Spionage nejtak og yt med Excelon
Fra : Gigasoft Danmark

Dato : 30-05-01 13:57

Hej

Nu har jeg opdateret programmet Gigasoft dokument sikring samt lavet en
hjemmeside hvorfra det kan downloades.
Systemet kan topsikre alle former for filer, så slut med spionage og yt med
Excelon

Programmet kan frit downloades her
http://www.gigasoft.dk/dks/

Rigtig god fornøjelse

Gigasoft Danmark
Bjarne Østergård
www.gigasoft.dk E-mail: boe@gigasoft.dk
Tlf. 86 49 64 04

Fra : Kent Friis

Dato : 30-05-01 15:21

Den Wed, 30 May 2001 14:56:50 +0200 skrev Gigasoft Danmark:
> [...]
>hjemmeside hvorfra det kan downloades.
>Systemet kan topsikre alle former for filer, så slut med spionage og yt med

Du skriver intet om hvilke platforme programmet kører på, men noget
tyder på at det kun er platforme, hvor kryptering er irrelevant, da
OS'et sørger for at den amerikanske stat alligevel kan læse alt, vha
_NSAKEY...

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Flemming Riis

Dato : 30-05-01 15:27

Fra : Gigasoft Danmark

Dato : 30-05-01 17:08

"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> wrote in message

> [...]
> tyder på at det kun er platforme, hvor kryptering er irrelevant, da
> OS'et sørger for at den amerikanske stat alligevel kan læse alt, vha
Nettop derfor

Programmet kører på Windows platforme og er testet på 95, 98, Me og 2000

Fra : Martin Schultz

Dato : 30-05-01 15:31

On Wed, 30 May 2001 14:56:50 +0200, "Gigasoft Danmark"
<boe@gigasoft.dk> wrote:

> [...]
>hjemmeside hvorfra det kan downloades.
>Systemet kan topsikre alle former for filer, så slut med spionage og yt med
Jeg finder det meget mistænkeligt at du ikke skriver noget om hvordan
filerne bliver krypteret.
For det skulle være helt sikkert skulle du nok også overveje at udgive
kildekoden så andre kan se for dem selv at du ikke har begået nogle
fejl.

Fra : Alex Holst

Dato : 30-05-01 15:43

Martin Schultz <doctorm@_REMOVE_THIS_nether.net> wrote:
> [...]
> For det skulle være helt sikkert skulle du nok også overveje at udgive
> kildekoden så andre kan se for dem selv at du ikke har begået nogle

Bjarne er ogsaa manden bag det stykke software som kan faa computeren til at
ringe hjem -- paastaar han. Dette bliver vi ogsaa noedt til at tage hans ord
for.

Fra : Gigasoft Danmark

Dato : 30-05-01 17:04

"Alex Holst" <a@area51.dk> wrote in message

> [...]
at
> ringe hjem -- paastaar han. Dette bliver vi ogsaa noedt til at tage hans
Det er nu ikke helt rigtigt, man kan blot afprøve programmerne, og det er
der mange der har gjort, og hos alle der har dem, virker de efter hensigten
Og en af måderne jeg tester mine programmer på inden jeg sætter dem til
salg, er nettop at sætte dem til fri download.

Alle der så gidder at bruge tid på at teste dem får dem gratis. Og alle de
programmer jeg har udbudt virker som de skal og som lovet.

Så du behøver altså ikke allene at tage mit ord for det.Spørg dem der har
købt eller testet programmerne eller endnu bedre prøv dem selv.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-05-01 17:28

Gigasoft Danmark skrev:

>Det er nu ikke helt rigtigt, man kan blot afprøve programmerne, og det er
>der mange der har gjort

Okay - men hvad nu hvis de krypterer alle mine filer og de så
ikke kan dekryptere dem? Og hvem siger at der ikke ligger en
bagdør der sender hele skidtet til Echelon - ukrypteret?

--
Bertel

Fra : Gigasoft Danmark

Dato : 30-05-01 17:48

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> wrote in message

> Okay - men hvad nu hvis de krypterer alle mine filer og de så
> ikke kan dekryptere dem? Og hvem siger at der ikke ligger en
> bagdør der sender hele skidtet til Echelon - ukrypteret?

Det siger jeg og jeg ved egentlig ikke hvordan jeg ellers skal kunne
overbevise jer.

programmet kan kryptere og dekryptere, men sender ikke filen til nogen.

Det krypterede dokument skal du selv sende via almindelig mail eller på en
disk osv.

Så altså har du fuld kontrol over hvem du sender til.

Fra : Gigasoft Danmark

Dato : 30-05-01 17:23

"Martin Schultz" <doctorm@_REMOVE_THIS_nether.net> wrote in message

> Jeg finder det meget mistænkeligt at du ikke skriver noget om hvordan
> filerne bliver krypteret.
Jeg arbejder på en beskrivelse som kommer på hjemmesiden

> For det skulle være helt sikkert skulle du nok også overveje at udgive
> kildekoden så andre kan se for dem selv at du ikke har begået nogle
> fejl.
Hm kunne du ikke skaffe mig kildekoden til windows så jeg kan sikre mig at
der ikke er fejl.
Eller til Adobe og alle de andre.

Altså nej kildekoden som jeg har svedt over og som har holdt mig vågen til
langt ud på natten, vil jeg altså ikke forære væk.
Men en at de nye ting ved programmet er at man kan stile sit dokument eller
fil til en bestemt maskine, og dokumentet kan så kun igen dekrypteres på den
maskine det er stilet til. ikke engang afsenderen som har krypteret
dokumentet kan med denne metode dekryptere det igen.

Ligeledes kan dokumenter med dette system, gøres så sikre at de kun kan
læses hvis også afsenderen er fysisk til stede under dekrypteringen.

Ligeledes arbejder jeg på et dato styret krypteringssystem således at
dokumentet ikke kan dekrypteres efter en bestemt periode fra minutter til
år.

Altså er dokumentet ikke dekrypteret inden for f.eks 5 min. efter
afsendelsen vil det slette sig selv hvis og når det forsøges dekrypteret.
Ligeså hvis det forsøges åbnet på en anden maskine end den det er sendt til.

Og også hvis en anden bruger på maskinen forsøger at dekryptere det.

Så jo jeg tror det er rimeligt sikkeret.

Jeg arbejder også med en kode der kan sikre at et dokument kun kan læses men
ikke udskrives og ikke kopieres. Men det drille nu lidt og jeg ved ikke
endnu om jeg kan få det til at virke.

Fra : Kent Friis

Dato : 30-05-01 18:48

Den Wed, 30 May 2001 18:22:55 +0200 skrev Gigasoft Danmark:

> [...]
>Hm kunne du ikke skaffe mig kildekoden til windows så jeg kan sikre mig at
>der ikke er fejl. Eller til Adobe og alle de andre.

Derfor kører folk der tager sikkerhed alvorligt netop ikke windows.

> [...]
>Ligeså hvis det forsøges åbnet på en anden maskine end den det er sendt til.

Et dokument kan ikke slette sig selv, medmindre det indeholder kode. Og
selv da kræver det at du kan narre nogen til at udføre koden.

>Jeg arbejder også med en kode der kan sikre at et dokument kun kan læses men
>ikke udskrives og ikke kopieres. Men det drille nu lidt og jeg ved ikke
>endnu om jeg kan få det til at virke.

Hvis du kan klare den, så bliver du berømt. De store pladeselskaber
roder med et lignende projekt, og har endnu ikke fundet en reel løsning.

(Fx. kan man sagten gå ind på http://shubidua.jubii.dk/ og downloade
en hel CD).

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Gigasoft Danmark

Dato : 30-05-01 21:10

> Derfor kører folk der tager sikkerhed alvorligt netop ikke windows.

Jammen det kan de så nu

> Et dokument kan ikke slette sig selv, medmindre det indeholder kode. Og
> selv da kræver det at du kan narre nogen til at udføre koden.
Et hvert dokument er kode og hver gang man åbner det afviklikses koden
Så hvis folk nares til at åbne dokumentet nares de samtidig til at afvikle
den kode der viser hvad dokumentet indeholder.
Når du læser dette er du blevet naret til at starte din newsreader og at
bede den om at vise dette.

> Hvis du kan klare den, så bliver du berømt. De store pladeselskaber
> roder med et lignende projekt, og har endnu ikke fundet en reel løsning.
Musik er vist nok noget andet, men så må jeg jo tage mig sammen.

> (Fx. kan man sagten gå ind på http://shubidua.jubii.dk/ og downloade
> en hel CD).
Ja men de kan da ikke få meget glæde af den hvis den er krypteret.

Fra : Christian Laursen

Dato : 30-05-01 21:17

"Gigasoft Danmark" <boe@gigasoft.dk> writes:

> men

> Musik er vist nok noget andet, men så må jeg jo tage mig sammen.

Måske ville det være en ide at starte med at forstå problemstillingen.

Christian Laursen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-05-01 21:20

In article <m3ae3u4mo5.fsf@borg.borderworlds.dk>, Christian Laursen wrote:

> Måske ville det være en ide at starte med at forstå problemstillingen.

