åh kan nogle mon hjælpe?
Fra : Lise ;-\)

Dato : 01-05-05 19:41

Halløjsa

Jeg har været med på sidelinjen i en del år, men har kun skrevet meget få
indlæg. Men nu har jeg virkelig brug for råd/vejledning fra jer
katteeksperter

Kort fortalt bor min kæreste og jeg i et rækkehus sammen med vores 2 inde
katte. Mingus og Linux kom ind i vores liv i somren 2001, hvor vi hentede
dem på det lokale internat. Linux var født på internatet og boede der med
sin mor og sine søskende. Mingus var blevet indleveret som temlig lille,
af
en rar dame, som havde set ham blive smidt ud af en kørenede bil Han
blev adopteret af Linux´mor og boede sammen med dem, til vi hentede dem 12
uger gamle.

De 2 drenge blev kasterede da de var ca 9 mdr og har altid været de bedste
venner og uadskildelige. De er inde katte med kan komme ud på vores
overdækkede indhegnede terasse. Men nu er de pludselig blevet uvenner og
slås så pelsen flyver og de vræler/væser/knurre af hinanden. Der er ikke
nogle speciel årsag. og ingen sammenhæng i kampene overhoved. Der er ikke
sket nogle ændringer her hjemme. Ingen møbler er blevet flyttet rundt og
der
er ikke sket ændringer i vores hverdag. Jeg har prøvet at købe den der
duft
ting man kan sætte i stikkontakten, men heller ikke dette hjælper. Det er
ikke hele tiden de slås, det kommer sådan lidt ind imellem. Nogle gange en
enkel gang om dagen og andre dage kan de slet ikke tåle synet af hinanden.
Når de slås, skilder vi dem, men lader dem ellers klare det selv, med os

sidelinjen. Men nu kan jeg snart ikke holde det ud mere, jeg bliver så ked
af det, hver gang de fare i hoved på hinanden.

Hvad kan der være sket? Er der nogle der har et bud på, hvad vi kan gøre?

Undskyld længden - men jeg er snart desperat, og vil have mine gamle
guldklumper tilbage....

Knuz, Lise

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Margit Wulff

Dato : 01-05-05 20:16

Er der mon flyttet en eller flere nye katte ind i nabolaget. Det kan nemlig
godt gøre indekatte så frustrerede, at de farer i hovedet på hinanden, selv
om de normalt er gode venner.

vh Margit

Fra : Denise

Dato : 01-05-05 21:13

Margit Wulff wrote:
> Er der mon flyttet en eller flere nye katte ind i nabolaget. Det kan
> nemlig godt gøre indekatte så frustrerede, at de farer i hovedet på
> hinanden, selv om de normalt er gode venner.
>
> vh Margit

Lige mit svar. Vores havde også nogle drabelige slåskampe så pelsen fløj,
pga fremmede katte og ræve i vores have. Jeg måtte første gang skille dem ad
i hvert sit rum i flere dage. De andre gange nåede jeg at stoppe dem før det
blev for alvorligt, så blev de hurtigt gode venner igen.
Efter jeg fik repareret vores havehegn for huller som kattene havde gnavet,
har vi længe haft fred og ro, og nabo-naboens katte, som bl.a. fik lavet
balladen her i huset, har vi ikke set længe. Enten er kattene løbet
hjemmefra, eller også har de fået hegnet deres have ind. Men vi var godt nok
træt af deres katte, og det er jo synd, for det var jo ikke kattenes skyld,
men deres ejere, der ikke kunne finde ud af at holde dem i egen have.

--
Hilsen Denise

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 01-05-05 21:44

Lise wrote:
> [...]
> uvenner og slås så pelsen flyver og de vræler/væser/knurre af
> hinanden. Der er ikke nogle speciel årsag. og ingen sammenhæng i

Jeg kan kun tilslutte mig de andres svar. Det er helt sikkert fordi der
er fremmede katte i haven. Mine 3 har også haft en ordentlig slåskamp i
deres løbegård, en af de allerførste fårårsdage hvor de var ude, og det
er helt sikkert fordi en fremmed kat er kommet forbi, for ellers lever
de fredeligt sammen.

