Sports Pilot
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 07-05-05 11:22

Hej NG

Er der nogen der har erfaringer med autohelms sports pilot?

Jeg synes ikke min virker tilfredsstillende...

Når jeg hører motoren køre kan jeg se rattet dreje, men engang imellem
hører
jeg også motoren køre uden rattet drejer? som om den bare og køre rundt...
er det normalt?

endelig har den lidt svært ved at holde en kurs...

Håber nogen kan bidrage med nogle erfaringer

mvh
JR

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Thomas H. Larsen

Dato : 07-05-05 13:14

"Jan Rasmussen" <jr@ØÅÅØvejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er det normalt?
>
> endelig har den lidt svært ved at holde en kurs...
>
> Håber nogen kan bidrage med nogle erfaringer

Hej Jan

Selve elmotoren trækker et lille remhjul der via en gearing, et snekkedrev
og en kobling trækker akslen på roret. Afhængig af belastningen på rorakslen
bliver dette arrangement slidt. I SSK (Sjællands småbådsfisker klub) har
flere medlemmer observeret, at det lille remhjul (der er bare klemt ned over
akslen på elektromoteren) arbejder sig løs (på ældre piloter, min var ca. 10
år da det skete). Jeg har selv haft min skilt ad, afrenset akslen og limet
remhjulet på igen. Nu kører den igen. Du skal være forsigtig med koblingen
hvis du skiller piloten ad, da den fjeder der strammer er besværlig at få
monteret igen. Herudover er der nogle meget fine lakridsbåndskabler der
forbinder print og betjeningsarmen, dem skal du være meget varmsom med når
du skiller den ad.

Med hensyn til at styre så har jeg sat en rorføler på. Efter jeg skiftede
til hydraulisk styring frem for direkte kabel har sportpiloten haft
problemer. Efter montering af en rorføler kører det som i olie.

Du er velkommen til at droppe en personlig mail med et telefonnummer hvis du
vil vide mere, så skal jeg nok ringe til dig

Thomas
"Ællingen"

Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 08-05-05 07:00

Jeg er ved at købe sådan en , godt nok en plus model , min båd vejer lidt
over 3 tons .og har wire styring
jeg har fundet den i Californien til ca 800 Dollars .
Hvordan er den monteret på ratstammen . Har du eventuelt en dansk
brugsanvisning som jeg kan købe en kopi af inden jeg køber piloten

Per
M/S "Krølle"

Fra : jetp

Dato : 08-05-05 12:13

"Ledøje Udlejning" <> skrev i en meddelelse

> Hvordan er den monteret på ratstammen . Har du eventuelt en dansk
> brugsanvisning som jeg kan købe en kopi af inden jeg køber piloten

Her er et link til manualer, - iøvrigt en flot service fra dette firma,
synes jeg.

http://www.raymarine.com/raymarine/Default.asp?site=1&Section=3&Page=337&Parent=166

Mvh Jens, Randers

Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 09-05-05 15:30

Tak men den er jo ikke på dansk

Fra : jetp

Dato : 09-05-05 21:27

"Ledøje Udlejning" <post@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Tak men den er jo ikke på dansk

Nej, jeg overså, at du skal bruge en dansk manual, - men den kan jeg ikke
hjælpe med ...

Mvh Jens