Extreme Classic Zoozity
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 01-05-05 11:06

Så lige i deres reklame at de sælger EC til 75 kr for 16 kg, da det er ½
pris kan man virkelig spare noget hvis man er i nærheden af Hvidovre

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : maz

Dato : 01-05-05 11:51

Marianne Hellemose wrote:
> Så lige i deres reklame at de sælger EC til 75 kr for 16 kg, da det
> er ½ pris kan man virkelig spare noget hvis man er i nærheden af
> Hvidovre
Gælder det fra i dag?

/M

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 01-05-05 12:00

De skriver ingen datoer blot at de har søndagsåbent
her er deres tlf nr hvis du vil checke inden at du farer der ud 36 48 44
55 (reklamen er kommet mellem igår eftermiddags og i formiddag)

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : maz

Dato : 01-05-05 16:46

Marianne Hellemose wrote:
> De skriver ingen datoer blot at de har søndagsåbent
> her er deres tlf nr hvis du vil checke inden at du farer der ud
> 36 48 44 55 (reklamen er kommet mellem igår eftermiddags og i
> formiddag)

Ok, takker. Nåede ikke derud i dag, men skal alligevel derud i morgen for at
købe RC og så må jeg jo se om de har noget tilbage derude.
Er det en omdelt reklame du får?
/M

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 01-05-05 17:33

Maria skrev
>Er det en omdelt reklame du får?<

Ja den var imellem den ½ regnskov der kommer hver weekend

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 01-05-05 19:21

> Gælder det fra i dag?
>
> /M

Hejsa,

Det står med meget små bogstaver at det først gælder fra mandag ;0)

Tine

Fra : maz

Dato : 01-05-05 20:08

Kasper Jørgensen wrote:
> Det står med meget små bogstaver at det først gælder fra mandag ;0)
> Tine

Tak for svar. Det tænkte jeg nok. Så er det godt at jeg først smutter forbi
i morgen :)
/M

Fra : Kate

Dato : 01-05-05 12:39

"Marianne Hellemose" <dsl189745@vip.cybercity.dk> wrote in

> Så lige i deres reklame at de sælger EC til 75 kr for 16 kg, da
> det er ½ pris kan man virkelig spare noget hvis man er i nærheden
> af Hvidovre

Det var godt nok billigt. Jeg har dog 14 poser i skrivende stund så jeg
mangler ikke, men ellers kunne jeg godt have forestillet mig at købe
*rigtigt* mange

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : AEK

Dato : 01-05-05 16:03

Hejsa.

Jeg bruger " Sille " fra Fakta , som jeg er udmærket tilfreds med.
Dog er jeg TRÆT af, at det støver så meget ( der er altid et lag af støv på
div. produkter ude på badeværelset...)

Nu vil jeg så prøve noget andet. Sidder her med en brochure fra Petworld.
Det skal være klumpende og mindre støvende end ovennævnte produkt.
Vil meget gerne høre Jeres erfaring med disse :

Der er fl.g :
-Catsan
-Euro kats

På forhånd tak.

/ Anya.

Fra : AEK

Dato : 01-05-05 16:18

"AEK" <2468@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Der er fl.g :
> -Catsan
> -Euro kats

Ups, der var lige et mærke til : Biokat´s Clasic

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 01-05-05 18:00

AEK wrote:
> [...]

Jeg kender dem ikke, men jeg er stoppet med at bruge EC, fordi det
støver for meget. Jeg har eksperimenteret med at omhælde EC fra kasse
til kasse udenfor, for at fjerne så meget støv som muligt inden brug,
men det hjælper ikke. Lige nu er der Everclean i kasserne, det kan man
da hælde op uden støvskyer.
Desværre har zooplus hverken Everclean eller Vitakraft Compact, ja jeg
synes faktisk de er blevet direkte dårlige på grus området.

M.v.h
Niels

Fra : Kate

Dato : 01-05-05 18:02

"AEK" <2468@jubiimail.dk> wrote in

> Ups, der var lige et mærke til : Biokat´s Clasic

Jeg kender ikke de andre mærker, men opgav for år tilbage Biokat's
fordi det begyndte at støve mere og mere. Da jeg boede i Måløv og
sammen med Oliwer, var det nogle gange et helvede. Mit soveværelse lå
opad toiletvæggen og Oliwer havde for vane at skulle på bakken når jeg
gik i seng, hvilket nogle gange resulterede i at jeg lå og følte at jeg
ikke kunne trække vejret når han skrabede i bakken. Hvordan har det så
ikke været for ham Derfor skiftede jeg og endte med EC. Jeg har
ingen anelse om Biokat er blevet bedre, men ville bare ikke selv bruge
det mere.

Fra : maz

Dato : 01-05-05 17:04

AEK wrote:
> Jeg bruger " Sille " fra Fakta , som jeg er udmærket tilfreds med.
> Dog er jeg TRÆT af, at det støver så meget ( der er altid et lag af
> støv på div. produkter ude på badeværelset...)
Har brugt det samme i 2 år nu, men er også træt af, at der er meget støv i
poserne. Synes det er blevet værre med tiden faktisk, altså at de hælder
mere støv i poserne i stedet for egentlig grus. Og kattene får støvet i
næsen og hoster af det. Zero (min havana) ligner et spøgelse i hovedet nogen
gange :D

> [...]
> produkt.
> Vil meget gerne høre Jeres erfaring med disse :
Har brugt Catsan, som er et *ikke-klumpende* kattegrus. Min gamle Zeus
nægtede simpelthen at bruge det og holdt sig til han kunne komme udenfor at
besørge, 2 gange om dagen :(
Jeg kan ikke anbefale Catsan overhovedet, specielt fordi det ikke klumper.
Og alle mine vil kun bruge klumpende kattegrus, hvilket jeg personligt også
finder nemmest. Men.. jeg ved så ikke om det i dag findes i en klumpende
version. Måske andre kan svare på det.