Jeg tror alle med lidt forståelse for krypto har forstået at Hr.
GigaSoft ikke har forstået det, nu skal vi bare være sikre på at alle
"de andre" ikke køber katten i sækken og føler sig sikre ved at bruge
produktet.

--
Andreas Plesner Jacobsen | The eyes of taxes are upon you.

Fra : Anders Larsson \(Rem~

Dato : 30-05-01 21:22

"Gigasoft Danmark" <boe@gigasoft.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den kode der viser hvad dokumentet indeholder.
> Når du læser dette er du blevet naret til at starte din newsreader og at

ROFL...Man bliver jo helt bange for at bruge Edlin, Notepad, vi eller Emacs
og Brief.. og alle de andre ikke Word skrivemaskiner......

--
Med venlig hilsen / Best regards
Anders Larsson

Fra : Gigasoft Danmark

Dato : 30-05-01 21:34

"Anders Larsson (Remove x)" <x.BitNix@NoSpam.dk> wrote in message
> ROFL...Man bliver jo helt bange for at bruge Edlin, Notepad, vi eller
Emacs
> og Brief.. og alle de andre ikke Word skrivemaskiner......

Hvorfor det ?

Fra : Anders Larsson \(Rem~

Dato : 31-05-01 00:02

> "Anders Larsson (Remove x)" <x.BitNix@NoSpam.dk> wrote in message
> Emacs
>
> Hvorfor det ?

Det ville da være interessant at vide hvorledes du vil kunne kontrollere
eksekvering af kode i en af de nævnte editorer.

Edlin har ikke makro funktioner. Vi, Brief og Emacs har vidt forskellige
makro funktioner og Notepad er vist også temmelig begrænset.

Så hvorledes du overhovedet ville være i stand til at sikre, at teksten
hverken kunne vises eller for den sags skyld printes fra disse - eller
dekodes på andet end f.eks. Word/WordPerfect/StarOffice ville da mindst
kunne nominere dig til en Nobel pris.

Hvis du mener du har problemer med at forstå hvorfor, skal jeg da gerne
sende dig et gammelt program fra 87' som hedder DUMP.EXE - det har en ganske
udmærket evne til at dumpe filer i tekst/ASCII og hex.

Men ok - hvis du virkelig seriøst mener du er i stand til at kontrollere
andre programmer i at vise nogen af dokumentet, så synes jeg faktisk du
skulle henvise til et sted hvor vi kan hente et eksempel. Efter extract
kunne vi jo så passende maile dig teksten i ASCII eller for den sags skyld
HEX (for at undgå misforståelse
Desværre tror jeg du meget sikkert ville risikere at blive mailbombet.

Mon ikke der skulle være en mulighed både under Windows 2000, ReadHat 7.1
eller Solaris 8 for at dumpe teksten på en måde så du ikke kan kontrollere
hvad der sker med den ?

....eller synes du ovennævnte OS ikke er dækkende .... mon ikke jeg kan finde
en gammel MS-DOS 2.0 diskette et sted med EDLIN.......

--------

Summa summarum
Du må komme med nogle mere seriøse eksempler for hvorfor netop DU skulle
kunne kontrollere andre programmer med et dokument du krypterer med et VB
prog. i Windows.

Og NEJ ... jeg vil under ingen omstændigheder bare prøve programmet.
Ganske enkelt tidsspilde, så længe der er så dårlig dokumentation for
programmet.

I samme åndedrag - hvad skulle så forhindre dig i at installere spyware,
hvis du er i stand til at kontrollere hvorledes dokumenter printes eller
vises.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Anders Larsson
Tænk positivt.....
.....Det kunne være værre....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-05-01 22:30

Gigasoft Danmark skrev:

>Et hvert dokument er kode og hver gang man åbner det afviklikses koden

Nej.

For argumentets skyld kan jeg godt gå med til at et dokument er kode, men hvis
ikke det er en eksekverbar fil, så vil åbning af dokumentet ske under et andet
programs kontrol - og så bestemmer det, og ikke du, hvad der skal aktiveres.

>Så hvis folk nares til at åbne dokumentet nares de samtidig til at afvikle
>den kode der viser hvad dokumentet indeholder.

Ja, og?

>Når du læser dette er du blevet naret til at starte din newsreader og at
>bede den om at vise dette.

Ja, og? Hvordan vil du narre Agent til at slette min database uden min vilje?

>Ja men de kan da ikke få meget glæde af den hvis den er krypteret.

Det kommer an på hvor sikker krypteringen er.

