Negle
Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-05-05 13:07

Fik en opringning fra en af mine killingekøbere forleden, og jeg måtte
simpelthen melde pas til hendes spørgsmål. Tænkte på om måske nogle af jer
har et godt bud.
Hun har klippet negle på sine 10 måneder gamle mco bamser, og undrede sig nu
over at neglene var så bløde.
Hmm ... tja.... jeg har nu aldrig tænkt over det. Har kun klippet klør på
siameser og maine coon, synes ikke der er den store forskel. Ikke noget jeg
nogensinde har tænkt over, og nok heller ikke livsnødvendigt Men hun
sammenlignede med deres gamle huskat, og den havde altså meget mere hårde
negle og de her har altså meget bløde negle i forhold til. Hun var inde på
om det kunne være alderen, racen eller ??
Interessant spørgsmål, men jeg er heeeelt pas.
Hvad siger i, er der forskel på hårdheden af negle på kattene?

Nok igen en af mine underlige undersøgelser
God weekend
hilsen Nina

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 06-05-05 13:46

Hej Nina,

der er masser af forskel Også fra klo til klo, og fra dag til dag
*griner*

Silk præsterer somme tider nogle enormt tykke og hårde kløer, Skrubbens
er som regel lidt blødere, men hun har til gengæld "ekstra kløer" man
skal passe på (spøjs gevækst for enden af trædepuden der minder om en
blanding mellem klo og trædepude og klippes indimellem uden blod eller
avs). Men ved nærmere eftertanke kan det godt være alderen, for frk.
Kviksenbergs kløer er nemlig ikke så hårde som de andres og hun er også
kun 10 mdr. gammel

/Pernille (og miiiauuuuwww fra Choko til Fjolset!)

Fra : Denise

Dato : 06-05-05 14:19

Pernille og Jesper wrote:
> Hej Nina,
>
> der er masser af forskel Også fra klo til klo, og fra dag til dag
> *griner*

Det er helt rigtigt, Blonde's kløer er tynde og fine, mens Dino's er mere
tykke og hårde. For ikke at tale om Molly's de er rigtig tykke og
forhornede, men hun er også 16 år.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 06-05-05 16:33

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Det er helt rigtigt,

Hold da op hvor i dog får klippet kløer
Jeg har kun klippet kløer ganske få gange på mine katte, har ikke
fundet det særligt nødvendig. De fleste gange har været på Johan fordi
han har en tendens til at hænge i gulvtæpperne. Enkelte gange har Lante
fået sine kløer klippet fordi han har en tendens til at holde fast i
mig når han skal hænge på skulderen og det gør nas.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 06-05-05 20:29

Hej Kate,

> Hold da op hvor i dog får klippet kløer

Det er nu ikke fordi jeg ligefrem går amok med en klosaks, jeg vil tro
at jeg går pedicuren efter 1-2 gange om måneden afhængig af hvor meget
de hænger fast i mit tøj og (nok især) i mig

/Pernille

Fra : Anette

Dato : 07-05-05 14:43

Kate wrote:
> Hold da op hvor i dog får klippet kløer

He He... jeg sidder også og er dybt imponeret
I de mange år jeg har haft katte, har jeg aldrig klippet kløer på mine,
heller ikke dengang jeg havde indekatte.
Det er vist højst sneget sig op på at klippe en klo til når kloen er blevet
ødelagt/flået/flækket som regel fordi en stor killing tror den er bedre til
at klatre i træer end den så egentlig viser sig at være
Jo, speciel med killinger kan man ind imellem se ud som om man er rullet i
pigtråd fordi deres små spidse kløer borer sig ind alle vegne, men det hører
vist med - i hvert fald her i huset.

/ Anette

Fra : Allan

Dato : 07-05-05 19:07

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> pigtråd fordi deres små spidse kløer borer sig ind alle vegne, men det
> hører vist med - i hvert fald her i huset.

Hørt Det er det samme med mig og mine mivere.
Mvh Allan