Børnekikkert
Fra : Jens Denborg

Dato : 06-04-05 20:34

Jeg søger en god kikkert til min 4 årige søn.
Han er vældig glad for at låne min Leica for bl.a. at se på fugle, og
det er bestemt ikke noget jeg er ked af. Tværtimod vil jeg gerne ofre
lidt i den gode sags tjeneste. Men, men, men... han kan selvfølgelig
ikke selv finde ud af at fokusere. Dermed får han jo langt fra det
fulde udbytte. Desuden ville han nok også være tilfreds med en noget
ringere kvalitet end den man får i en kikkert til adskillige tusinde
kroner.

Jeg søger derfor en hæderlig kikkert med "multifokusering". Jeg mener
da at jeg på et tidspunkt har set kikkerter uden fokuseringsskrue, som
simpelthen var (rimelig) skarpe på alle afstande over fx 5m.

Desuden må kikkerten helst ikke være for stor og blot 7-8x
forstørrelse er sikkert også passende. Måske noget i retning af 8x40
eller måske endda 8x25.

Jeg har selv søgt lidt efter ovenstående, men har ikke fundet det.
Problemet er nok at seriøse forhandlere måske undgår kikkerter med
"mulitfokusering".

Hvor finder jeg en kikkert som opfylder mine ønsker?

mvh Jens

Fra : Ulf Gustavsen

Dato : 06-04-05 20:53

> Jeg søger en god kikkert til min 4 årige søn.

Hej Jens

Er du til handel i Tyskland over nettet?
Så prøv denne adresse http://www.astroshop.biz/

Se fx. under Busnell Permafocus.

Købte selv en Bushnell Falcon, ingen problemer, levering ca. 5 dage.

Og god fornøjelse med den lille.

Venlig hilsen
Ulf Gustavsen.

Fra : JK

Dato : 07-04-05 08:32

On 6 Apr 2005 12:33:32 -0700, denborg4all@mail.dk (Jens Denborg)
wrote:

> [...]
>"mulitfokusering".
>
>Hvor finder jeg en kikkert som opfylder mine ønsker?

http://www.minox.de/

Deres 9,5x42 har ingen fokusering. Koster 500 euro. Også 6,5x32 til
419 euro, Jeg ved faktisk ikke, om mehrwertsteuer er indregnet (moms).
Du slipper ialfald med at betale tysk moms (mindre) og ingen told.

Du skal lege lidt med deres hjemmeside, for at komme helt derned.
Først Ferngläser, der finder du 9,5x42 og der trykker du
Prduktinformation. Så vælger du Fernoptik, og vælger Ferngläser igen.

Steiner laver også nogle sejlerkikkerter med fix-fokus, men det er
vist en dårligere kvalitet.

Minox er hjemhørende i Wetzlar (Leica byen), og kvaliteten af
kikkerterne er en pendant til Leica og Swarovski, selv om nogle siger
noget andet p.gr.a. prisforskellen.

mvh

John