--
Bertel

Fra : Martin Schultz

Dato : 31-05-01 09:52

Gigasoft Danmark wrote:

> Hm kunne du ikke skaffe mig kildekoden til windows så jeg kan sikre mig at
> der ikke er fejl.
> Eller til Adobe og alle de andre.
Hver kendows eller adobe beskeftiger sig med kryptering på noget seriøst
niveau. Til alle seriøse krypterings programmer er det muligt af få
kildekoden. Her kan nævnes PGP(www.pgpi.com) Scramdisk
(scramdisk.clara.net) BestCrypt (www.jetico.com)

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-05-01 17:25

In article <9f2qo4$cc2$1@news.cybercity.dk>, Gigasoft Danmark wrote:

> [...]
> hjemmeside hvorfra det kan downloades.
> Systemet kan topsikre alle former for filer, så slut med spionage og yt med

Når nu det er så topsikkert, gider du så ikke fortælle, hvilke
algoritmer du bruger, eller i det mindste sige noget klogt, der kan
overbevise mig om at du har det mindste clue omkring kryptologi.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Sometimes, too long is too long.

Fra : Gigasoft Danmark

Dato : 30-05-01 18:00

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Når nu det er så topsikkert, gider du så ikke fortælle, hvilke
> algoritmer du bruger, eller i det mindste sige noget klogt, der kan
> overbevise mig om at du har det mindste clue omkring kryptologi.

Ok her er ne stump kode

Dim a As Double
Dim b As Double
Dim c As Double
Dim d As Double
Dim temp As Double
Dim X(1 To 16) As Double
Dim times, j As Integer
Dim i, k, s As Integer
a = Context.State(2)
b = Context.State(3)
c = Context.State(4)
d = Context.State(1)
For j = 0 To 15
X(j + 1) = 0
X(j + 1) = Context.Buffer(j * 4 + 1) * (2 ^ 24)
X(j + 1) = X(j + 1) + Context.Buffer(j * 4 + 2) * (2 ^ 16)
X(j + 1) = X(j + 1) + Context.Buffer(j * 4 + 3) * (2 ^ 8)
X(j + 1) = X(j + 1) + Context.Buffer(j * 4 + 4)
Next j
'Round 1
Call FF(a, b, c, d, X(1), S11, t(1))
Call FF(d, a, b, c, X(2), S12, t(2))
Call FF(c, d, a, b, X(3), S13, t(3))
Call FF(b, c, d, a, X(4), S14, t(4))
Call FF(a, b, c, d, X(5), S11, t(5))
Call FF(d, a, b, c, X(6), S12, t(6))
Call FF(c, d, a, b, X(7), S13, t(7))
Call FF(b, c, d, a, X(8), S14, t(8))
Call FF(a, b, c, d, X(9), S11, t(9))
Call FF(d, a, b, c, X(10), S12, t(10))
Call FF(c, d, a, b, X(11), S13, t(11))
Call FF(b, c, d, a, X(12), S14, t(12))
Call FF(a, b, c, d, X(13), S11, t(13))
Call FF(d, a, b, c, X(14), S12, t(14))
Call FF(c, d, a, b, X(15), S13, t(15))
Call FF(b, c, d, a, X(16), S14, t(16))
'Round 2
Call GG(a, b, c, d, X(2), S21, t(17))
Call GG(d, a, b, c, X(7), S22, t(18))
Call GG(c, d, a, b, X(12), S23, t(19))
Call GG(b, c, d, a, X(1), S24, t(20))
Call GG(a, b, c, d, X(6), S21, t(21))
Call GG(d, a, b, c, X(11), S22, t(22))
Call GG(c, d, a, b, X(16), S23, t(23))
Call GG(b, c, d, a, X(5), S24, t(24))
Call GG(a, b, c, d, X(10), S21, t(25))
Call GG(d, a, b, c, X(15), S22, t(26))
Call GG(c, d, a, b, X(4), S23, t(27))
Call GG(b, c, d, a, X(9), S24, t(28))
Call GG(a, b, c, d, X(14), S21, t(29))
Call GG(d, a, b, c, X(3), S22, t(30))
Call GG(c, d, a, b, X(8), S23, t(31))
Call GG(b, c, d, a, X(13), S24, t(32))
'Round 3
Call HH(a, b, c, d, X(6), S31, t(33))
Call HH(d, a, b, c, X(7), S32, t(34))
Call HH(c, d, a, b, X(12), S33, t(35))
Call HH(b, c, d, a, X(15), S34, t(36))
Call HH(a, b, c, d, X(2), S31, t(37))
Call HH(d, a, b, c, X(5), S32, t(38))
Call HH(c, d, a, b, X(8), S33, t(39))
Call HH(b, c, d, a, X(11), S34, t(40))
Call HH(a, b, c, d, X(14), S31, t(41))
Call HH(d, a, b, c, X(1), S32, t(42))
Call HH(c, d, a, b, X(4), S33, t(43))
Call HH(b, c, d, a, X(7), S34, t(44))
Call HH(a, b, c, d, X(10), S31, t(45))
Call HH(d, a, b, c, X(13), S32, t(46))
Call HH(c, d, a, b, X(16), S33, t(47))
Call HH(b, c, d, a, X(3), S34, t(48))
'Round 4
Call II(a, b, c, d, X(1), S41, t(49))
Call II(d, a, b, c, X(8), S42, t(50))
Call II(c, d, a, b, X(15), S43, t(51))
Call II(b, c, d, a, X(6), S44, t(52))
Call II(a, b, c, d, X(13), S41, t(53))
Call II(d, a, b, c, X(4), S42, t(54))
Call II(c, d, a, b, X(11), S43, t(55))
Call II(b, c, d, a, X(2), S44, t(56))
Call II(a, b, c, d, X(9), S41, t(57))
Call II(d, a, b, c, X(16), S42, t(58))
Call II(c, d, a, b, X(7), S43, t(59))
Call II(b, c, d, a, X(14), S44, t(60))
Call II(a, b, c, d, X(5), S41, t(61))
Call II(d, a, b, c, X(12), S42, t(62))
Call II(c, d, a, b, X(3), S43, t(63))
Call II(b, c, d, a, X(10), S44, t(64))
Context.State(1) = Context.State(1) + a
If Context.State(1) > UpBound Then Context.State(1) =
Context.State(1) - UpBound
Context.State(2) = Context.State(2) + b
If Context.State(2) > UpBound Then Context.State(2) =
Context.State(2) - UpBound
Context.State(3) = Context.State(3) + c
If Context.State(3) > UpBound Then Context.State(3) =
Context.State(3) - UpBound
Context.State(4) = Context.State(4) + d
If Context.State(4) > UpBound Then Context.State(4) =
Context.State(4) - UpBound

