cd-rom drevet vil ikke findes
Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 30-05-01 19:03

Hej NG,

Jeg sidder og maser med en gammel computer, hvor jeg har købt et ældre M507
bundkort
(og har fået god hjælp i bundkortsgruppen til at få det op at køre).
Et akut problem persisterer - cd-romdrevet vil ikke lade sig finde. Driverne
bliver indlæst,
men drevet er det kun ca. hver 10. gang og har kun virket efter hensigten
den ene gang
jeg indlæste windows (ja, gudskelov). Batteriet på bundkortet er nyt og
kablerne sidder
med garanti rigtigt. Den vil hverken være 2nd master eller 1st slave.
Er der nogen der har en strålende idé.
(jeg var ikke helt sikker på om postingen skulle have været i bundkort
igen - men håber
denne her er tilladt)
--
med venlig hilsen,
ingeborg

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 30-05-01 21:38

Hej Ingeborg

Hvis det er et gammelt - ikke plug & play - drev skal der en linie i
config.sys
Device=c:\placering\driver /parameter

Er det det du mener med at du har indlæst driveren ?
Du kan godt bruge ovenstående linie selv om drevet er plug&pray, men så er
den ikke nødvendig.
Og det skal selvfølgelig være den rigtige driver!

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 30-05-01 21:50

Hej Michael,
Det er et BTC x12 drev - og i deres manual står der at win95 vil installere
den korrekte driver.
Men jeg prøver din linie - tak for hjælpen,

-
med venlig hilsen,
ingeborg