God dyrlæge i nærheden af Christianshavn?
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 11-05-05 09:08

Halløj.

Kan nogen komme på en god dyrlæge i nærheden af Christianshavn til
Smillamissen? Den lille missepige skal klargøres til flytning til
Sverige - og derfor skal hun vaccineres. Det ville jo være bedst hvis
hun ikke skal transporteres alt for langt da det ikke lige er damens
yndlingsbeskæftigelse ;)

Eller - måske skal vi finde en i Brønshøj da hun nok skal bo på transit
der da hun ikke kan nå at blive tjekket for antistoffer inden vi er
flyttet selv?

Gode råd søges - kom så med dem! Jeg ved I har dem! ;)

Med venlig hilsen
Trine Stubbe Teglbjærg
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gainsbourg

Dato : 11-05-05 12:53

Centrum Dyreklinik på Istedgade lige ved Enghave Plads er rigtig gode. Jeg
har også ladet mig fortælle at Husum Dyreklinik er god (med har dog ingen
egne erfaringer med dem).

Husk at hvis din kat ikke er rabiesvaccineret i forvejen, tager det mindst 4
måneder fra vaccinationen til man kan tage blodprøven for antistoffer, så
det gælder om at være i god tid.

God tur

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 12-05-05 18:01

> [...]
4
> måneder fra vaccinationen til man kan tage blodprøven for antistoffer, så

Heh - ja det er så allerede væsentligt for sent - men sådan er der så
meget. Planen er derfor at hun skal bo midlertidigt hos nogle venner
hvor hun har boet før. Sverigesplanerne er som så meget andet kommet
lidt i al hast som følge af vores ret akutte boligproblem .....

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-05 13:08

> [...]

> flyttet selv?
>
> Gode råd søges - kom så med dem! Jeg ved I har dem! ;)

Husum Dyreklinik På Frederiksundsvej lige ved Husum Torv, er meget dygtige
til katte. Men heller ikke helt billige.

Tina

Fra : Gainsbourg

Dato : 11-05-05 13:30

> Husum Dyreklinik På Frederiksundsvej lige ved Husum Torv, er meget
dygtige
> til katte. Men heller ikke helt billige.
>
> Tina

Dem på Istedgade er absolut heller ikke billige, men de er dygtige. Men nu
vi er ved det, så kender du måske nogen i Kbh. området der både er dygtige
og ikke så dyre?

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-05 14:17

"Gainsbourg" <isl41688@TORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse

> Dem på Istedgade er absolut heller ikke billige, men de er dygtige. Men nu
> vi er ved det, så kender du måske nogen i Kbh. området der både er dygtige
> og ikke så dyre?

Alison Wilson på Gammel Rådhusvej 41 i Ballerup, er både dygtig og billig.
Men hun har ikke så meget specialviden om katte, som fx Hususm Dyreklinik
har. De alm. kattesygdomme og problemer er hun god til. Og hvad hun ikke
kan/ved noget om, det er hun ikke bange for at lære. Hun er endvidere en af
de få dyrlæger i landet, der har specialviden om marsvin.

Primært bruger jeg Alison til både kat og marsvin, men stod jeg over for et
ikke-alm. sygdomsforløb med en kat, ville jeg vælge Husum.

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-05 16:08

Trine Stubbe Teglbjærg wrote:
> [...]
> vi er flyttet selv?
>
> Gode råd søges - kom så med dem! Jeg ved I har dem! ;)

Den bedste katte-dyrlæge i København er så afgjort - efter min meing - Raiku
Sarvå på Frederiksberg.
Hendes klinik er KUN for katte, hendes priser er rimelige, og expertisen
samt venligheden er STOR - kan absolut anbefales

Felina Katteklinik
Falstersvej 9
2000 Fr. Berg.
www.katteklinik.dk

Mvh

Tina

--
DK Heart & Soul - Opdræt af Norske Skovkatte,
Perser/Exotic samt salg af kattelegetøj.

Tina

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-05-05 16:21

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoeKATTE@BAKKEbruser.dk> wrote in message
> [...]
> Sverige - og derfor skal hun vaccineres. Det ville jo være bedst hvis
> hun ikke skal transporteres alt for langt da det ikke lige er damens

Er det blot en vaccine, blodprøve, sundhedstjek og et EU pas, så havde jeg
taget den nærmeste. Alle kan klare den.
Der ligger flere på Amagerbrogade i lige i området omkring.

Hilsen Nina

Fra : Gainsbourg

Dato : 12-05-05 00:25

> Er det blot en vaccine, blodprøve, sundhedstjek og et EU pas, så havde jeg
> taget den nærmeste. Alle kan klare den.
> Der ligger flere på Amagerbrogade i lige i området omkring.

Ja, det er såmænd rigtig nok. Men når så katten senere hen måske ikke virker
rigtig rask, så har man tit tendens til at gå til den samme - og er det så
et mindre dygtigt sted, så får man måske ikke altid optimal behandling.

Men ellers tak for svarene, dem vil jeg have i baghånden næste gang vi har
brug for dyrlægen

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : e-teori

Dato : 12-05-05 09:50

Den Thu, 12 May 2005 01:25:00 +0200. skrev Gainsbourg:

> [...]
> behandling.
>
> Men ellers tak for svarene, dem vil jeg have i baghånden næste gang vi

Jeg kan kun anbefale Dyreklinikken Amagerbrogade v/Anni Lollike på
Amagerbrogade 174. Har brugt dem siden min hankat forsøgte at flytte en
bil med bagenden af sin krop på en helligdag, og de var vagtcentral for
amager.
Hvis du bestiller Thomas (en af dyrlægerne der) får du en
dyrlæge af typen der altid husker dit dyr's navn, men ikke altid kan
huske dit...

Og ja, hankatten lever idag, snart 8 år efter, trods et brækket bækken
dengang.

http://www.catchow.com/homepages/homepage.aspx?seed=4010

e-teori.