a = a + Fft(b, c, d) + X + t
While a >= UpBound
a = a - UpBound
Wend
a = Rotate(a, s)
a = a + b
If a >= UpBound Then a = a - UpBound

a = a + Gft(b, c, d) + X + t
While a >= UpBound
a = a - UpBound
Wend
a = Rotate(a, s)
a = a + b
If a >= UpBound Then a = a - UpBound

Call Ttable
Call MD5Init
TextLen = LenB(msg)
Context.Count(1) = TextLen * 8
While Context.Count(1) >= UpBound
Context.Count(1) = Context.Count(1) - UpBound
Context.Count(2) = Context.Count(2) + 1
Wend
DeCt = Context.Count(1)
ct(1) = DeCt Mod 256
DeCt = DeCt \ 256
ct(2) = DeCt Mod 256
DeCt = DeCt \ 256
ct(3) = DeCt Mod 256
DeCt = DeCt \ 256
ct(4) = DeCt Mod 256
DeCt = Context.Count(2)
ct(5) = DeCt Mod 256
DeCt = DeCt \ 256
ct(6) = DeCt Mod 256
DeCt = DeCt \ 256
ct(7) = DeCt Mod 256
DeCt = DeCt \ 256
ct(8) = DeCt Mod 256

Do64 = 0
While (Do64 + 64) <= TextLen
For i = 1 To 64
Context.Buffer(i) = AscB(MidB(msg, (i + Do64), 1))
Next i
Call MD5Transform
Do64 = Do64 + 64
Wend
df = TextLen - Do64
If df < 56 Then
If df = 0 Then
For i = 1 To 56
Context.Buffer(i) = PADDING(i)
Next i
For i = 57 To 64
Context.Buffer(i) = ct(i - 56)
Next i
Call MD5Transform
Else

For i = 1 To df
Context.Buffer(i) = AscB(MidB(msg, (i + Do64), 1))
Next i
For i = df + 1 To 56
Context.Buffer(i) = PADDING(i)
Next i
For i = 57 To 64
Context.Buffer(i) = ct(i - 56)
Next i
Call MD5Transform
End If
Else
For i = 1 To df
Context.Buffer(i) = AscB(MidB(msg, (i + Do64 - 64), 1))
Next i
For i = df + 1 To 64
Context.Buffer(i) = PADDING(i)
Next i
Call MD5Transform

For i = 1 To 56
Context.Buffer(i) = 0
Next i
For i = 57 To 64
Context.Buffer(i) = ct(i - 56)
Next i
Call MD5Transform
Og meget meget mere, men mere får du altså ikke her.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-05-01 18:12

In article <9f3901$11it$1@news.cybercity.dk>, Gigasoft Danmark wrote:

> Ok her er ne stump kode

Den dag jeg kan læse VB-kode hopper jeg ud fra et meget højt hus.

