Aflivning
Fra : Ivan Nielsen

Dato : 29-04-05 17:55

Hej alle jeg har fulgt lidt med i gruppen
Nu har jeg aflivet kat der betød alt for mig og min
kone, hvordan kommer man så vidre, vi har en killig fra moren, der nu er ca
2 år men de er bestemt ikke ens i sind, han vil ikke kæle eller noget.
Skal vi ud og købe en ny kat eller hvad, hjæp mig

Ivan

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 29-04-05 18:34

> [...]
> 2 år men de er bestemt ikke ens i sind, han vil ikke kæle eller noget.
> Skal vi ud og købe en ny kat eller hvad, hjæp mig

Det var meget trist at høre

Der findes jo ingen færdig opskrift i jeres situation. Man bliver jo så
frygteligt ked af det, og det er vigtigt at holde fast i, at det er helt
i orden at sørge, når man har mistet en god ven. Giv jer selv al den
tid, I har brug for, og mærk så efter, om I har lyst til at få en ny
spillopmager i huset. Er lysten der, så er det jo bare med at finde en
ny dejlig mis.

Min egen erfaring er, at jeg synes, der bliver forfærdeligt tomt, når
jeg mister et dyr. Så jeg har altid fået en ny mis, når en anden gik
bort. Blot skal man vente til man føler sig klar til at tage imod en ny
ven i dens egen ret. I kan jo ikke få en, der er helt magen til den, I
har mistet. Men I kan få en, der er lige så dejlig på sin egen måde. Man
tror det ikke, når man stadig er ked af det, men når I er klar så
garanterer jeg jer for, at I kommer til at elske en ny mis lige så højt
som den gamle. I kan slet ikke lade være

Hold også lidt øje med den tilbageværende mis. Den kan også godt ske at
være lidt ked af det. Den er jo vant til at have en misse-ven.

Jeg vil ønske jer al mulig held og lykke med det. Skriv endelig igen
lidt senere, hvordan det går hos jer.

Knus.

Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 29-04-05 18:40

Ivan Nielsen wrote:
> [...]
> er ca 2 år men de er bestemt ikke ens i sind, han vil ikke kæle eller
> noget. Skal vi ud og købe en ny kat eller hvad, hjæp mig

Jamen, man kommer jo altid videre, selvom det ikke synes sådan lige med det
samme. Det er ikke altid katte er lige kælne, og det kan ikke nytte at
sammenligne med en anden, man havde tidligere. Det er _altid_ ynglingskatten
der dør. Jeg går ud fra du mener en ny kat SAMMEN med den anden I har.
Efter min mening er det altid godt at få en legekammerat til sin kat, især
når han ikke er ældre. Jeg ville foreslå en kastreret hankat, gerne noget
yngre.
Det kan være den nye bliver mere kælen og den anden kan lære af det, men
nogle er altså ikke så kælne af natur. Men jeg synes, de bliver mere kælne
jo ældre de bliver. Jeg går ud fra ham I har er kastreret.
Men køber I en legekammerat til ham, kan I jo vælge en mere kælen type, så
får I allesammen noget ud af det, han får en legekammerat og I får en mis
der vil kæle

--
Hilsen Denise

Fra : Anette

Dato : 30-04-05 01:14

Ivan Nielsen wrote:
> vi har en killig fra moren, der nu
> er ca 2 år men de er bestemt ikke ens i sind, han vil ikke kæle eller
> noget.

Hej Ivan

Giv det lidt tid og tag jer meget af jeres hankat. Hans verden er jo også
anderledes nu hvor hun er væk. Selvom han ikke normalt har gidet kæle, så
prøv aligevel at tage ham op, kæl med ham ros ham blidt når han finder sig i
det. Sæt ham ned når han bider Leg meget med ham, lær ham at I er rigtig
sjove at være sammen med.
Af og til kan det med at ville kæle være en vanesag. Er han først nødt til
at finde sig i at blive kælet med, kan det være at han finder ud af at det
faktisk er vældig rart.
Når jeg tænker mig lidt om, så tror jeg faktisk at alle mine hankatte har
været mere kælne end mine tøsemisser.
En ny mis kan være meget godt for Jer - men ikke nødvendigvis - endnu - for
jeres hankat. Den nye vil jo bare få al den opmærksomhed og omsorg som han
nok egentlig har brug for.

Held og lykke med ham

/ Anette

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 30-04-05 09:15

Ivan Nielsen wrote:
> [...]
> 2 år men de er bestemt ikke ens i sind, han vil ikke kæle eller noget.
> Skal vi ud og købe en ny kat eller hvad, hjæp mig

Det er faktisk noget af det samme som at miste et kært familiemedlem.
En ægtefælle kan ikke erstattes, men måske man kan finde nye venner
alligevel.

Bliv ved med at huske jeres kære kat som den var.
Vi savner stadig meget Fie, som døde 17 år gammel for 6 år siden, og de
tre fantastiske venner, som blev dræbt af biler sidste sommer.
Katte er lige så forskellige som mennesker, og i begynder helt forfra
med den nye kat.
Kun har den en stor fordel af, at jeres kære kat har opdraget jer godt i
al den tid, den har haft ansvaret for jer.

Eftersom en kat har både far og mor, så kan killingen godt være totalt
anderledes af temperament.
Det er ikke alle katte, der bliver lige kælne og holder lige meget af
mennesker.
Men der sker en kolossal udvikling indtil killingen bliver voksen, og
den kan sagtens nå at blive meget kælen.

Har i lyst til at få en kat mere, så kig på alle de mange dejlige katte,
der søger nyt hjem, tag ud og besøg dem, og måske finder i et venskab
for livet?

Bjarne

Fra : Ragna

Dato : 30-04-05 12:14

Ivan skrev:
>vi har en killing fra moren, der nu er ca 2 år men de er bestemt ikke ens i
>sind, han vil ikke kæle eller noget

Vores hankat var heller ikke særlig kælen de første par år, men efterhånden
som han blev mere voksen og rolig, udviklede han sig til en rigtig kælegris.
Vi vænnede ham langsomt til at nyde kæleriet ved at nusse og stryge ham, når
han lå og sov. På andre tidspunkter havde han nemlig ikke tid, fordi han
hellere ville lege.
Når I allesammen er faldet lidt til ro igen, vil jeg også tro, at alle vil
blive glade for en lille ny kattekammerat.
Det vil nok være lettest med en killing, gerne en han, da drengekatte som
regel leger bedre sammen end en han og en hun.

--
Venlig hilsen, Ragna