Resten kender jeg ikke, desværre.

/M

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 01-05-05 17:40

> [...]

> finder nemmest. Men.. jeg ved så ikke om det i dag findes i en klumpende

Jeg kender ikke de andre mærker men jeg synes Catsan er et ganske
udmærket kattegrus, bortset fra at det ikke klumper (nej, det findes
ikke i en klumpende version), og så støver det ikke ret meget så vidt
jeg husker. Jeg vil selv ha' klumpende kattegrus og pt. er jeg igang med
at afprøve ''Premiere'' grus som jeg har købt i Maxi-Zoo...... jeg har
først hældt det i bakken idag så der er ikke rigtig kommet nogen
erfaring med det endnu.

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 01-05-05 17:39

Hej Anya

Catsan kender jeg ikke, men jeg er ret sikker på at jeg har prøvet Euro
kats, hvis det er den jeg tænker på, så er den meget lig Extreme Classic,
altså fint klumpende grus
jeg kan ikke huske hvor meget det støvede.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : AEK

Dato : 01-05-05 18:35

"Marianne Hellemose" <dsl189745@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> altså fint klumpende grus
> jeg kan ikke huske hvor meget det støvede.

Som jeg kan se af de forskellige svar - har jeg besluttet, indtil videre, at
det bliver Euro Kats.

Tak for svar.

/ Anya.

Fra : Carina Kristensen

Dato : 01-05-05 19:32

Bio kat kattegrus synes jeg ikke fjerner noget som helst af lugten fra
kattebakken... det støver forfærdeligt meget.. og klumperne går ofte i
stykker så det er lidt meningsløst at det skulle klumpe...

og catsan synes jeg virker ligesom det billige fra fakta og netto...

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Mia Warming

Dato : 01-05-05 20:53

Vil lige komme med min mening her...
Her hos os bruger vi EverClean og det er viMeget tilfrdse med.. Det er et
fint grus og det klumper rigtig godt.. Støv er der nærmest ikke noget af..
Fordelen er at du kan købe en skovl med små huller og alligevel går det
ubrugte grus lige igennem dvs at selv de mindste klumper får du med så hele
kassen skal skiftes meget sjældent...

Euro cats brugte vi da misserne fik ormekur og gruset skulle skiftes hver
dag... Ja jeg var træf af det efter 1 gang kassen skulle tømmes... For det
første er grusset ret groft så vi måtte købe en skovl med større huller...
Det er tungt.. Jeg følte at skovlen var ved at knække... Og de små klumper
sorteres ikke fra ret nemt så jeg var glad for at kassen skulle tømmes
totalt hver dag.. Det støver også ret meget i forhold til EverClean..

Ja så uden det vel kommer som den store overraskelse vil jeg ikke anbefale
Euro Cats.. Jeg holder mig til EverClean... Ja jeg ved godt at det koster
150 kr for 10 kg.. Men det rækker rigtig langt.. Og vi har altså 2 katte her
i huset...

Det var så min mening.. Håber den kan bruges..

Mia

Fra : Carina Kristensen

Dato : 02-05-05 05:58

hvor længe holder sådan en gang everclean for dig? Har selv 2 katte og er
igang med at fnde den rette grus..
Det der liter pearls er klart det bedste jeg har prøvet indtil videre...
men
jeg synes bare at det lige er i overkanten dyr.. for de siger jo 1 mdr 1
pose for 1 kat... og det holder altså ikke helt efter min mening.

Fra : Lotte M

Dato : 02-05-05 09:41

Carina Kristensen skrev:

> hvor længe holder sådan en gang everclean for dig? Har selv 2 katte og er
> igang med at fnde den rette grus..

Jeg har også 2 katte - hunkatte, en kastreret og en fertil.

Både med EverClean og med Extreme Classic har jeg kunnet skifte gruset
med 1 måneds mellemrum. Ind imellem skift fylder jeg bare op. Det med
opfyldning er vigtigt, er der for lidt grus kan det ikke fjerne lugten.

Da jeg testede holdbarheden skiftede jeg i et halvt års tid efter behov
(ved lugt, der ikke forsvandt med klumperne) og noterede datoen. +/- 3
dage holdt gruset i en måned

--
^~^ , Mange hilsner
('Y') ) Lotte M http://www.lotte-m.dk

Fra : Mia Warming

Dato : 02-05-05 16:29

Hvis jeg bare skal fylde efter holder sådan en kasse ca 1 måned og det er
fint synes jeg.. Men skal bakken tømmes helt og genfyldes går der næsten en
hel kasse grus til... Men det har vi så kun gjort en gang indtil videre og
det er ikke nødvendigt endnu at skifte alt grusset her.. Og det på trods af
at der er 2 katte der bruger kassen.

Liter Pearls kender jeg ikke.. Men jeg ville aldrig overveje at skifte
EverClean ud, jeg er meget tilfreds...

Plus at nede hos dyrehandleren får man rabat.. Når man har købt 9 stk for
man den 10. gratis

Mia

Fra : AEK

Dato : 02-05-05 18:44

Jeg har i dag købe Euro kat.
Sikke en nydelse at hælde det i bakken ....der var ikke den sædvanlige
støvsky....
Nu er jeg så spændt på, om der er lugtgener ved det.
Hvis det skulle ske, vil jeg derefter prøve EverClean, som Mia nævner.

Tak for råd til alle.

Hilsen,
Anya.