--
Andreas Plesner Jacobsen | TONY RANDALL! Is YOUR life a PATIO of FUN??

Fra : Gigasoft Danmark

Dato : 30-05-01 18:30

> In article <9f3901$11it$1@news.cybercity.dk>, Gigasoft Danmark wrote:
> Den dag jeg kan læse VB-kode hopper jeg ud fra et meget højt hus.

Det var dog en drastisk beslutning.
Så hold endelig op med at læse den slags.

Jeg kende det skam godt fra mig selv. For sådan får jeg det også når jeg
ser lykkehjulet.
Og det er virkeligt ikke rart, man trænger jo til krisehjælp efter sådan en
tur.

Fra : Christian Andersen

Dato : 30-05-01 18:42

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

>Den dag jeg kan læse VB-kode hopper jeg ud fra et meget højt hus.

Så Bjarne har skrevet et krypteringsprogram i Visual Basic?

Aha?

--
Mvh, Christian

Deltree c:\windows /y

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-05-01 18:45

In article <u5cahtkfbhbk9vpq6akci41erpqromj99g@news.tele.dk>, Christian Andersen wrote:

> Så Bjarne har skrevet et krypteringsprogram i Visual Basic?

Ja, det kan jeg ikke se det store problem i, udover at det sandsynligvis
ikke er særlig hurtigt.

--
Andreas Plesner Jacobsen | If you mess with a thing long enough, it'll break.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 30-05-01 18:58

Hej Christian Andersen <19w9bq2h31001@sneakemail.com>

>Så Bjarne har skrevet et krypteringsprogram i Visual Basic?

Kryptografi er baseret på matematik.
Visual Basic kan håndtere matematiske operationer.

Hvad er problemet? (Udover at VB er langsomt og ineffektivt)

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Christian Andersen

Dato : 30-05-01 21:19

Lars Kim Lund wrote:

>Kryptografi er baseret på matematik.
>Visual Basic kan håndtere matematiske operationer.

En kugleramme kan også håndtere matematiske operationer.

--
Mvh, Christian

Deltree c:\windows /y

Fra : Gigasoft Danmark

Dato : 30-05-01 21:20

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> wrote in message
> Hej Christian Andersen <19w9bq2h31001@sneakemail.com>

> Kryptografi er baseret på matematik.
> Visual Basic kan håndtere matematiske operationer.
>
> Hvad er problemet? (Udover at VB er langsomt og ineffektivt)

Til jeres orientering
Programmet klarer nøjagtig 1,937984 MB. per sekund. på en 300 MZ processor.
Er det frygtelig langsomt.?
Hvor store er jeres dokumenter, så kan i selv beregne tiden.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-05-01 21:28

In article <9f3kni$1jq9$1@news.cybercity.dk>, Gigasoft Danmark wrote:

> Til jeres orientering
> Programmet klarer nøjagtig 1,937984 MB. per sekund. på en 300 MZ processor.
> Er det frygtelig langsomt.?

Hvis det ikke er sikkert betyder det jo ikke noget.
Et program jeg har tillid til sikkerheden klarer 10MB på 12.160 sekunder
på en 360MHz UltraSparc IIi processor med et load på 0.44
Inputfilen var 10MB data fra /dev/urandom på en Linux-maskine

--
Andreas Plesner Jacobsen | Men freely believe that what they wish to desire.

Fra : Klaus Andersen

Dato : 31-05-01 05:37

Hvilket jo er lidt langsomere end Bjarnes

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-05-01 07:11

Klaus Andersen skrev:

>Hvilket jo er lidt langsomere end Bjarnes

Det er ikke svært at skrive en hurtig kryptering.

Det er svært at lave den hurtig og sikker.

--
Bertel

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 31-05-01 08:25

In article <9f4hqq$coq$1@news.inet.tele.dk>, Klaus Andersen wrote:

> Hvilket jo er lidt langsomere end Bjarnes

Du missede tilsyneladende nøgleordet: tillid.
Derudover var maskinen belastet på det tidspunkt.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Linux is obsolete

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 30-05-01 18:47

Hej apj@daarligstil.dk (Andreas Plesner Jacobsen)

>Den dag jeg kan læse VB-kode hopper jeg ud fra et meget højt hus.

Der forskel på at læse og forstå. Go' tur, og husk at faldskærm er for
tøsedrenge.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-05-01 18:48

In article <vccahtog5lk111dj9mo5hr893g5g6ubamr@news.tele.dk>, Lars Kim Lund wrote:

> Der forskel på at læse og forstå. Go' tur, og husk at faldskærm er for
> tøsedrenge.

