Torsk i bælthavene
Fra : ST

Dato : 12-04-05 19:55

Jeg hører rygter om, at der er torsk igen i Store -og Lillebælt. Er der
nogen der kan be -eller afkrafte dette?

Fra : Hansen

Dato : 13-04-05 18:32

Nej
Jeg var i lillebælt i søndags, så lidt der var på bunden samt sildestimer
på ekkoet men fangede ikke noget, snakkede med nogen de havde heller ikke
fanget noget, men der var fiskekonkurence jeg ved ikke hvordan det gik dem.
Mhv
Freddy

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 15-04-05 12:38

"ST" <ST@notvalid.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg hører rygter om, at der er torsk igen i Store -og Lillebælt. Er der
> nogen der kan be -eller afkrafte dette?

Var ved Stigsnæs igår i oliehavnen, der var godt med torsk, men de var nu
godt nok små.
Der var dog en anseelig torsk, men det var desværre ombord i båden, idet min
kammerat synes at min Rod Thompson Energizer og mit Ambassadeur 7000 C ville
komme mere til sin ret, hvis det blev placeret nede på bunden af havet :(

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Tommy Trout

Dato : 16-04-05 09:47

"Michael Christoffersen" <Pescator@NOTpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> min kammerat synes at min Rod Thompson Energizer og mit Ambassadeur 7000 C
> ville komme mere til sin ret, hvis det blev placeret nede på bunden af

Så smed du vel ham i efter den

Hilsen
Kim

Fra : Calle.

Dato : 16-04-05 09:58

Michael Christoffersen wrote:

> [...]
> idet min kammerat synes at min Rod Thompson Energizer og mit
> Ambassadeur 7000 C ville komme mere til sin ret, hvis det blev
Må man spørge, hvordan dælen det kan ske?
--
Calle.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 16-04-05 14:42

Slet ingen der kan rapportere om noget fra storebælt ?

Skal et smut forbi næste weekend - der skal jeg da nok lige smide en
update :)
Mvh
Søren

Fra : ST

Dato : 20-04-05 08:20

"Søren Nielsen" <sbn@e-fyn.dk> skrev i en meddelelse
> Slet ingen der kan rapportere om noget fra storebælt ?

Jeg var en tur på Storebælt i weekende. Jeg sejlede ud fra Kerteminde og
dørgede langs kysten en lang tur op til strædet mellem Romsø og Måle. Dagen
efter prøvede jeg at pilke syd for Romsø, hvor der tidligere har være torsk.

Konklusion: Ikke så meget som et hug hele weekenden.

Jeg skal ud igen i den kommene weekend, men jeg tror ikke meget på det. Det
er nu flere år siden jeg har fanget torsk på Kerteminde kanterne.

Jeg talte med nogle gutter, der sagde at der altid er torsk ved Storbælts
broen, så måske skulle man prøve det.

Fra : Calle.

Dato : 20-04-05 08:51

ST wrote:
> [...]
>
> Jeg talte med nogle gutter, der sagde at der altid er torsk ved
> Storbælts broen, så måske skulle man prøve det.
Ja hvis din motor er stor nok til at holde dig der, der er temmelig strøm
--
Calle.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 20-04-05 16:27

Calle. wrote:

> Ja hvis din motor er stor nok til at holde dig der, der er temmelig strøm

Det var også planen at stryge ud til broen ... vores lille 6hk motor
kunne da at kunne holde båden i sin tid - sværere var det så at fiske på
ca. 25m vand med den strøm :)

Har du fanget/været der for nylig ?

Mvh
Søren

Fra : Calle.

Dato : 20-04-05 20:04

Søren Nielsen wrote:
> Det var også planen at stryge ud til broen ... vores lille 6hk motor
> kunne da at kunne holde båden i sin tid - sværere var det så at fiske
> på ca. 25m vand med den strøm :)
>
> Har du fanget/været der for nylig ?

