Tip til stangbygning.
Fra : riddle

Dato : 03-05-05 18:11

Jeg har "overtaget" en byg selv stang fra en kammerat som har opgivet.
Je har nu fået kigget lidt på den kork der er til håndtaget. og den
virker til at være en ikke alt for pæn kvalitet (har lidt huller og
furer)

Er der nogen der har et tip til at få et glat/flot finish?
(måske noget i stil med når man bruger polyfila på en væg

Dennis.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-05-05 18:48

riddle wrote:

> Er der nogen der har et tip til at få et glat/flot finish?
> (måske noget i stil med når man bruger polyfila på en væg

Ja... du skal bruge noget fint korkslibestøv, det rører du op i
noget vandfast trælim, så det bliver en spartelmasse, der findes en
fsktisk en vandfast trælim, der skummer op under tørringen, og som
har en lys farve der minder om korks farve, jeg kan dog ikke huske
navnet, prøv at spørge i et byggemarked...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Brizz

Dato : 03-05-05 19:36

> [...]
>
> Er der nogen der har et tip til at få et glat/flot finish?
> (måske noget i stil med når man bruger polyfila på en væg

Kommer til at tænke på om der er links på nettet til at bygge sin egen
stang?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 03-05-05 19:45

Brizz wrote:

> Kommer til at tænke på om der er links på nettet til at bygge sin egen
> stang?

Ca 1.650 stk...
http://www.google.com/search?hl=da&q=stangbygning&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=lang_da

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Brizz

Dato : 03-05-05 20:00

> Ca 1.650 stk...
> http://www.google.com/search?hl=da&q=stangbygning&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=lang_da

Havde søgt på google men bare med nogen andre ord som gav knap så gode
resultater.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Robert Piil

Dato : 03-05-05 19:48

Masser. Prøv at starte på http://www.rodbuilding.org
--
Robert Piil
http://piil.org/

Fra : Mette P.

Dato : 03-05-05 18:50

"riddle" <remove@spam.u> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har et tip til at få et glat/flot finish?
> (måske noget i stil med når man bruger polyfila på en væg

Du er selv inde på noget der kan bruges. Slib dig en bunke korkstøv,
(sandpapir korn 60) Bland derefter en passende sjat Araldit, og bland din
korkstøv deri, så det bliver en lind masse. Fyld dit næsten færdigtslebne
greb op med spartelmassen, lad tørre, og slib finish.

Hej

Mette P.