P&T hvad skal der til
Fra : Pastoren

Dato : 27-03-05 22:37

Skal i morgen tidlig et smut hen og fiske i den lokale P& T , men vandet er
endnu meget kold så hvad skal jeg vælge som agn ? Regnorm / power baith
eller rejer ? og skal der fiskes dybt eller højt

Kab

Fra : Paludan

Dato : 27-03-05 22:40

Hej

Jeg læste tidligere at de er gode på powerbait, dog ved jeg ikke hvad dybde,
men jeg ville fiske 1½ - 2 meter..

Hilsen Jan

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-05 00:13

Davs Pastor.

Hvilke sø tænker du på?
Jeg selv har været i Søttrup fiskesø og taget en enkelt regnbue torsdag og
et par stykker lørdag.
Tørflue såmend, kastet til ringende fisk, et par meter fra søbredden.
Træer vokser som bekendt ikke ind i himlen, heller ikke for pastoren, så der
var altså kun
3 ringende fisk den tid jeg fiskede. Alle 3 ligger i min dybfryser
Jo, gu er de svære og det kræver en vis tålmodighed.

_Biskoppen_

Fra : Brian Lænø

Dato : 28-03-05 08:49

"Pastoren" skrev
> [...]
> endnu meget kold så hvad skal jeg vælge som agn ? Regnorm / power baith
> eller rejer ? og skal der fiskes dybt eller højt

Brug power baith, fisket ca. 0,5 meter over bunden.
Jeg plejer at fiske fra bunden og op, når vandet er så koldt.
Brug en tynd line (ca. 2 kg), en lille krog og et lille lod (ca. 10 gram).
Yderst på linen monterer du krogen, ca. 0,5 meter oppe af linen monterer du
lodet.
Det flydende power baith vil nu løfte krogen op fra bunden, så du altid
fisker samme afstand fra bunden uanset vand dybde.
Lodet skal være så let som mulig, så fisken mærker mindst mulig modstand,
når den bider på.
På den måde tog jeg i fredags 2 pæne ørreder, på til sammen 6 kg.

--
Brian

Fra : Thomas S Knudsen

Dato : 28-03-05 18:45

> [...]
> endnu meget kold så hvad skal jeg vælge som agn ? Regnorm / power baith
> eller rejer ? og skal der fiskes dybt eller højt

Hej..

Jeg var ude ved en pute and take sø her i dag, jeg fangede ikke noget, men
snakkede lidt med nogle der fangede 4 stykker på en 2 kilo stykket. de
brugte nogle lyse grøne og røde gennemløbs blink (eller hvad det nu var de
hedder). de fiskede ca. en 2-3 meter under overfladen... (Jeg fiskede i
store rosenbusk ørredfiskeri)

Fra : Benny Fly

Dato : 29-03-05 23:17

Jeg har med held brugt regnorm eller rejer, fisket 1/2 til 1 m over bunden,
på en flydende krog:

I fluestikken monterer jeg et par flamingo kugler i strømpebuksestof lige
før krogbøjningen. Kuglerne får øjenpletter med sort lak. Hvis krogen ikke
er for stor, kan kuglerne holde krog og regnorm flydende et stykke over
bunden.

Krogen monteres med et stykke line, og agnes bagfra med en stoppenål på
linen. Linen bindes på en svirvel på hovedlinen.

Hvis du bruger et glidende tackle fra karpefiskeri og fisker med løs line
eller baitrunnerhjul, mærker fisken ingen modstand, før du giver modhug.

mvh Benny

Fra : Leif

Dato : 30-03-05 19:28

"Pastoren" <jens@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> endnu meget kold så hvad skal jeg vælge som agn ? Regnorm / power baith
> eller rejer ? og skal der fiskes dybt eller højt

Var lige et smut fordi den lokale sø. Talte med en der havde fanget på
PowerBait og tog en mere mens
jeg var der, men det lignede ikke fisk jeg ville spise: halvtynde og bløde i
kødet -- er det normalt for årstiden?

Er det anderledes med søer der har rindende vand i gennem?

/Leif

Fra : Søren Nielsen

Dato : 30-03-05 22:40

> [...]
> kødet -- er det normalt for årstiden?
>
> Er det anderledes med søer der har rindende vand i gennem?

Det vil jeg ikke sige ... dem jeg har fået tidligere på denne årstid (om
som har fået lov at overvintre i søen) har været meget fine fisk ...
De er taget i en tidl. grusgrav hvor der er blevet udsat krebs der har
etableret sig i søen ...

Det er dog et års tid siden jeg har været der ... (privat sø)

Mvh
Søren