Fletliner springer
Fra : Hansen

Dato : 06-04-05 15:34

Jeg kan ikke få min fletline til at holde, jeg har købt en der hedder 22 kg.
men af alle de knuder jeg har prøvet er den der holder bedst er 13 kg, og
det er en knudeløs og hvor linen er våd,
det er altid i knuden linen springer.
er der nogen der har gode erfaringer med knuder til fletline
Mhv
Freddy

Fra : bjarne rasmussen

Dato : 06-04-05 21:37

Hej Freddy.
Prøv den her.
Du lægger linen dobbelt. Længere end blinket du vil have bundet på. Så
stikker du linen igennem blinkøjet og laver en alm. knude.Den løkke som
fremkommer derved fører du blinket igennem og trækker derefter i hovedlinen
indtil knuden er strammet til.Den knude bruger jeg altid da den er nem at
lave og holder godt uden at springe.Navnet på knuden er Palomar.
Her er et link hvor du kan se nogen flere knuder.
http://www.salar.dk/fisketipsknuder.html

Mvh. Bjarne.

Fra : Soren Pedersen

Dato : 06-04-05 22:56

> http://www.salar.dk/fisketipsknuder.html

Lidt nede på siden findes løsninge på alle knudebønnner: Not-a-knot Den
er genial. Kan dog ikke anbfales til fluefiskeri

Mvh
Søren

Fra : Ivar Holm

Dato : 07-04-05 07:04

Jeg kan anbefale Sørens "Not-a-knot". Jeg anvender briller, og med vand på
brilleglassene er det næsten en uløselig opgave at lave knuder på de moderne
tynde liner. "Not-a-knot" er en ven i nøden!!

Ivar Holm

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 13:21

Ivar Holm wrote:
> Jeg kan anbefale Sørens "Not-a-knot". Jeg anvender briller, og med
> vand på brilleglassene er det næsten en uløselig opgave at lave
> knuder på de moderne tynde liner. "Not-a-knot" er en ven i nøden!!

Enig ... der er ikke længere nogen grund til at binde knuder på sin
fiskeline. Dog er det lidt belastende når man gerne vil skifte mellem
gennemløbere og traditionelle blink ... noget jeg tit gør på kysten.

--
Med venlig Hilsen - Kim Frederiksen (kim.frederiksen snabela gmail.com)
Nettet er for lille til Netbetjente - gå venligst udenfor

Fra : Kim Hansen

Dato : 08-04-05 16:37

On Wed, 6 Apr 2005 22:36:41 +0200, "bjarne rasmussen" <blr@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>indtil knuden er strammet til.Den knude bruger jeg altid da den er nem at
>lave og holder godt uden at springe.Navnet på knuden er Palomar.

Den knude bruger jeg også, til både flettet og nylon, nem at binde og
den har altid holdt både på kysten og på havet.

M.V.H

Kim Hansen

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S