Fiskeri ved Hjerting ved Esbjerg
Fra : Martin [5220]

Dato : 05-05-05 10:20

Hvordan er fiskeriet ved Hjerting, hvad kan der fanges af fisk - ørred,
torsk fladfisk m.fl.

Er der nogen der har kendskab til stedet?

/Martin

People say i'm bad, but I sure feel good !!

Fra : Niels P.

Dato : 06-05-05 09:22

> Hvordan er fiskeriet ved Hjerting, hvad kan der fanges af fisk - ørred,
> torsk fladfisk m.fl.
>
> Er der nogen der har kendskab til stedet?

Jeg har som ung boet omkring Esbjerg, - men har ikke erfaring fra de senere
år.

Kysten er meget flad lige der - og ligger jo også i Vadehavet.
Ved lavvande kan man gå "tørskoet" mange hundrede meter ud - og bl.a. grave
sandorm til madding.

FANGSTMULIGHEDER:
Primært fladfisk af forskelligt art - måske en enkelt havørred.
Måske småtorsk - meget små.
Ålekvabber, ulk.
Tidligere kunne man tage ål om natten.
I øjeblikket er der jo sildeeventyr op langs med vestkysten, - så formentlig
er der også sild ved Hjerting.

Knæk og bræk.

--
Mvh. Niels P.
(* e-mail address not valid *)

Fra : Martin [5220]

Dato : 06-05-05 13:27

Tak Niels

Det lyder ikke som det mest oplagte sted hvis man vil gøre sig håb om en
fiskefyldt dag

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-05 16:03

On Fri, 6 May 2005 14:27:20 +0200, "Martin [5220]" <nospam@galnet.dk>
wrote:

>Tak Niels
>
>Det lyder ikke som det mest oplagte sted hvis man vil gøre sig håb om en
>fiskefyldt dag

Hvad med at prøve i Varde å i stedet? Det er ikke ret langt fra
Hjerting.

Du kan købe dagkort til en stor del af åen her:
http://dagkort.dk/forening/0010.lasso

/Alex

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 06-05-05 16:54

"Alex Linaa" wrote

> Hvad med at prøve i Varde å i stedet? Det er ikke ret langt fra
> Hjerting.
>
> Du kan købe dagkort til en stor del af åen her:
> http://dagkort.dk/forening/0010.lasso

Og den kaster af sig!

- Jensby

Fra : Niels P.

Dato : 06-05-05 17:45

> Og den kaster af sig!

Hvis du gerne vil fange mange fisk - så er der vel kun ca. ½ til 3/4 times
kørsel til Hvide Sande, - hvor man ved slusen ved denne tid fanger rigtig
mange sild.

Hvis der er børn med, - så er det rigtigt sjovt for dem også!

Jeg har set mange ved både Hvide Sande og Thorsminde sluserne, - der først
gik hjem efter at have fanget en hel spand sild (20 - 30 stk)!

Referat fra april måned:
"Silden er for alvor kommet til Hvide Sande, og de står nu i stimer foran
slusen for at passere denne. Fangster på 1-2 spande pr. time er ikke
unormale".

Fanges på specielle sildeforfang - og synk, - der kan købes deroppe.
Sørg for at bruge de forfang med de små kroge - ikke makrel-forfang, hvor
krogene er for store!

Prøv evt. at ringe op til "Sandormskiosken" i Hvide Sande - og spørg til
situationen netop nu:
http://www.sandormskiosken.dk/

KNÆK & BRÆK!

--