mine hankatte slås
Fra : Lene Nielsen

Dato : 26-04-05 05:48

hejsa alle i gruppen

jeg håber der er nogen her inde der kan og ville hjælpe mig
jeg har to fertile maine-coon hankatte som ikke rigtig kan tåle hinanden og
de slås en del
vi her i famlilien er kommet frem til at det er bedst at mikkel skal flytte
men jeg kan ikke sætte ham på vild katten
da han ikke er kasteret (ved ikke om det er rigtig stavet) han er næsten 1
år og er avls godkendt han er sød og kælen og dejlig men de to hanner kan
bare ikke sammen og vi syntes det er synd at de slås så meget og jeg er ked
af at skal af med ham men syntes heller ikke det er sundt for deres helbred
at de er sammen for med tiden ville de slåskampe blive meget kraftige og
hvad kan det så ikke ende med han koster ikke fuld avls kat pris og det er
udelukkene forde han skal væk så hurtigt som muligt jeg har sat ham til salg
de steder jeg kan og håber at der så er nogen her inde der ville hjælpe mig
med at give mikkel et godt og blivne hjem
dem der køber ham ville få en hankat som er lige så dejlig blød som en stof
bamse og have en at snakke med for han elsker at snakke meget og følger en
nøje når man laver noget
jeg ville gerne maile billeder af ham til dem der er int. i at købe ham og
er der eller spørgsmål så skriv endlig håber der er hjælp der ude at hente
har fået mit stamnavn og det er DK Anarchy

knus lene

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 26-04-05 06:21

Hej Lene

Med de sidste 3-4 ugers heftige debatter på div kattefora
om Elrond (perser) får jeg "røde knopper" når nogle avertere voksne fertile
langhårs/semilanghårs-katte tilsalg.

For Mikkels skyld, vær meget meget forsigtig.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 26-04-05 07:57

> Marianne Hellemose skrev:
> Hej Lene
>
> Med de sidste 3-4 ugers heftige debatter på div kattefora
> om Elrond (perser) får jeg
> langhårs/semilanghårs-katte tilsalg.
>
> For Mikkels skyld, vær meget meget forsigtig.
>
> --
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>

> can be judged by how its animals are treated
> Mahatma Ghandi
>
> Marianne du kan spare dine røde knopper langt væk,jeg er nemlig ikke
interesseret,da jeg har RIGELIGT med hanner,så jeg er IKKE interesseret,men
hjælp denne dame,du tror jo du kan hjælpe hele verden??Og du har også
hjulpet mig op til flere gange,for når du skriver om mig er der nogen som
bliver nysgerrige og ringer og kommer OG KØBER og det er lidt sejt!!!!Jeg
fik at vide at du ikke er andet end en halvgammel hippie den anden dag,som
ikke har andet at lave end at rakke folk ned,gad vide om det mon passer??

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 26-04-05 08:06

"Sascha og Sillemis" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> ikke har andet at lave end at rakke folk ned,gad vide om det mon passer??

Årh, skrup dog af med dig, nu skal du ikke også ødelægge tonen herinde.
Og nej det passer ikke, Marianne er en dejlig tøs, der behandler sine katte
ordentligt modsat dig.

--
Hilsen Denise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 26-04-05 08:14

Charlotte skrev
<Jeg fik at vide at du ikke er andet end en halvgammel hippie den anden
dag,som ikke har andet at lave end at rakke folk ned,gad vide om det mon
passer?? >

Selvfølgelig passer det, der er jo ingen der er fulde af løgn her, vel
!!!!!!!!!

Jeg er såmænd ikke så meget interesseret i at hjælpe forskellige mennesker,
som jeg er interesseret i at hjælpe
nogle katte fra en skæbne der er værre end en human aflivning, nemlig at
ende hos dig.

