Program til crack af adgangskoder
Fra : rondo

Dato : 30-05-01 18:36

Jeg er i øjeblikket på datamatikerstudiet i gang med at skrive en synopsis
om sikkerhed i virksomheder. Dette indebærer bl.a. et afsnit om knækning af
adgangskoder. Jeg kunne i denne forbindelse godt bruge et program, som kan
tage tid på hvor lang tid det tager at knække forskellige adgangskoder i
forhold til hinanden. F.eks. hvor sikker er en adgangskode af typen
xxxxx.xxx i forhold til xxxxxxxx, og hvilke former for kryptering er mest
sikre. Er der nogen som kender til sådan et program eller eventuelle links
hvor jeg kan få flere oplysninger?

rondo
______________________________
http://www.studentconsulting.dk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-05-01 19:06

Tag et kig på de links der tilbydes på http://astalavista.box.sk/

Mvh.

Thomas Jensen

Fra : Jens

Dato : 30-05-01 22:02

"rondo" <Ronnie.Alstrup@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sikre. Er der nogen som kender til sådan et program eller eventuelle links

http://www.l0pht.com nu http://www.atstake.com/ har programmet L0phtCrack nu
LC3 - The Password Auditing and Recovery Application.
Med det kan du knække Windows koder.

Jens

Fra : Jacob Atzen

Dato : 01-06-01 01:19

"rondo" <Ronnie.Alstrup@post.cybercity.dk> writes:

> [...]
> sikre. Er der nogen som kender til sådan et program eller eventuelle links

Afhængig af dit ambitionsniveau:

http://www.securityfocus.com/
http://www.insecure.org/
http://www.linuxdoc.org/ - især guides -> Securing and Optimizing Red Hat

Adgangskoder der bliver knækket er normalt ikke det største sikkerhedsproblem
i virksomheder. Nærmere usikre installationer, hullet software og mangel på
fokus på sikkerhed i det hele taget.

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

--
If your BOFH is paranoid, you ought to be happy.