Hornfisk,hvornår og hvor.
Fra : Søren Olesen

Dato : 09-04-05 09:08

Som relativ uerfaren lystfisker, fra Vejlekanten vil jeg gerne vide hvornår
hornfisken forventes på "mine" breddegrader. Ligeledes er jeg nybagt
jolleejer (12 fods) kan den være til gavn i forhold til hornfisk.

--
mange hilsner
Søren Olesen.

Fra : Jacob XJ600

Dato : 09-04-05 10:00

Hej.
Du kan holde øje med det på disse links:
http://www.netnatur.dk/bruger/side_vis.pl/site=netnatur&omraade=Netkrogen/Fiskerapporten/Hornfisk&state=omraade_bruger_vis

og

www.fangster.dk

Du kan jo evt se efter datoer for hvornår de kom til Vejle fjord sidste år.

Mvh Jacob

Fra : Christian jacobsen

Dato : 11-04-05 14:59

Du kan også få fat i et termometer , hernede omkring Als kommer hornfisken
ind når vandet når over 8grader.
Hilsen Christian Jacobsen.

Fra : Søren Olesen

Dato : 11-04-05 15:54

Mange tak!

--
mange hilsner
Søren Olesen.

Fra : Simon

Dato : 11-04-05 21:15

"Christian jacobsen" <cjac@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan også få fat i et termometer , hernede omkring Als kommer
> [...]
Man behøver nu ikke rende ned til vandet hele tiden, og kontrollerer
temperaturen, man kan kigge på DMI ...

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/havobservationer.htm

Til den uerfarne så er hornfiskeriet en rigtig sjov beskæftigelse, glæd
dig.

Knæk og bræk
Simon

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-05 22:18

On Mon, 11 Apr 2005 15:59:23 +0200, "Christian jacobsen"
<cjac@mail.dk> wrote:

>Du kan også få fat i et termometer , hernede omkring Als kommer hornfisken
>ind når vandet når over 8grader.
>Hilsen Christian Jacobsen.

Hvis man ser på observationerne på Netnatur, og sammenholder disse med
hvilken type forår vi har haft, så er der ikke meget der tyder på
nogen sammenhæng mellem vandtemperatur og hornfiskens ankomst.
Hornfiskene starter deres vandring fra Aszoerne (staves det sådan) når
dagslængden når op på x. timer, og fortsætter derefter lige efter
næbbet indtil de når gydepladserne.
Der er ikke mange dages forskel på deres ankomst fra år til år, uanset
vejret.

/Alex

Fra : Frandsen

Dato : 12-04-05 09:21

> [...]
> Hornfiskene starter deres vandring fra Aszoerne (staves det sådan) når
> dagslængden når op på x. timer, og fortsætter derefter lige efter

Jeg har også tænkt på, hvordan pokker fisken kan vide, hvordan vandet/vejret
er i Øresund, når den beslutter sig for at tage afsted

Fra : Konrad

Dato : 12-04-05 14:10

> [...]
> næbbet indtil de når gydepladserne.
> Der er ikke mange dages forskel på deres ankomst fra år til år, uanset

Det er også min erfaring! Azorerne, er det, btw

Fra : Calle.

Dato : 12-04-05 15:28

Christian jacobsen wrote:
> Du kan også få fat i et termometer , hernede omkring Als kommer
> hornfisken ind når vandet når over 8grader.
> Hilsen Christian Jacobsen.
Hvad ligger den på nu, og er det i Alssund eller lillebæltsiden du måler.
Evt. stednavn, så jeg evt. kan le-sider mm. på et kort.
--
Calle.