Cron & shell-script
Fra : Heine Laursen

Dato : 09-12-00 23:07

Jeg har et shell-script der ser sådan her ud!
Det har jeg så fået op og køre med cron hver halve time, men!!
Jeg får også en e-mail hver helve time der enten siger:
ppp forbindelen er ikke estableret
eller
ppp forbindelsen er estableret

Så kommer spørgesmålet..
Kan jeg fjerne den øverste echo, uden problemer?

Jeg kan jo fjerne den nederste echo, og så har jeg stadig en linie der
bliver udført!

Jeg er ret træt af at jeg skal modtage en mail hver ½ time!!

#!/bin/bash
up=$(/sbin/ifconfig |/bin/grep ppp)
if [ -z "${up}" ]
then
echo ppp forbindelsen er ikke estableret
else
echo ppp er forbindelsen er estableret
/usr/local/sbin/fetchnews
fi

Mvh
Heine Laursen

Fra : Mr. Funny

Dato : 09-12-00 23:18

On Sat, 09 Dec 2000 23:06:53 +0100, Heine Laursen <gozar@pokerface.dk> wrote:

>Så kommer spørgesmålet..
>Kan jeg fjerne den øverste echo, uden problemer?

Hmm, hvis du ikke tør flytte den så redirect output til /dev/null

Sådan her
echo ppp forbindelsen er ikke estableret > /dev/null

- Chano Andersen

Fra : Heine Laursen

Dato : 09-12-00 23:32

"Mr. Funny" wrote:

> Hmm, hvis du ikke tør flytte den så redirect output til /dev/null
>
> Sådan her
> echo ppp forbindelsen er ikke estableret > /dev/null

Og så vil der ikke komme nogen e-mails??

Mvh
Heine Laursen

Fra : Jesper A.

Dato : 10-12-00 01:15

"Heine Laursen" <gozar@pokerface.dk> wrote in message

> Og så vil der ikke komme nogen e-mails??

Nope. Cron sender kun en mail, hvis det der bliver kørt generere noget
output.

--
Jesper

Fra : Heine Laursen

Dato : 10-12-00 16:11

"Jesper A." wrote:

> "Heine Laursen" <gozar@pokerface.dk> wrote in message

> Nope. Cron sender kun en mail, hvis det der bliver kørt generere noget
> output.

Okay
Takker

Mvh