Hvad gør jeg med de skarpe kløer
Fra : Mimse

Dato : 06-05-05 05:50

Vi har fået en hankat 10 uger gammel. Den har heddet "skidekat" de
første 3 ugfer vi havde den, da den lige skulle "skide teotoriet" af.
Den er meget kælen, den ælsker at ligge på skuldrene eller
brystkassen og blive nusset, men......det bruger kløerne både for og
bag, så meget at mine skuldre ligner noget der er løgn. Jeg er rød
med over 100 små rifter (jo min kone har talt dem). Den sætter
kløerne i med det samme vi tager den op, elelr den selv hopper op.
Hvad kan vi gøre for at den bliver bedre til at styre det ?. Jeg
ønsker selvfølgelig ikke at den helt skal holde op, jeg ved godt at
det er fordi den kan lide at være der, men det er simpelthen for meget.

Fra : Denise

Dato : 06-05-05 09:11

Mimse wrote:
> [...]
> ønsker selvfølgelig ikke at den helt skal holde op, jeg ved godt at
> det er fordi den kan lide at være der, men det er simpelthen for

Hej
Det var godt nok en ung mis, 12 uger plejer ellers at være den bedste alder
at skille den fra sin mor på, men det har I sikkert fået fortalt af andre.
Som jeg kan huske fra vi havde killinger, så er det meget normalt både at de
har rigtig spidse kløer og også at de ikke har lært at styre det rigtigt.
Hvor gamle de så er, når de har styr på kløerne og også ved det gør ondt på
os andre, kan jeg desværre ikke huske. Måske er det også noget mormissen
lærer den de sidste par uger. Så hvis I vil bære rundt på den på den måde,
er det nok noget med at have noget bedre tøj på Det er i hvert fald for
tidligt at begynde og klippe kløer på missen.
Skal lige nævne at det er en god ide at få 2 killinger samtidig, så har de
hinanden at lege med og afreagerer på, og aflaster os mennesker en hel del
med at lære dem katteting, som vi jo ikke kan alligevel. Og så findes der
ikke noget sjovere end at iagttage sådanne killinger lege og slås, ja og 100
andre fordele, jeg kunne blive ved og det går jo ikke.
Men tillykke med missen, det er skønt af have katte

--
Hilsen Denise

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 06-05-05 13:02

Enig

<Det er i hvert fald for
> tidligt at begynde og klippe kløer på missen.

Hvorfor ikke det? Jeg har aldrig hørt at man ikke blot kunne klippe
spidserne af, de er jo som nåle

Helt enig i resten

Nina

Fra : Denise

Dato : 06-05-05 14:16

Nina, Tender Tribes wrote:
> Enig
>
> <Det er i hvert fald for
>
> Hvorfor ikke det? Jeg har aldrig hørt at man ikke blot kunne klippe
> spidserne af, de er jo som nåle
>
> Helt enig i resten

Det kan man måske også, det kan jeg bare ikke huske jeg gjorde, da de var
helt små.
For så kunne de jo ikke klatre op af mine cowboy bukseben for at nå op på
køkkenbordet vel

--
Hilsen Denise

Fra : Loke

Dato : 06-05-05 23:00

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
> For så kunne de jo ikke klatre op af mine cowboy bukseben for at nå op

> køkkenbordet vel

Hvor ulækkert og meget uhygiejnisk!! Men den vasker måske poter..

Loke

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Denise

Dato : 06-05-05 23:15

Loke wrote:
> "Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Hvor ulækkert og meget uhygiejnisk!! Men den vasker måske poter..
>

> Loke

Ja, katte er nogle meget renligt dyr, de vasker sig skam over det hele.
Derfor får de også godnatkys når vi går i seng

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 07-05-05 11:20

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Ja, katte er nogle meget renligt dyr, de vasker sig skam over det
> hele. Derfor får de også godnatkys når vi går i seng

Haha, Denise, du har da også svar på rede hånd

Og til Loke. Mine katte hopper også op på køkkenbordet, dog uden at
bruge mig som mellem station, det er nemlig forbudt. Køkkenbordet kan
vaskes inden man benytter det, så mere ulækkert er det altså ikke.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Loke

Dato : 07-05-05 11:42

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, katte er nogle meget renligt dyr, de vasker sig skam over det
hele.
> Derfor får de også godnatkys når vi går i seng

Klamt! Det er jo der *vaskekluden* med alle bakterierne sidder! Efter
endt toilette *vasker* den sig i bag. Den træder alle steder og og
*vasker* sine poter. Og du kysser den....velbekomme. Men det er måske
din fetish. Lyster er jo forskellige, men din er bestemt ikke lækker

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-05-05 13:44

In article <427c9b86$0$238$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Loke
<loke@mail.ru> wrote:

> Lyster er jo forskellige, men din er bestemt ikke lækker

Smag og behag, min ven :D
Jeg gætter, at du ikke får så voldsomt meget medhold på dette forum,
men jeg håber egt. at der heller ikke er nogen, der gider lade sig
ophidse.
Vidste du i øvrigt at et af de mest bakteriebefængte steder overhovedet
- er menneskers munde! Menneskebid er ret så farlige bl.a. af den
grund. (En oplysning jeg fik i sin tid, da jeg blev uddannet på
hospital)
Måske det er vores katte, der skal være nervøse over at blive kysset ;)
;D

--
Knus fra Ann R

Fra : Kate

Dato : 07-05-05 15:14

Ann Rudbeck <webmaster@fjernsiamis.com> wrote in

> Måske det er vores katte, der skal være nervøse over at blive
> kysset ;)

Åhhh, så er det derfor Mowgli ikke gider det kysseri
Heldigvis har han ikke fået overbevist Lante og Johan, endnu

Fra : Denise

Dato : 07-05-05 20:45

Kate wrote:
> Ann Rudbeck <webmaster@fjernsiamis.com> wrote in

> Åhhh, så er det derfor Mowgli ikke gider det kysseri
> Heldigvis har han ikke fået overbevist Lante og Johan, endnu

Hi hi, nej Molly gider heller ikke det pjat. Men Blonde og Dino derimod, nå
ja, det er måske mest dem der kysser, og så er det mest morgenkys. Og så kan
man gemme sig nok så meget, så leger de bare gravhund og graver dynen væk

Uhm, de er nu dejlige sådan nogle bløde, rene misser og så dufter de så
dejligt. Min fetich (med c).

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 07-05-05 17:43

Ann Rudbeck wrote:
> [...]
> uddannet på hospital)
> Måske det er vores katte, der skal være nervøse over at blive kysset

LOL

--
Hilsen Denise

Fra : Gainsbourg

Dato : 08-05-05 02:48

> [...]
> hospital)
> Måske det er vores katte, der skal være nervøse over at blive kysset ;)

*lol* du er ikke helt galt på den. Menneskemunde er i dén grad både virus og
bakterie-befængte (og ind i mellem parasitbefængte) - ligesom kattes munde
er det, i øvrigt. Derfor ville jeg ikke anbefale alt for meget kysseri kat
og menneske i mellem. For begge parters skyld.

Derfor er det selvfølgelig også en god ide lige at vaske sine hænder når man
har rørt ved dyr - inden man spiser, eller piller sig i øjet, eller rør sig
ved/i munden/næsen eller andre kropsåbninger.

Her inde i København, dør der stadig narkomaner hvert år, fordi det er en
udbredt myte blandt narkomaner, at "en hundemund er det reneste i verden" og
derfor lader de tit deres hunde slikke deres store infektionssår "rene"

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 08-05-05 14:00

In article <Zcefe.1474$6Q5.437@news.get2net.dk>, Gainsbourg
<isl41688@TORSTENimage.dk> wrote:

> [...]
> derfor lader de tit deres hunde slikke deres store infektionssår "rene"

Jeg vidste ikke at det bruges blandt narkomaner. Men jeg har hørt at i
rigtig gamle dage lod man ofte sine husdyr slikke sine sår. Det var
sådan dyrene selv gjorde, så.. :-/
Som kuriosum - man har idag fundet ud af, at der faktisk er nogle
bakteriedræbende stoffer i spyt, så når dyr slikker på deres egne sår
(og vi helt instinktivt kom spyt på skrammerne som børn) er det ikke
helt galt.
Hvorfor de bakteriedræbende stoffer så ikke desinficerer vores mund er
jo et spørgsmål ;) Måske er det ikke bredspektret nok?
Måske handler det også om forskellen imellem at tilføre "sine egne"
bakterier og vira, som man ofte har en vis grad af immunitet overfor -
og så at overføre en fremmeds, endda direkte i et åbent sår, være sig
menneske eller hund / kat?
Hm - tror jeg holder mig til klorhexidin til sårrensning :)
Den med menneskebids farlighed skyldes dels som sagt det meget høje
niveau af bakterier og dels vores gebis' udformning, der giver meget
grimme uregelmæssige sår, som er svære at rense ordentligt i alle
kroge.

Noget OT, sorry - men ganske interessant :)

--
Knus fra Ann R

Fra : Denise

Dato : 07-05-05 17:46

Loke wrote:
> [...]
> *vasker* sine poter. Og du kysser den....velbekomme. Men det er måske
> din fetish. Lyster er jo forskellige, men din er bestemt ikke lækker

Herregud, hvad betyder lidt bakterier mellem venner

--
Hilsen Denise

Fra : Gainsbourg

Dato : 08-05-05 02:48

> Herregud, hvad betyder lidt bakterier mellem venner

Infektioner?

Fra : Loke

Dato : 09-05-05 08:04

Efter

> Herregud, hvad betyder lidt bakterier mellem venner

I ydetste konsekvens, måske livet/døden!

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-05-05 08:32

Loke skrev

>I ydetste konsekvens, måske livet/døden! <

De forskellige smittende ting jeg har haft gennem de sidste maaange år, er
alle kommet via andre mennesker,
ikke via mine katte, som kommer både på køkkenbordet og i min seng. Jeg har
endnu, efter 45+ år med katte tilgode at blive smittet med noget fra dem
(udover at hoste hårboller )

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 09-05-05 09:46

"Marianne Hellemose" <dsl189745@vip.cybercity.dk> wrote in

> (udover at hoste hårboller )

Nåja, gør vi ikke alle det

Det lyder som om Loke mener at katte er livsfarlige dyr, men er livet
ikke farligt? Man dør jo af det
Så ved jeg ikke helt med jer andre, men når jeg siger jeg kysser mine
katte, så er det bare små tantekys på pelsen, jeg tungekysser ikke med
dem, det ville være at gå en del over min tærskel

Fra : Loke

Dato : 09-05-05 10:08

"Marianne Hellemose" <dsl189745@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Loke skrev

> De forskellige smittende ting jeg har haft gennem de sidste maaange
år, er
> alle kommet via andre mennesker,

Det kan du da ikke vide med sikkerhed! Du kan sagtens blive smittet af
din kat med en menneskesygdom. Katten kan sagtens bære smitte uden selv
at blive syg. Hvis alle kysser katten vil den være en oplagt
smittekilde.

Synes iøvrigt det er helt ok at folk kysser-slikker og sover med deres
katte. De bør bare vide at det kan have en risiko for helbredet.

Udekatte færdes måske også hvor der er eller har været rotter og
rotte-efterladenskaber..............

Fra : Denise

Dato : 09-05-05 10:45

"Loke" <loke@mail.ru> wrote in message

> [...]

katte. De bør bare vide at det kan have en risiko for helbredet.

Udekatte færdes måske også hvor der er eller har været rotter og

Loke, nu skal du ikke tage det hele for bogstaveligt, nogle af os driller
dig en smule
Man tungekysser jo ikke en kat, de fleste kysser dem på panden og kinden
ikke
Og man sidder jo ikke og spiser blandt snavsede poter på bordet, bordet
tørre man jo af, når man skal spise.
VI er skam ligeså renligt som misserne
Har iøvrigt selv kun inde/løbegårdskatte, så du skal ikke være nervøs for
mit helbred i hvert fald

--
Hilsen Denise

Fra : Loke

Dato : 09-05-05 11:41

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rotte-efterladenskaber..............
>

> Loke, nu skal du ikke tage det hele for bogstaveligt, nogle af os

*LOL* Føler mig ikke drillet, men synes at der er nogle som er lidt
useriøse/uoplyste herinde! Når man kender konsekvenserne, er det da ok
sætte sit helbred på spil. Nogle køre uden sikkerhedssele, nogen ryger,
nogen går over for rødt osv osv ...........der findes mange mærkelige
personer. Tænk at være så dum, at påstå, der ikke er en smitterisiko ved
at have et så tæt forhold til sin kat som mange her i tråden har skrevet
om. Synd for dem. Ingen videre kommentarer fra mig.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-05-05 13:01

Loke skrev
<Tænk at være så dum, at påstå, der ikke er en smitterisiko ved at have et
så tæt forhold til sin kat som mange her i tråden har skrevet om. Synd for
dem. Ingen videre kommentarer fra mig. >

Ja og tænk at være så dum at man ikke ved at _alt_
her i livet har en risiko, at gå uden for sin dør, at blive inde, at kysse
sin partner, at lade være med at kysse sin partner o.s.v. ))

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Loke

Dato : 09-05-05 16:56

> Ja og tænk at være så dum at man ikke ved at _alt_
> her i livet har en risiko, at gå uden for sin dør, at blive inde, at
kysse
> sin partner, at lade være med at kysse sin partner o.s.v. ))

Endelig een, der har samme mening som mig, tak for støtten. LOL

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 09-05-05 17:17

[...]

Hej Loke
Synes du skal nyde den her

og nu vi taler om det at kysse.....
http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=277906

Så er tingene vist sat i perspektiv

Livet er farligt, man dør af det...
Hilsen Nina

Fra : Denise

Dato : 09-05-05 20:53

Nina, Tender Tribes wrote:
> [...]
> ved at have et så tæt forhold til sin kat som mange her i tråden har
> skrevet om. Synd for dem. Ingen videre kommentarer fra mig.

LOL
Jeg skulle lige checke, at der ikke stod den 1.april som dato

--
Hilsen Denise

..

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 10-05-05 09:07

> LOL
> Jeg skulle lige checke, at der ikke stod den 1.april som dato
>
> --
Næh, det gør der skam ikke
Det er mine ynglingsartikler. Det er altid sjovt at se hvor forskelligt folk
reagere på dem. Selv synes jeg at det er noget af det morsommeste, men nogle
går helt i baglås

Hilsen Nina

Fra : maz

Dato : 08-05-05 10:19

Mimse wrote:
> [...]
> ønsker selvfølgelig ikke at den helt skal holde op, jeg ved godt at
> det er fordi den kan lide at være der, men det er simpelthen for

Klipper spidsen af kløerne, såmænd
Mine får klippet klør efter behov, men i snit vel 3 x om måneden (ikke alle
kløer på een gang) Afhængig af hvor meget han slider dem.. Og det er en god
idé at gå igang nu, så han vænner sig til det. Ikke alle katte synes det er
sjovt at få klippet kløer selvom det jo ikke gør ondt..

Køb et rigtig klosaks til katte, mener den kan fåes i Matas og i hvert fald
hos dyrlægen. Og vist også hos www.netdyredoktor.dk og dyrlaegevagten.dk ..

/M