Flamingo i Lagunen Køge
Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 09-05-05 00:04

Hej i gruppen
jeg var idag ved Ølsemagle Revle og i "søen " nord for Fugletårnet
så jeg en fouragerende Falmingo !!!
Den blev obset fra kl 13.45 til 14.00
og ved 16.00 tiden var den der stadig !!

hilsen
Ingrid Sørensen

Fra : HMH

Dato : 09-05-05 08:21

Er det tjekket, hvad slags det er?

Sidste efterår havde vi en Lille Flamingo i Odense Fjord.

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 09-05-05 10:44

Jeg er / var tilsyneladende den eneste der har set den
-indtil videre ...
men jeg vil da formode at den stadig er der
Jeg har ikke vished for hvilken en det er .
men den så ud til at være i god form og havde ingen ringe på
hilsen
Ingrid
Sørensen.

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 09-05-05 10:58

Jeg har også billde af den
hvis det hjælper ...????

Fra : HMH

Dato : 09-05-05 11:24

joda, prøv at lægge et billede på binær?

Ellers tjek næbbets farve/farvetegning - og ben og knæ. Det er her, man
tjekker om det er en Chileflamingo, en Stor Flamingo eller Lille Flamingo.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-05-05 11:05

Hans Mikkelsen skrev:

> jeg var idag ved Ølsemagle Revle og i "søen " nord for Fugletårnet
> så jeg en fouragerende Falmingo !!!
> Den blev obset fra kl 13.45 til 14.00
> og ved 16.00 tiden var den der stadig !!

Kan det tænkes at være en "turist" fra Zoologisk Have?

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : HMH

Dato : 09-05-05 11:27

> Kan det tænkes at være en "turist" fra Zoologisk Have?

Ja, eller en privat fuglemand, der har mistet den. Det er ikke *altid* de
lige husker at få sat ringe på.

Sidste års fynske flamingo blev hurtig uinteressant for hard-core
fuglekiggerne, da det var en adult, og det efter sigende kun er de unge, der
fjoller så meget rundt, at de kommer så langt "ud af kurs". Sådan forstod
jeg i hvert fald beskeden ;)

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 09-05-05 13:02

Tja , alt er vel muligt ..
men så vidt jeg kan skønne er det en adult
alm stor Flamingo
at dømme efter ben og næb
hilsen
Ingrid
ps ..det med binære er jeg ikke så meget hjemme i
så det må vente til i aften ...