Ja ja ja vi har til hudløshed hørt om hvor meget dit salg er steget, og ved
du hvad, jeg tror dig ikke over en dørtærskel, dertil har du serveret alt
for mange lodrette løgne, også omkring det.

Så længe du og jeg trækker vejret, vil jeg få røde knopper på kattenes
vegne.

Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Denise

Dato : 26-04-05 07:47

Hej Lene
Jeg vil sige som Marianne, pas MEGET på hvem du sælger til, så han ikke
ender hos en BYBer eller en suspekt avler, der måske ikke tænker så meget på
kattens ve og vel, som på de penge de kan tjene på at avle fra en racekat.
Men jeg forstår ikke rigtigt, hvorfor vil du ikke få ham kastreret, så kan
han da sikkert blive hjemme, eller sælge ham som kastreret kælekat ?

--
Hilsen Denise

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 26-04-05 08:49

> [...]
>
> --
> Hilsen Denise
>
> Ja..det undrede mig også i ikke var kommet med den til hende:FÅ DEN DOG
KASTRERET!!!!Så er alle problemer løst,bvadddrr,det er jo ikke alle der vil
det SAMME som jer fisfornemme vel??Hvis hun ønsker hendes kat skal lave
killinger er det vel nok HENDES valg og ikke i andres??

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 26-04-05 08:52

charlotte skrev
<FÅ DEN DOG KASTRERET!!!!Så er alle problemer løst,bvadddrr, >

Ja tvangs-kastration kunne godt have sin berettigelse i
mange situationer det er ikke alle gener der "ønskelige"
--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Denise

Dato : 26-04-05 08:57

> [...]
> det SAMME som jer fisfornemme vel??Hvis hun ønsker hendes kat skal lave
> killinger er det vel nok HENDES valg og ikke i andres??

Lene
Det var sådan en type vi prøvede at advare imod, men bare se dig godt for
når du sælger.

--
Hilsen Denise

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 26-04-05 09:11

> [...]
> killinger er det vel nok HENDES valg og ikke i andres??
>
> Forresten marianne(hippie) du har lavet en BRØLER på din hjemmeside,begge
billeder af robbin er taget her hjemme hos MIG (UPS HVA'??) Sådan kan det gå
når man ikke ved hvad man laver SO!!
Men begge billeder er taget med mit kamera,på min
matrikkel,desværre,prøv igen....

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-04-05 10:38

> billeder af robbin er taget her hjemme hos MIG (UPS HVA'??) Sådan kan det
> gå
> når man ikke ved hvad man laver SO!!

It takes one to know one.

Mon det er på tide vi får sendt lidt klager til hendes udbyder? abuse
snabela arrownet.dk

Nina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 26-04-05 11:49

charlotte skrev
<Men begge billeder er taget med mit kamera,på min
matrikkel,desværre,prøv igen....>

Tjaa men stakkels Robin havde så på første billede, ikke været der længe nok
til at dit fantastiske bud på pelspleje
eller mangel på samme, var slået igennem.

Faktisk er det uendelig ligegyldigt hvor billederne er taget,
de viser stadig din uhyggelige evne til at vanrøgte katte.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 26-04-05 13:08

> [...]
> Marianne Hellemose
> ***Ailurophil***
>

> can be judged by how its animals are treated

Og vanrøgt??For at klippe katte???Gud så findes der mange vanrøgtninger
bare i randers er der allerede klippet over 20katte og hos dyrlægen i
langå klippes der også en del....hold da op du for travlt med at anmelde
vanrøgt hippie,skal jeg skaffe dig navne og adresser???

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 27-04-05 00:18

"Sascha og Sillemis" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> wrote in message
-klip-
> Med venlig hilsen
> Sascha og Sillemis
> - Tøm kattebakken ved privat svar

*plonk* killfilter.

Venlig hilsen

Aragorn_DK - der kun kender Marianne, Denise og flere andre brugere som
voksne og fornuftige mennesker, der kan finde ud af at debattere ordentligt.