Nej. Jeg fisker selv i lillebælt, men en bekendt har været der nogle gange,
og et par af gangene kunne hans 50Hk ikke engang holde ham.
--
Calle.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 20-04-05 21:08

Calle. wrote:

> Nej. Jeg fisker selv i lillebælt, men en bekendt har været der nogle gange,
> og et par af gangene kunne hans 50Hk ikke engang holde ham.

Ok ...

Lyder vildt ... men under de forhold er det jo også umuligt at hodle
bund - og så kan det hele vel være lige meget :p

Mvh
Søren

Fra : Calle.

Dato : 21-04-05 08:13

Søren Nielsen wrote:

> Ok ...
>
> Lyder vildt ... men under de forhold er det jo også umuligt at hodle
> bund - og så kan det hele vel være lige meget :p

Da han jævnligt seljler helt ud på det gule rev, så har han udstyret i
orden. Så bunden skal han nok nå, om der så skal et trolling lod med på
linen.

--
Calle.

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 21-04-05 07:50

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Nej. Jeg fisker selv i lillebælt, men en bekendt har været der nogle
> gange, og et par af gangene kunne hans 50Hk ikke engang holde ham.
> --
hmmm,

Så må strømmen løbe med noget der ligner 20 knob, er du sikker på at det
ikke var i Saltstraumen i Bodø? :)

mvh
Michael

Fra : Calle.

Dato : 21-04-05 08:16

> [...]
> hmmm,
>
> Så må strømmen løbe med noget der ligner 20 knob, er du sikker på at

20knob er også kun 6,66m
--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 21-04-05 08:40

Calle. wrote:
> 20knob er også kun 6,66m
glem indlæget. regnefejl.
Ved ikke hvorfor jeg ikke kan slette det!!!
--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 21-04-05 08:11

> [...]
> hmmm,
>
> Så må strømmen løbe med noget der ligner 20 knob, er du sikker på at

Det kan man jo ikke bare lige såden regne ud.
det kommer jo an på mange ting. skru-størelse/hældning, bådens form osv.

--
Calle.

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 17-04-05 09:20

> Må man spørge, hvordan dælen det kan ske?
> --
> Calle.
Hej Calle,

Ja, jeg kan dæleme ikke komme med en fornuftig forklaring.
Han blev vel så befippet over at have en halvpundstorsk i overfladen at den
røg ud af hænderne på ham. Og så var han bange for at falde overbord så han
greb ikke efter den nede i vandet. Inden jeg kom til og stak hele
overkroppen og hovedet ned i vandet for at gribe den, var den akkurat
udenfor rækkevidde.
Har faneme aldrig set lignende over en 30 årig lystfisker karriere, men han
er nu også helt grøn lystfisker og han får ikke lejlighed for at fortsætte
karrieren som gast ombord på min båd.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 24-04-05 19:23

ST wrote:
> Jeg hører rygter om, at der er torsk igen i Store -og Lillebælt. Er der
> nogen der kan be -eller afkrafte dette?

Jeg var lige et smut forbi storebælt i fredags ... Det er langt fra som
det har været tidligere - men lidt småtorsk var der dog at komme efter
omkring bropillerne ...

Mvh
Søren

Fra : ST

Dato : 25-04-05 10:49

> Jeg var lige et smut forbi storebælt i fredags ... Det er langt fra som
> det har været tidligere - men lidt småtorsk var der dog at komme efter
> [...]

Jeg var ude fra Kerteminde i fredags. Intet !!!!!

Jeg forslår at den del af Storebælt omdøbes til Det Døde Hav.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 25-04-05 19:01

ST wrote:

> Jeg var ude fra Kerteminde i fredags. Intet !!!!!
>
> Jeg forslår at den del af Storebælt omdøbes til Det Døde Hav.

Det var også kun omkring bropillerne vi kunne finde noget ... dørgning
hele turen langs kysten ind mod holkenhavn gav intet ... men på tværs af
broen var der gevinst

Mvh
Søren