M.v.h
Niels

Fra : John Wegge

Dato : 02-05-05 08:01

Hejsa med jer...

Der er nok også den konklusion vi er kommet frem til, at det er fremmede
katte... men så er vores næste spm. er der noget vi kan gøre?

Vores katte kan som sagt kun være i vores indhegnede terasse men det er
svært at holde de katte væk, som kan komme i haven... og jeg indkøber ikke
et jagtgevær for det... det nenner jeg nok ikke..

/john (kæreste med Lise)

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@tagentreooncable.dk> skrev i en
meddelelse news:42753fa1$0$187$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Denise

Dato : 02-05-05 09:15

"John Wegge" <weggeXX@klog.dk> wrote in message
> [...]
> svært at holde de katte væk, som kan komme i haven... og jeg indkøber ikke
> et jagtgevær for det... det nenner jeg nok ikke..

Kattene udefra kommer også tit, fordi det er sjovt at besøge andre katte.
Nej, der er ikke noget du kan gøre, desværre kan mange folk ikke finde ud af
at holde deres katte på egen matrikel. Så du kan kun kyse dem væk når du ser
dem, evt. have en vandslange liggende, så de ikke tør komme der mere. Jeg
for rundt efter de 2 katte vi havde besøg af og råbte af dem, så de blev
forskrækkede. Der var gnavet hul i vores havehegn, så der var fri adgang.
Men så sneg de sig bare ind om aftenen når det blev mørkt. Og så kom vores
op og slås i vinduet, den ene stod og kradsede på vinduet for at komme ud
til katten i haven, så potteplanterne røg rundt, og så fik han øjenkontakt
med sin bror, der stod ved sigen af, og så røg de i totterne på hinanden.
Efter at have smidt den ene i et andet værelse, tog jeg så lommelygten og
fandt lysende øjne i haven, så stod den forbandede kat udenfor og synes, det
var åh så sjovt med al den balade indenfor. Så mig ud og råbe efter katten
midt om natten, og jage den ud af haven. Så det er nok alt du kan gøre, med
mindre du finder ejerne og beder dem holde deres katte inde, og så blive
uvenner med dem over det. Er det vildkatte kan man jo forsøge indfangelse
ved fælder.

--
Hilsen Denise

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 02-05-05 17:20

> [...]
> svært at holde de katte væk, som kan komme i haven... og jeg indkøber ikke
> et jagtgevær for det... det nenner jeg nok ikke..

Hejsa.

Jeg synes jeg læste noget herinde på et tidspunkt, med en der havde det
samme problem.
Vedkommende fik det råd at gemme lidt af sin egen urin og så dryppe lidt
hist og pist rundt om haven, dvs. få bredt lugten af menneske rundt, så de
vistnok kan lugte at det er dit territorie, og ikke deres.
Jeg ved så ikke om det kan hjælpe, men det kan være der er andre herinde der
har erfaringer på det område, og om det virker?

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : John Wegge

Dato : 05-05-05 19:24

hejsa med jer

vi takker mange gange for jeres hurtige svar mv. det går nu allerede meget
bedre med de 2 banditter - vi skal dog hele tiden holde øje med dem, når de
er på deres daglige "udgang" da de stadigvæk er meget på vagt overfor
hinanden, når de er udenfor - men det ser ud til at det går fremad.. jeg har
ikke opgivet at investere i et gevær til naboernes katte.. det bliver nok
bare et der skyder med vand...

men mange tak til jer alle - jeg tror dog at jeg vil vente med at sjat-pisse
i haven til det bliver mørkt

/John & Lise

Fra : Kate

Dato : 05-05-05 22:35

> men mange tak til jer alle - jeg tror dog at jeg vil vente med at
> sjat-pisse i haven til det bliver mørkt

Hæhæhæhæ, ja, det er nok også det bedste medmindre du gerne vil prøve
en af de der trøjer med enormt lange ærmer

Vand er et vidundermiddel på mange måder. Planter vokser, gulve kan
blive rene og katte kan få sig en lærestreg uden at de bliver rigtigt
bange eller skadede på nogen måde

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.