højresvingende ørreder
Fra : PAR

Dato : 02-05-05 06:52

2 gange fulgte en ørred med ind over sandet. Så opgav den at hugge og
drejede af til højre.
Jeg har oplevet det før, og tror, at det faktisk er generelt, at de er
"højrehåndede"!

Jeg kunne tænke mig at høre om andre har haft lignende observationer.

PAR

Fra : Flemming Madsen

Dato : 02-05-05 09:13

Havde en i går der drejede til venstre (fiskens venstre), men der findes
vel
også kejtede fisk derude ;)

Fra : Spangkuk

Dato : 02-05-05 13:28

"Flemming Madsen" <flang@madsen.mail.dk> skrev

Jeg stødte for et par år siden på en ambivalent (= lige god til højre og
venstre) ørred...!

Spinnede i en Put & Take, så ørreden følge min spinner...den fulgte min
spinner, og fulgte og fulgte....indtil den landede sig selv på 3-5 cm vand.

Og det er ik' engang løgn!

Spang

Fra : Flemming Madsen

Dato : 03-05-05 06:31

Hmmm. Det lyder som om det kræver lidt nærmere undersøgelse. Vi må hellere
tage ud og undersøge emnet og vurdere og vurdere... Tror ikke konen syntes
det er særligt videnskabeligt, men det er da endnu en undskyldning for at
tage ud og fiske - og denne har jeg ikke brugt før, alt andet er prøvet :)

Flemming Madsen