Rede i rørskov
Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 04-05-05 15:35

Var på en lille tur ved en rørskov i går, hvor jeg bemærkede en rede ca 80
cm over jorden inde mellem rørene. Reden var bygget i en lille busk og ca
10 - 15 cm i diameter, og var en lukket (vævet) rede, og flyvehullet vendte
desværre væk fra stien, hvor jeg befandt, så jeg fik ikke set hvor stort det
var. Kan det være en skægmejse, der bygger rede på den måde?

Med venlig hilsen
Poul E. Kristensen

Fra : Anders Crone

Dato : 15-05-05 18:57

Nej, snarere en pungmejserede - se foto fx. her (fundet på nettet)

http://www.bornholmsfugle.dk/Billeder/Pungmejse/Pungmejse.htm