'plejekat'
Fra : Ukendt

Dato : 01-05-05 16:50

Hejsa.

Vi har i forvejen to katte på knap 1 år, og idag kommer min veninde med sin
kat som vi skal passe på i 2 måneders tid.

Vores katte er søskende, en han og en hun, og har været sammen altid.
Den nye kat er ca. 1½ års tid og er en hunkat. Hun er en udekat, men har
ikke muligheden for at komme ud her hos os.

Jeg er vældig nervøs for jalouxi og kamp kattene imellem. Og så i øvrigt
også om den nye mis vil blive ked af ikke at komme ud.

Nogen her der har nogen erfaring med sådanne ting???? Selvfølgelig kan vi
være heldige, og så bliver de bedste venner, meeeeeeeeeeeeen er det
realistisk?!

Venligst fra Maria.

Fra : Kate

Dato : 03-05-05 18:06

"Maria Sand" <smilende_maria(snabela)hotmail.com> wrote in

> Vi har i forvejen to katte på knap 1 år, og idag kommer min
> veninde med sin kat som vi skal passe på i 2 måneders tid.

Hvordan går det med de 3 katte?

Når man skal sammeføre voksne katte skal man være meget opmærksom på
deres reaktioner.
Nu havde jeg ikke set at i allerede fik katten samme dag, men ellers
ville mine råd gå på at lade den nye kat sidde i transportkassen måske
et kvarterstid, så den kunne høre og lugte det nye og de "gamle" katte
kunne se og lugte den, uden at nogen kunne komme til skade. På den måde
har du en mulighed for at se kattenes umiddelbare reaktioner på
hinanden.

I kan godt risikere at katten vil blive lidt frustreret af at blive
indekat, men nogle gange accepterer de det uden et kny. Det gjorde min
hunkat i sin tid da hun og hendes bror blev indekatte i forbindelse med
en flytning. Hankatten regner jeg lidt udenfor, fordi han på det
tidspunkt var så syg at han ikke havde udelivet i tankerne, han skulle
blive rask.

Jeg håber kattene kan trives med hinanden og er ked af at ingen er
kommet med nogle guldkorn til dig.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.