Ouch...got me ;)

--
Andreas Plesner Jacobsen | Use an accordion. Go to jail.

Fra : Klaus Andersen

Dato : 31-05-01 05:33

idiot

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 31-05-01 05:45

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> wrote in message

> idiot

Virkeligt et konstruktivt bidrag af de helt store - og quotingteknikken er
lige til 13.
Klaus: Prøv at kigge på http://usenet.dk/netikette/quote.html

--
` Med Venlig Hilsen | Regards ´
` H e n r i k B ø g h ´

Fra : Gevaldi

Dato : 30-05-01 17:37

"Gigasoft Danmark" <boe@gigasoft.dk> skrev i en meddelelse news:9f2qo4$cc2>
Systemet

[snip]
kan topsikre alle former for filer, så slut med spionage og yt med
> Excelon

Hvem er det så lige Excelon er, det er måske Echelon du tænker på? er det
det, ja så vil jeg da nødig købe et program af et firma der ikke kan stave,
man må jo formode programmet er fuld af fejl (stavefejl i kildekoden uha
uha).

Gevaldi

PS.
Til Echelon, arkiver venligst denne meddelelse under P.

Fra : Gigasoft Danmark

Dato : 30-05-01 17:54

"Gevaldi" <gevaldi@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> kan topsikre alle former for filer, så slut med spionage og yt med
>

> Hvem er det så lige Excelon er, det er måske Echelon du tænker på?
Nej der er nu Excelon for Echelon eksisterer jo ikke.

> er det det, ja så vil jeg da nødig købe et program af et firma der ikke
kan stave,
> man må jo formode programmet er fuld af fejl (stavefejl i kildekoden uha
> uha).
Ja uha da så derfor er programmet da også i testfasen helt gratis.

He he men det er nemlig det, at ingen kan stave dokumentet bagefter det har
været behandlet af programmet.

Så det er skam blot en ekstra sikkerhed

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-05-01 18:34

> [...]
> hjemmeside hvorfra det kan downloades.
> Systemet kan topsikre alle former for filer, så slut med spionage og yt med

Et par antagelser, der absolut ikke styrker min tillid til programmet:

Min input fil var en almindelig tekst-fil med følgende tre linier:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz

1. En krypteret fil har et en-til-en størrelsesforhold til en
ikke-krypteret fil.
2. Password-algoritmen er ikke kolissionssikker. Hvis man krypterer
ovenstående med hhv "hest" og "fest" som nøgle får man samme resultat
Dette får mig derudover til at tro at nøglen blot bliver permuteret
undervejs og brugt i en simpel xor-agtig algoritme.
3. Det første bogstav i den resulterende fil har i alle de tilfælde jeg
har oplevet været det samme som det første i kildefilen.

Allerede nu vil jeg derfor fraråde alle at benytte ovenstående program
til at kryptere noget som helst, men i stedet holde sig til
offentliggjorte og matematisk beviste algoritmer som fx bliver benyttet
i PGP og gnupg: http://www.pgpi.org/ og http://www.gnupg.org/

Jeg leger videre til jeg ikke gider mere.

--
Andreas Plesner Jacobsen | "Linux: the operating system with a CLUE...

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-05-01 18:37

In article <slrn9habp2.t24.apj@slartibartfast.nerd.dk>, Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> 3. Det første bogstav i den resulterende fil har i alle de tilfælde jeg
> har oplevet været det samme som det første i kildefilen.

Og en ændring af et enkelt bogstav ændrer ikke på krypteringen af resten
af filen, hvilket blot bestyrker min mistanke nævnt i punkt 2.

--
Andreas Plesner Jacobsen | mummy, n.:

Fra : Kent Friis

Dato : 30-05-01 18:50

Den Wed, 30 May 2001 17:36:30 +0000 (UTC) skrev Andreas Plesner Jacobsen:

>Og en ændring af et enkelt bogstav ændrer ikke på krypteringen af resten
>af filen, hvilket blot bestyrker min mistanke nævnt i punkt 2.

Nu begynder jeg at gætte på at imorgen har du et perl-script der kan
dekryptere hele filen, og samtidig fortælle passwordet...

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-05-01 18:52

In article <9f3brv$fb9$3@sunsite.dk>, Kent Friis wrote:

> Nu begynder jeg at gætte på at imorgen har du et perl-script der kan
> dekryptere hele filen, og samtidig fortælle passwordet...

