... det er hvor man forwarder en stort antal porte .....
fx 4000 - 6000 .... som man skal bruge til fx fil-deling som kræver et
stort antal åbne porte ......

Fra : JJ

Dato : 16-03-05 14:48

> ok ... :) ..... det er hvor man forwarder en stort antal porte .....
> fx 4000 - 6000 .... som man skal bruge til fx fil-deling som kræver et
> stort antal åbne porte ......

Det ER der mulighed for. Der er starting port og ending port..............

vh
jeppe

Fra : NoOne

Dato : 17-03-05 14:23

On Wed, 16 Mar 2005 14:47:41 +0100, "JJ" <something@else.dk> wrote:

>Det ER der mulighed for. Der er starting port og ending port..............
>
>vh
>jeppe

ok .... tak skal du ha' :)