Undervandsjagt?
Fra : Lauridsen

Dato : 08-05-05 09:30

Hej
Kunne godt tænke mig at snorkle lidt og måske fange en enkelt fisk eller to
her til sommer. Området er omkring Åbenrå, Løjt, Vemmingbund etc..
Har aldrig prøvet det før så måske nogen har nogle links eller gode råd?

Mvh.
Lars

Fra : Bo Hansen

Dato : 11-05-05 21:50

Hej Lars

For flere år tilbage skød en kammerat og jeg fladfisk ved "fluepapiret" i
Sønderborg. Man skal ikke så langt ud før man rammer skrænten til
sejlrenden. De sidste sæsoner var der dog ikke den store gevinst, men måske
der er kommet mere liv igen??
Bo

Fra : Flemming

Dato : 13-05-05 19:06

Så vidt jeg husker fra min dykkerundervisning, så er det forbudt at
jage/fiske med harpun i de danske farvande.

/Flemming

Fra : Preben S.

Dato : 13-05-05 21:47

"Flemming" <no@noreply.com> skrev i en meddelelse
> Så vidt jeg husker fra min dykkerundervisning, så er det forbudt at
> jage/fiske med harpun i de danske farvande.

Du husker galt. Man må skam godt fiske med harpun (dog kun med én spids) i
DK.
De fleste anser det dog for usportsligt at drive undervandsjagt med flasker,
hvorimod UV-jagt med snorkeludstyr er en spændende form for fiskeri.

- sima

Fra : Torben

Dato : 24-05-05 08:59

"Preben S." <invalid@fghj.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> flasker,
> hvorimod UV-jagt med snorkeludstyr er en spændende form for fiskeri.

Det er ulovligt at drive UV jagt, i hele strækket mellem stevns og
helsingør.

Mvh. Torben

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 16-05-05 14:58

Prøv at spørge i dk.fritid.lystfiskeri, der kan du også være heldig at
finde en makker.

Prøv at kigge på http://www.spearfishing.dk det er en dansk hjemmeside
om bl.a. UV-jagt, som også udlændinge besøger. Derfor er store dele af
den på engelsk.

I næste weekend, 21.-22. maj afholdes faktisk DM i UV-jagt, på Als!!!
Prøv at kigge forbi, måske kan du få en snak med andre interesserede og
få et par fif. Se nærmere på
http://www.sportsdykker.dk/sites?/udvalg/UV-Jagtudvalget/&pid=383

Og så håber jeg da, at du har set artiklen om UV-jagt, der var i
"Sportsfiskeren" for et par mønnedes siden. Ellers må du på biblioteket.

Lauridsen skriver:

Fra : Calle.

Dato : 16-05-05 17:05

Leif Chr. Andresen wrote:
> [...]
>
> I næste weekend, 21.-22. maj afholdes faktisk DM i UV-jagt, på Als!!!
> Prøv at kigge forbi, måske kan du få en snak med andre interesserede

Husk jeres bøjer og flag. Da vi både slæber efter hornfisk, og står på
vandski de steder.

--
Calle.

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 16-05-05 19:47

Klar tale, selvfølgelig skal der bruges overfladebøje med "A"-flaget. Så
må vi bare håbe, at der ikke er en tysker i nærheden. De ved nemlig ikke
altid hvad en overfladebøje betyder, så i stedet for at holde god
afstand, sejler den hen og prøver at hive bøjen op

"Calle." skriver:

Fra : Calle.

Dato : 18-05-05 22:25

Leif Chr. Andresen wrote:
> [...]
> nemlig ikke altid hvad en overfladebøje betyder, så i stedet for at
> holde god afstand, sejler den hen og prøver at hive bøjen op

Så pas meget på, det vrimler med tyskere på Als for tiden. Især ved
augustenhof fyr, som ligger op ad sommerhuse campingplads. De har ikke en
skid forstand på søfartsregler, og ej heller respekt for havet. Når vi andre
sejler ind, pga. havets tilstand, sejler de ud i en lille gummibåd med moter
for at fiske.
Sidste sommer blev en at kammeraterne tilkaldt til at smide sin speedbåd i
vandet for at hente 6 tyskere på en synkende tømmerflåde 6km ude på
lillebælt på 41m vand. Den var lavet af 2 olietønder hvor den ene ende
manglede, men var erstattet med en sort skraldesæk sat fast med gafatape. Og
en 3 tønde i stævnen som bare var sat lodret ned mod vandet, så den flød.
Man fatter ikke de ikke er klogere.

--
Calle.

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 16-05-05 15:06

Spørg i dk.fritid.dykning, der kan du få gode råd og evt. makkere. Men
kig lige et stykke tid tilbage i gruppen, der er mange spørgsmål om
UV-jagt for tiden, måske har du de fleste svar allerede.

Kig på http://www.spearfishing.dk/ det er en dansk side, der besøges af
mange udlændinge. Derfor er sproget mest engelsk.

Kig forbi til DM i UV-jagt, der afholdes 21.-22. maj på Als, så du har
ikke langt at køre. Her kan du møde andre interesserede og måske få gode
tips, også om begynderudstyr. Du kan dog ikke deltage. Se mere på
http://www.sportsdykker.dk/sites?/udvalg/UV-Jagtudvalget/&pid=383

Nu har du vel læst artiklen for et par måneder siden i "Sportsfiskeren"?
Ellers må du på bibliotekets arkiver.

Venlig hilsen

Leif Chr. Andresen

Lauridsen skriver: