(lorte)kat!
Fra : Anders

Dato : 04-05-05 20:59

Hej NG
Jeg har to maine coon, begge indekatte (med løbegård).

De får nøjagtigt samme foder(leonardo) og nøjagtigt samme mængde.

Den ene er fin og ren hele tiden, og den anden har konsekvent tynd mave og
er smurt ind i L...
Deraf overskriften...

En anden ting er at ham der altid har tynd mave, også i de perioder hvor han
ikke har tynd mave, har en sjov ide med at skulle træde i det.

De har en KÆMPE (lukket) kattebakke, den største der fås. Mon det ville
afhjælpe problemet ved at få en bakke mere?

Mvh Anders.

Ps, ham med dårlig mave har en tendens til at kun ville drikke vand fra
hanen, og helst så koldt som muligt. Kan dette have noget at sige.?

Alle svar er super velkomne, da det er ret synd for katten!

Fra : Gitte

Dato : 04-05-05 21:20

> Den ene er fin og ren hele tiden, og den anden har konsekvent tynd mave og
> er smurt ind i L...

Har du fået taget en afføringsprøve for at se om han måske har nogen
parasitter, som er med til at indvirke den tynde mave ?

Ellers prøv og sætte ham på skånekost noget tid samt give lidt zoolac hver
dag og se om det hjælper.

MVH
Gitte

Fra : Denise

Dato : 04-05-05 22:03

Anders wrote:
> [...]
> sige.?
>
> Alle svar er super velkomne, da det er ret synd for katten!

Ja det er da synd for katten. Det er ikke normalt en kat tit har tynd mave,
så det er nok værd af få checket afføringen. Saml noget op i en pose og
aflever hos dyrlægen, for check af parasitter. Det kan være noget
penicillin/antibiotika kan klare det.
Og så kan det måske skyldes den ikke kan tåle maden. Kender ikke det du
fodre med, men kan sige vi aldrig har problemer med maven hos os, vi kører
på Hills og Iams.
Koldt vand tror jeg ikke skader, men I behøver vel ikke give ham iskoldt
vand. Skånekost som kogt hvid fisk med mosede ærter, kylling med ris og
speciel skånekostmad fra dyrlægen, samt zoolac er værd at prøve.
Problemet med at træde i det, ja du kan da godt få en bakke mere, men så
prøv en åben bakke.
Ellers kan jeg ikke komme på noget, men dyrlægecheck er nok den nemmeste og
hurtigste løsning til afhjælpning af problemet, de har set problemet mange
gange før og ved hvad der skal checkes for

--
Hilsen Denise

Fra : Anders

Dato : 05-05-05 06:37

Tusind tak for hjælpen. Han kommer til dyrlægen i morgen..

Vh Anders

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 05-05-05 09:00

"Anders" <maria_og_anders@FJERNtdcspace.dk> wrote in message
> Tusind tak for hjælpen. Han kommer til dyrlægen i morgen..

God ide. Det kan godt være en parasit eller en betændelse i tarmen eller
foderet (eller noget helt andet). Hvis du kan "fange" noget afføring fra
ham, så tag det da med, så kan de jo sende det afsted for undersøgelse med
det samme, hvis det bliver nødvendigt. Han skal ikke gå og have dårlig mave,
det er som med os andre ret anstrengende.
Held og lykke med det

Nina