Kender nogen cabela jakker?
Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 30-05-01 15:55

Jeg har på et USA site set nogle goretex jakker af mærket cabela. De
sælges kun på deres website hvilket gør at jeg er lidt tilbageholdende
men de er billige en goretex wadejakke kan fås for ca. 1500 kr.

Adressen er www.cabelas.com

Hygge

Jakob Højer Kristensen

Fra : -- kent --

Dato : 30-05-01 17:30

On Wed, 30 May 2001 16:54:46 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Jakob
Højer Kristensen wrote:

>Jeg har på et USA site set nogle goretex jakker af mærket cabela. De
>sælges kun på deres website hvilket gør at jeg er lidt tilbageholdende
>men de er billige en goretex wadejakke kan fås for ca. 1500 kr.

Cabelas har genomgående god kvalitet på det som de säljer. De anses som ett
av de bästa postorderföretagen för friluftsutrustning (inklusive fiske- och
jaktutrustning).

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 31-05-01 07:09

> Cabelas har genomgående god kvalitet på det som de säljer. De anses som ett
> av de bästa postorderföretagen för friluftsutrustning (inklusive fiske- och
> jaktutrustning).

Har du set nogen af deres fiskejakker ?

MVH

Jakob H K

Fra : -- kent --

Dato : 31-05-01 10:32

http://www.cabelas.com/texis/scripts/store/+/CatalogDisplay/browse/CabFALL1998/CabFALL1998AVAC

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 31-05-01 16:55

-- kent -- <kent_r_kendt@yahoo.dk> wrote:

> http://www.cabelas.com/texis/scripts/store/+/CatalogDisplay/browse/CabFALL1998
/CabFALL1998AVAC

Jeg bliver lige nødt til at genoprette tilliden til min intelligens, og
præcisere. Jeg har selv angivet adressen til cabelas website i mit
første indlæg, og har selvfølgelig været inde og kigge. Det jeg er
intereseret i er om der er nogen der rent faktisk har haft dem i
hænderne, eventuelt prøvet funktionaliteten i dem. Det er meget
begrænset hvad man kan se på deres website i forhold til hvis man har
jakken i hænderne.

mvh

Jakob Højer Kristenen

Fra : -- kent --

Dato : 31-05-01 19:32

On Thu, 31 May 2001 17:55:23 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Jakob
Højer Kristensen wrote:

> [...]
>hænderne, eventuelt prøvet funktionaliteten i dem. Det er meget
>begrænset hvad man kan se på deres website i forhold til hvis man har

Goretex är Goretex. Det håller. Är den gjord i Goretex så är jackan testad,
och hållbar. Vad mer behöver du?

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 31-05-01 22:04

-- kent -- <kent_r_kendt@yahoo.dk> wrote:

> Goretex är Goretex. Det håller. Är den gjord i Goretex så är jackan testad,
> och hållbar. Vad mer behöver du?

Men hvad hjæler det hvis hætten har en latterlig form, ærmerne er for
korte og elastikken er irreterende.......

Der er mer til en jakke en materialet, det er bare min mening.

Hygge

Jakob

Fra : -- kent --

Dato : 31-05-01 23:06

On Thu, 31 May 2001 23:04:09 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Jakob
Højer Kristensen wrote:

>Men hvad hjæler det hvis hætten har en latterlig form, ærmerne er for
>korte og elastikken er irreterende.......
>
>Der er mer til en jakke en materialet, det er bare min mening.

Cabelas har mycket gott rykte, och är en av de allra största
postorderfirmorna inom sin bransch i USA. Det ryktet, och den storleken,
uppnår man inte om man inte säljer bra grejor. Jag har själv handlat från
Cabelas då och då (men inte någon fiskejacka) i 15 års tid, och är mycket
nöjd med dem.

Varför kontaktar du inte dem och beställer deras flugfiskekatalog (det är
där vadarjackorna finns). De har bra och tydliga bilder på det mesta de
säljer, så då kan du ju bilda dig en uppfattning om vad det är du köper.

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 01-06-01 11:00

> [...]

> där vadarjackorna finns). De har bra och tydliga bilder på det mesta de
> säljer, så då kan du ju bilda dig en uppfattning om vad det är du köper.

God ide. Jeg har været inde på deres site men man kan ikke bestille
deres fluefiske katalog med mindre man bor i USA eller Canada. Jeg har
dog sendt en mail til dem.

Hygge

Jakob Højer Kristensen

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 14-06-01 22:41

Nu har jeg fået deres katalog. Der er billeder af jakkerne men det er de
samme som på deres webside. Jeg er dog ret lun på den billigste af deres
goretex jakker. Der får man sgu noget for pengene

Hygge

Jakob

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 31-05-01 12:51

Hej Jakob

Husk lige at importvarer fra USA sandsynligvis er belagt med told - under
alle omstændigheder skal der beregnes importmoms (25%).

Jakken kommer med andre ord til at koste mindst DKK 1.875,00.

Som den gode samfundsborger du er, formoder jeg ikke, at du havde tænkt dig
at unddrage statskassen, selv om opdagelsesrisikoen må siges at være
begrænset.

Jeg er en gang kommet til at købe en trøje i Norge - ligeledes via en
web-side. Det endte med, at jeg kom til at betale såvel norsk (24%) som
dansk moms (25%).

Juridisk set kunne jeg efterfølgende have fået refunderet den norske moms,
men udgiften til revisor og advokat ville langt overstige momsbeløbet.

Held og lykke med jakken.

Jeg hører gerne om kvaliteten, når du har modtaget og testet den. Så kan det
jo være, jeg selv vil snyde Frode lidt.

Knæk&Bræk

Jan Bang Jensby

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 31-05-01 16:58

Jeg vil nok vente til bekendte skal derover

Jeg har dog ikke besluttet mig endnu da riget fattes penge. Den største
hindring er dog at jeg ikke kan se jakken live og prøve den. Det ville
være sur røv med en goretex jakke i den klasse der ikke passer

Jeg bliver dog mere og mere overbevist om at der ingen vej er uden om
goretex hvis man vil have noget der holder og her er jakken fra cabela
usædvanlig billig sammenlignet med alt andet.

Hygge

Jakob