Skændes efter sterilisation.
Fra : Allan J

Dato : 26-04-05 06:18

Hej,

Vi har to katte, den ene på ca. 2 år, den anden på ca. 1 år.
Katten på 1 år blev steriliseret i går. Efter hun kom hjem har hun været
meget stille - måske forståeligt nok, da hun jo lige skal komme sig over
bedøvelsen mv.

Det jeg så ikke forstår, er at kattene er begyndt at hvæse af hinanden/slås
lidt. Er det "rangordnen" der lige skal falde på plads igen, eller hvad sker
der?

Desuden endte det med at også den anden måtte til syrlæge, da de begge havde
øremider.

MVH. Allan Johansen.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 26-04-05 06:27

Hej Allan

Det er ikke unormalt at kattene lige skal have et par dage til at "opdage"
at de kender hinanden, efter sådan en omgang lugter katten meget af
dyrlæge/narkose og opfører sig heller ikke helt som den plejer. Bare vær
opmærksom på at den nyopererede får lidt fred til at komme oven på igen.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Allan J

Dato : 26-04-05 08:34

Hej

> [...]
> dyrlæge/narkose og opfører sig heller ikke helt som den plejer. Bare vær
> opmærksom på at den nyopererede får lidt fred til at komme oven på igen.

Det lyder godt, så er jeg ikke nervøs.
Var bare bange for, at de ikke ville blive venner igen... det ville jo ikke
være så godt:)

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-04-05 10:40

Du kan hjælpe godt til hvis du skiftevis nusser den ene i hovedet, og så går
over til den anden og nusser den i hovedet. Og det samme på bagkroppen.
Det er fordi den lugter anderledes, ofte har de jo også tisset på sig selv
under narkosen.

Hilsen Nina