Suk, stakkels mis
Fra : Ukendt

Dato : 02-05-05 21:58

Så er den nye misser ankommet(se tidligere inlæg 'plejekat'), og den nye
hygger sig gevaldigt....... men min stakkels lille hunkat Arven har bare
siddet i den ene vindueskarm i flere timer nu, og vil bare ikke noget som
helst - ikke engang ha sin yndlingsgodbid!!!!!! Det er så hårdt at se
hende sådan. Hun er ved at falde i søvn hele tiden, men vil ikke da hun jo
skal holde vagt efter den nye.....

Jeg håber det bliver bedre, ellers må vi aflevere den nye Jordbær igen, men
det vil vi da så nødigt.

Hankatten Legolas er sådan ret ligeglad, men er alligevel lidt bange for
hende når hun nærmer sig. Mine misser er nemlig ret små af deres alder, så
hun er større end både hun- og hankatten, hihi.

Er der ikke nogen der kan fortælle mig hvordan vi skal gribe det her an?! Vi
har prøvet at ignorere at der er sket noget nyt, og prøvet at nusse med dem
alle sammen.....SUK.

"Hjælp" fra Maria.

Fra : maz

Dato : 02-05-05 22:18

Maria Sand wrote:
> Er der ikke nogen der kan fortælle mig hvordan vi skal gribe det her
> an?! Vi har prøvet at ignorere at der er sket noget nyt, og prøvet at
> nusse med dem alle sammen.....SUK.

Selvom det kun er en midlertidig sammenføring af katte, så er det stadig en
sammenføring. Kattene ved jo ikke at det er midlertidigt. Ofte vil katte der
sammenføres, ikke ligefrem kaste sig om halsen på hinanden.
Dine katte opfører sig helt normalt. Husk på at dine egne katte har fået
deres hjem invaderet af en fremmed kat, som deres "mor" (dig) åbenbart også
nusser med og tillader at være der.

Derfor kan der sagtens gå nogle dage, - eller uger, før de lærer så småt at
acceptere hinanden. De skal lige se hinanden an. Sålænge de ikke farer i
totterne på hinanden, behøver du ikke være så nervøs. Det bedste er dog at
holde dem adskilt de første dage, når du ikke er hjemme og muligvis også om
natten, hvis dine egne og gæsten er meget nervøse overfor hinanden.

Læs evt. lidt mere her:

Og husk, at det du foretager er reelt en sammeføring. Det er ikke altid lige
nemt
NB: Hvis "gæsten" er vant til at komme ud, så kan du risikere at blive nød
til at gå tur med den 1 gang om dagen. Den har det hårdt nok i forvejen ved
at blive flyttet til et fremmed sted med fremmede mennesker og artsfæller
den ikke kender. Hvis den får lidt luft og 5-10 alenetid udenfor, vil den
måske også være venligere stemt.
De fleste udekatte vil dårligt kunne leve med en indetilværelse, også selv
det kun er for kort tid. At gå tur kan aflaste lidt..
Held og lykke, M