Start problem
Fra : Martin Schultz

Dato : 09-12-00 18:39

Jeg har netop installeret RedHat 7.0 via FTP fra sunsite.dk.

Problem nr. 1
Når jeg starter den får jeg under boot fejlen:
Finding module dependencies: depmod: can't open
/lib/modules/2.2.5-15/modules.dep
for writing

Når jeg kigger efter findes biblioteket /2.2.5-15 heller ikke under
/lib/modules

Der imod er der et bibliotek der hedder 2.2.16-22
Hvordan får jeg den til at lede det rigtige sted?

Problem nr. 2

Jeg kan ikke få mit netværkskort til at virke. Det er et ISA NE2000
kort med jumper configureret IRQ ol.

Jeg har brugt de samme indstillinger som da jeg lavede ftp installen
men når maskinen booter siger den :
Delaying eth0 innitialization

Hvad kan der være galt. (er det eventuelt relateret til første
problem?

Fra : Martin Schultz

Dato : 09-12-00 22:30

undskyld mange gange. Det var min fejl. Jeg havde glemt at fjerne LILO
fra min gamle RH5.2. Undskyld igen.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 10-12-00 17:26

On Sat, 9 Dec 2000, Martin Schultz wrote:

> [...]
> men når maskinen booter siger den :
> Delaying eth0 innitialization
>
> Hvad kan der være galt. (er det eventuelt relateret til første

Du har formentlig ikke fortalt, hvilken irq/io, kortet kører ved. Jeg har
haft et gammelt NE2000 kort (som nu er skiftet ud med et 100mbit PCI), som
kørte ved følgende indstillinger i /etc/modules.conf:

alias eth1 ne
options ne io=0x300

Hvis du kun har det ene netværkskort, skal du dog formentlig ændre 'eth1'
til 'eth0' - og selvfølgelig justere io-adressen.

--
Rasmus Bøg Hansen