den første svale?
Fra : uh

Dato : 30-04-05 00:32

I dag så jeg en svale - flotte sving den tog hen over landsbyen her på
NVfyn.

Har andre set svaler i år?

mvh uh

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 30-04-05 00:51

uh wrote:
> I dag så jeg en svale - flotte sving den tog hen over landsbyen her på
> NVfyn.
>
> Har andre set svaler i år?

Ork ja.
De første landsvaler blev set omkring månedsskiftet marts-april.
Tidligeste 23/3 Blåkilde Egtvad Kommune.

De første Digesvaler blev set omkring månedsskiftet marts-april.
Tidligeste 25/3 skansehage, Nykøbing-Rørvig Kommune.

De første Bysvaler blev set omkring midten af april.
En enkel meget tidlig: 3/4 Marielyst by og strand, Sydfalster Kommune,
Storstrøms Amt.

Kilde: Dofbasen

Mikkel

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 30-04-05 07:06

On Sat, 30 Apr 2005 01:31:50 +0200, "uh" <uibpvækmeddette@mail.dk>
wrote:

>I dag så jeg en svale - flotte sving den tog hen over landsbyen her på
>NVfyn.
>
>Har andre set svaler i år?

Enlig Landsvale i torsdags - samtidig med de første syngende løvs, på
det sydlige Bornholm.
--
Mogens Poulsen
mpoulsen@tdcadsl.dk

Fra : Yltenheimer

Dato : 30-04-05 20:31

Jep.

Så svaler i tirsdags. I Åmosen (Vestsjælland).

Mojn,
JanH