Igang med kyst/lystfiskeri
Fra : Casper Nielsen

Dato : 26-04-05 15:37

Hej NG,

Jeg er en kommende far, der har den helt store plan om at jr. skal med
ud og fiske når han/hun bliver lidt større .. da vi har termin i
september, har jeg tænkt at jeg vil gå i træning i god tid, så hvorfor
ikke tage sommeren i brug.

Jeg står så bare i den situation, at jeg ikke har fisket i det der
ligner 20 år, og intet aner om udbud af fiskestænger, kroge, blink, etc.
i dag, eller for den sags skyld hvordan love og regler foreskriver
omkring f.eks. kyst- og havnefiskeri fra ydermolen i den lokale havn
(jeg bor et stenkast fra Mosede havn).

Hvordan kommer jeg igang? Skal jeg kaste mig frådende over den lokale
bogbiks og købe på tilbud i Bilka? Eller skal jeg tage lån i huset og
satse helt stort fra starten og købe aktier i Jan & Bos fiskeshop?

Kort sagt, hvor skal jeg starte, og hvad bør jeg være opmærksom på?

Med venlig hilsen og tak for hjælpen,

Casper Nielsen,
Aspirerende lystfisker

Fra : Michael, Fyn

Dato : 26-04-05 15:53

Ærgerligt, du ikke bor på Fyn, for så kunne vi nok have fundet lidt grej til
dig i min garage.

Jeg vil anbefale dig fremfor at gå i forretninger, istedet at begynde at
tage konen med på en gåtur på f.eks. havnen og derigennem komme i snak med
et par af de lokale/fanatiske lystfiskere. Der vil altid være et par stykker
som deler ud af deres erfaring, både mht. grejvalg og muligheder det
pågældende sted.
Vi på Fyn har lige fået bogen "117 fynske fiskepladser", som er en drøm af
en bog. Kortfattet men med luftfotos over pladserne, hvilket giver én
mulighed for at se de respektive pladser fra en vinkel, der normalt ikke er
muligt. Undersøg evt. om en tilsvarende bog skulle være på bedding, hvor du
bor.

Knæk & bræk

Michael, Fyn