Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
Findes der et sted, man kan teste VoIP?
Fra : Ukendt

Dato : 13-03-05 20:39

Nu sidder jeg med en Sipura 1001, (som i nær fremtid skal installeres hos
min søn).

Findes der noget sted, hvor man kan komme til at teste isenkrammet, uden
at 'hænge' på et abonnement?
(Det kan ikke svare sig for mig, selv at oprette et abonnement, da jeg har
TDC ADSL).

Jeg har tidligere hørt om www.gratisip.dk, men de eksisterer jo ikke mere.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Soren (News)

Dato : 13-03-05 20:54

"Kjeld Nielsen" kjeldn(snabela)ddf(punktum)dk writes:

> [...]
> at 'hænge' på et abonnement?
> (Det kan ikke svare sig for mig, selv at oprette et abonnement, da jeg har

findes stadig, proev http://gratissip.dk/ (dobbelt-s).

Mvh, Soren

Fra : Henrik D

Dato : 13-03-05 20:56

Prøv med www.gratissip.dk
Her kan du teste ip-ip løsninger.

Ellers, kan du jo oprette et nummer ved www.musimi.dk til 7.5kr/måned og
ringer til alm telefoner.
Der er ingen bindings periode.

//Henrik

Fra : S.

Dato : 13-03-05 21:01

www.gratissip.dk eksisterer da stadig ?

Ellers har Jubii-GoIP netop lanceret et tilbud, hvor du kan oprette et
abonnement kvit og frit i 12 måneder - der er ingen bindinger. Her kan
du teste løs.

Ellers kan det gøres hos www.musimi.dk ved at vælge et af deres interne
numre, som er gratis at have.

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-05 21:24

Den 13/03-2005 klokken 20:56, skrev
"Henrik D" <123@45.dk>
i <42349ad7$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk>:

> Prøv med www.gratissip.dk
> Her kan du teste ip-ip løsninger.

> Ellers, kan du jo oprette et nummer ved www.musimi.dk til 7.5kr/måned og
> ringer til alm telefoner.
> Der er ingen bindings periode.

Tusind tak til jer alle for hurtige og brugbare svar.
(Jeg havde overset de to s'er, da jeg googlede).

Nu vil jeg først teste med gratissip, og derefter med musimi.
Jeg kiggede på Jubii-GoIP i eftermiddag, men kunne ikke finde ud af at
komme igennem registreringsproceduren, uden også at bestille en SPA-200.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : S.

Dato : 13-03-05 22:23

<"Kjeld Nielsen"> wrote:

> Jeg kiggede på Jubii-GoIP i eftermiddag, men kunne ikke finde ud af at
> komme igennem registreringsproceduren, uden også at bestille en SPA-200.

Det kan nu ellers let lade sig gøre
Du kan vælge den fra, når du er ved kassen. Eller du kan vælge
'computer' i boxen på første skærm, når du bestiller (istedet for
'almindelig telefon'). Gør du det, lægger den ikke en adapter i kurven,
men henviser blot til download af det gratis xlite.

Fra : Henning Wangerin

Dato : 15-03-05 21:34

On Sun, 13 Mar 2005 20:38:30 +0100, wrote:

> [...]
> at 'hænge' på et abonnement?
> (Det kan ikke svare sig for mig, selv at oprette et abonnement, da jeg

Musimi koster koster 5 kr/måned for et rigtigt telefon-nummer. Det er
alt.

> Jeg har tidligere hørt om www.gratisip.dk, men de eksisterer jo ikke
> mere.

Joda det gør de skam, men prøv med et ekstra s: www.gratissip.dk

Jeg har lige sidder og snakket gratis med en bekendt. Det kørte fint,
virker bare kun i 10 minutter ad gangen:

http://gratissip.dk/frontend/GratisMinutterBeta

Fra : Christian Flintrup

Dato : 15-03-05 23:08

Hej

Henning Wangerin <news_via_pan+041124@hpc.dk> wrote:

> Musimi koster koster 5 kr/måned for et rigtigt telefon-nummer. Det er
> alt.

Det er steget til kr. 7,50 / måned. Men det er stadig billigt. :)

--
Mange hilsener
Christian Flintrup

Fra : Henning Wangerin

Dato : 17-03-05 01:15

On Tue, 15 Mar 2005 23:07:38 +0100, Christian Flintrup wrote:

> Hej

> Det er steget til kr. 7,50 / måned. Men det er stadig billigt. :)

Du har ret

Der er ikke sådan når man skriver lidt sent

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 10:43

Den 15/03-2005 klokken 21:34, skrev
i <pan.2005.03.15.20.34.07.464538@hpc.dk>:

> [...]

> Jeg har lige sidder og snakket gratis med en bekendt. Det kørte fint,
> virker bare kun i 10 minutter ad gangen:

Endnu en gang tak for vejledningerne.
Her er så lige lidt om, hvad jeg gjorde:

Først tilmeldte jeg mig til gratissip, så jeg kunne teste de basale
funktioner.
Desværre kunne jeg ikke teste forbindelsen til/fra min fastnet telefon, da
gratissip's frie minutter for denne måned forlængst var opbrugt.

Derefter tilmeldte jeg mig til Jubii GoIP.
Dette virker perfekt.
Havde dog lige et lille problem med, at min IP telefon ikke ville ringe.
Samtalen kom godt nok igennem, hvis man løftede røret, men den ville altså
ikke ringe.
Dette blev løst med en F/W opgradering af min SPA-1001.

Med venlig hilsen,
Kjeld