Umiddelbart vil jeg tro der blot skal et simpelt statistisk angreb til;
jeg vil åbne biblen (applied cryptography) når jeg kommer hjem, det er
for længe siden jeg har leget med det skidt.

--
Andreas Plesner Jacobsen | APL hackers do it in the quad.

Fra : Gigasoft Danmark

Dato : 30-05-01 21:28

> Umiddelbart vil jeg tro der blot skal et simpelt statistisk angreb til;
> jeg vil åbne biblen (applied cryptography) når jeg kommer hjem, det er
> for længe siden jeg har leget med det skidt.

Sig mig hvor længe du skal bruge til at hacke et dokument der er crypteret
med mit program, så indgår vi et vædemål.
Jeg sender dig et dokument crypteret og samtidig et tilsvarende i klar tekst
til en uvildig dommer som du vælger.

Så får vi se hvad det dur til.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-05-01 21:31

In article <9f3l56$1ka6$1@news.cybercity.dk>, Gigasoft Danmark wrote:

> [...]
> med mit program, så indgår vi et vædemål.
> Jeg sender dig et dokument crypteret og samtidig et tilsvarende i klar tekst

Det er meget sjovere at bryde krypteringsformen, jeg vender tilbage når
jeg er klar til et væddemål.

I øjeblikket er min opmærksomhed primært på den øl i min højre hånd.

--
Andreas Plesner Jacobsen | From Sharp minds come... pointed heads.

Fra : Gigasoft Danmark

Dato : 30-05-01 21:55

> Det er meget sjovere at bryde krypteringsformen, jeg vender tilbage når
> jeg er klar til et væddemål.
Ok så fintænker vi lidt

> I øjeblikket er min opmærksomhed primært på den øl i min højre hånd.

Heldige kartoffel!! Andre må nøjes med kaffe.

Nå jeg har slet ikke tid til dette, men tak for jeres store tillid og
opbakning, det er altid rart med lidt positiv kritik og moralsk støtte når
man laver noget nyt.

Fantastisk at ikke mange flere forsøger dette, så de kan mærke suset fra al
det positive man så møder.

I denne gruppe går man da aldrig fejl.

Så nu går jeg i seng og fintænker.

Godnat.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-05-01 21:58

In article <9f3mnr$1nr3$1@news.cybercity.dk>, Gigasoft Danmark wrote:

> [...]
> man laver noget nyt.
>
> Fantastisk at ikke mange flere forsøger dette, så de kan mærke suset fra al

Det er sundt at være skeptisk, specielt når vi taler kryptologi og "helt
fantastiske ubrydelige koder"

Hvis du ikke allerede var klar over dette har jeg endnu mere tillid til
dit program.

--
Andreas Plesner Jacobsen | The revolution will not be televised.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-05-01 22:16

In article <slrn9hanng.unn.apj@slartibartfast.nerd.dk>, Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Hvis du ikke allerede var klar over dette har jeg endnu mere tillid til
> dit program.

Mindre...mindre, mindre mindre.

Læs for øvrigt http://home.t-online.de/home/Jo.Hagelberg/snakeoil.htm

--
Andreas Plesner Jacobsen | You were s'posed to laugh!

Fra : R. A. Larsen

Dato : 31-05-01 18:41

"Gigasoft Danmark" <boe@gigasoft.dk> wrote:
> Ok her er ne stump kode
[en masse kode klippet væk]
> 'Round 1
> [...]

Da jeg nåede hertil, så det ud til at det var en implementering af MD5.

[en masse kode klippet væk]

> Call Ttable
> Call MD5Init

Og her blev jeg *helt* sikker. Det eneste, det var nødvendigt at sige, var,
at han havde brugt MD5.

Forresten, er MD5 ikke kun en kontrol/"checksum" (jeg kan ikke huske det
rigtige ord), som er beregnet til at sikre, at der ikke er nogen, der har
ændret i teksten? SVJH, er det ikke muligt/nemt at finde teksten ud fra MD5,
dvs regne "baglæns", er det korrekt forstået?

Hvis ovenstående er korrekt, er det kun en del af sandheden, vi har fået.
Hvordan foregår selve krypteringen, er den en kendt eller en egenudviklet
krypterings-algoritme? Hvis det er en egenudviklet krypterings-algoritme, er
der ikke mange, som vil tro på sikkerheden, med mindre de får oplysninger om
selve algoritmen. Da de skulle vælge efterfølgeren til DES, var der flere
algoritmer (udviklet af anerkendte eksperter), som blev brudt i den første
spørgerunde, før de overhovedet gik i gang med den rigtige
afprøvning/kodebrydning, og det siger vel alt om hvor svært det er at
udvikle en krypterings-algoritme.

MVH, René
--
Using Virtual Access