Hover-text i input-felt
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-05-01 12:51

Er det muligt at lave en slags hover-text ved et INPUT-felt ? Det
skal være således, at der kommer en lille (gul) box frem, når
cursoren bevæges over feltet - ligesom ALT-atributten gør det ved
billeder.

Med venlig hilsen

Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-05-01 13:02

"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> wrote in message
> [...]
> skal være således, at der kommer en lille (gul) box frem, når
> cursoren bevæges over feltet - ligesom ALT-atributten gør det ved
Du kan bruge onMouseOver event'en til at udføre noget når musen kommer over
input-boksen:
<input name="whatever" type="text" onMouseOver="gørNoget();">

Lige præcis hvad du skal gøre, kræver lidt mere uddybning fra din side..

--
Best regards/Med venlig hilsen
Martin Petersen

NOTE: There is no TREE in my address

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-05-01 13:27

Martin Petersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> <input name="whatever" type="text" onMouseOver="gørNoget();">
>
> Lige præcis hvad du skal gøre, kræver lidt mere uddybning fra din side..

jeg vil gerne kunne lave det, så der ved cursor over INPUT-felt fremkommer
samme slags gule box, som det fx ses på http://stocholm.dk ved billedet øverst
til venstre (eller de gule billeder nederst på siden). Jeg kan lave noget med
window.status() (eller hvad det nu er det skal hedde), men jeg er interesseret
i noget lidt mere synligt - som fx. denne der gule box ved alt-atributten på
billed-elementet.

Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-05-01 13:56

> [...]
interesseret
> i noget lidt mere synligt - som fx. denne der gule box ved alt-atributten

Du kunne fx lave et fast input-felt hvor beskrivelsen kommer frem, når man
kører over et af de andre felter:

<form name="myForm">

<input type="text" name="felt1"
onMouseover="this.form.description.value='Beskrivelse af felt1'"
onMouseout="this.form.description.value=''"><br>
<input type="text" name="felt2"
onMouseover="this.form.description.value='Beskrivelse af felt2"
onMouseout="this.form.description.value=''"><br>
</form>

Bare et forslag - har ikke lige testet det..

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 30-05-01 14:00

On Wed, 30 May 2001 11:50:51 +0000 (UTC), Jesper Stocholm
<spam@stocholm.dk> wrote:

> [...]
>skal være således, at der kommer en lille (gul) box frem, når
>cursoren bevæges over feltet - ligesom ALT-atributten gør det ved

<input type="text" title="Whatever"> virker i min IE6.
Du må selv teste om det kører i andre browsere.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 30-05-01 15:05

"Jesper Stocholm" <spam@stocholm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal være således, at der kommer en lille (gul) box frem, når
> cursoren bevæges over feltet - ligesom ALT-atributten gør det ved

Kig her :)

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex5/popinfo.htm

Kim

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-05-01 15:05

Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk> skrev

> at der kommer en lille (gul) box frem, når cursoren bevæges
> over feltet - ligesom ALT-atributten gør det ved billeder.

<input title="Din tekst" osv...>

kan gøre det.

--
Allan

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-06-01 21:39

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> wrote in news:F67R6.153$2U3.13511
@news.get2net.dk:

> Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk> skrev

> <input title="Din tekst" osv...>

OK ... mange tak ... jeg har testet det, og det ser ud til, at det ikke
virker i dropdown-boxe - dvs i SELECT-elementet. Ved du om det kan passe ?
Jeg har prøvet at sætte det som attribut både i direkte i SELECT-elementet -
og i OPTION-elementet - men ingen af dem ser ud til at virke ... selvom det
virker i alle de andre INPUT-elementer.

Jeg har prøvet at lede efter svaret på w3.org, men jeg har ikke kunnet finde
det rigtige sted.

XFUT: dk.edb.internet.webdesign.html

--
I wrote to George W. Bush - see why at
http://stocholm.dk/emailgeorgewbush.asp

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-06-01 22:39

Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk> skrev

> OK ... mange tak ... jeg har testet det, og det ser
> ud til, at det ikke virker i dropdown-boxe - dvs i
> SELECT-elementet. Ved du om det kan passe ?

Nu var det jo <input>-feltet du spurgte om

> Jeg har prøvet at sætte det som attribut både i
> direkte i SELECT-elementet - og i OPTION-
> elementet - men ingen af dem ser ud til at virke ...

Åbenbart ikke - kan du ikke lave noget onmouseOver, der "tænder" et lag med
det du vil vise?

--
Allan

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-06-01 22:56

> Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk> skrev

> Nu var det jo <input>-feltet du spurgte om

I know ... I know ... måske skulle jeg have omformuleret spørgsmålet til at
omhandle elementer under FORM-elementet.

> Åbenbart ikke - kan du ikke lave noget onmouseOver, der "tænder" et lag
> med det du vil vise?

tjoeh ... det kan skisme godt være, at det ender med det.