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-04-05 13:31

In article <426dc800$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, Lene
Nielsen <lene_brian@email.dk> wrote:

> hejsa alle i gruppen
>
> jeg håber der er nogen her inde der kan og ville hjælpe mig
> jeg har to fertile maine-coon hankatte som ikke rigtig kan tåle hinanden og
> de slås en del

Hej Lene

Synd for dig at du uforvarende ender i dette her.
Okay, jeg vil så skrive det samme som Denise: hvis du er ked af at
skulle slippe den ene af dine katte, ville jeg bestemt prøve at
kastrere ham. Måske de to kamphaner så falder til ro, så du kan beholde
dem begge - det er vist ikke så usædvanligt at to fertile hanner ikke
kan leve sammen? Og går det ikke, er det sikkert nemmere at finde
købere til en kastreret kælekat - der er ikke nær så mange (gode) hjem
til en fertil hankat.

(Undrer mig for øvrigt over, hvornår hippie er blevet et skældsord )

--
Knus fra Ann R

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 26-04-05 15:01

Ann skrev
<(Undrer mig for øvrigt over, hvornår hippie er blevet et skældsord )>

Jeg tager det ikke som et skældsord, tværtimod, når jeg tænker "hippie" så
er det dem der i 60'erne "prædikede" kærlig, også mod dyr, så jeg er da
stolt over at blive kaldt hippie ) hellere være det, end det modsatte.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Lene Nielsen

Dato : 27-04-05 21:44

jeg har ikke kunne svare jer før nu da vores internet ikke ville som vi
ville og derfor ikke noget svar før nu
men jeg kan ikke sætte mig ind i det here med at i skændes sådan som i gøre
vi er jo ikke ens og har ikke samme holdning om katte men lige frem kalde
hinande øgenavne syntes jeg er at synke MEGET lavt
men til jer alle sammen kan jeg fortælle at mikkel er solgt og det blev han
til nogen jeg kender meget godt så jeg ville kunne følge ham tæt og stadig
bruge ham til mine egne piger
der blev lavet en klar og tydlig købe kontrakt på mikkel men det bliver der
nu på alle de katte jeg sælger og der er ikke nogen smuthuller i den for jeg
har fået den kigget igennem af en advokat der har rimlig forstand på
kontrakter
men tak for de råd der er kommet til mig jeg tager alle til mig og vuder dem
og bruger dem jeg kan
men jeg syntes godt nok at i skal tale lidt pæner til hinanden end i gør

og ja jeg er heller ikke enig i alt det Sascha og Sillemis siger men derfor
ville jeg ikke skrive sådan om nogen som der bliver gjort her inde
nogen gange skulle man tro det er en børnehave her inde
men det er bare min mening

endnu engang mange tak for jeres hjælp

knus lene
DK Anarchy

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-04-05 22:00

Hej Lene

Det glæder mig at du har fundet en god løsning, hvor du
samtidig har mulighed for at bruge Mikkel til dine piger.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Karina Dahl

Dato : 28-04-05 06:59

hej lene.
jeg er glad for at du nu er kommet af med mikkel til et godt hjem. det
er første gang jeg skriver her inde så hej til jer alle sammen. dernæst vil
jeg holde med lene tonen herinde er godt nok lav og barnlig, man forstår
mere og mere at der er så mange der forlader katteverden,så fik jeg lige
lidt luft.
mvh. karina

Fra : Kate

Dato : 01-05-05 08:43

"Karina Dahl" <chrisdahl@adslhome.dk> wrote in

> [...]
> nok lav og barnlig, man forstår mere og mere at der er så mange
> der forlader katteverden,så fik jeg lige lidt luft.

Hej Karina

Hvis du har læst med vil du vide at det ikke er den normale tone
herinde. Bliv du bare hængende her, man lærer hurtigt at tonen faktisk
generelt er rigtigt god, der sker bare nogle gange noget som går over
gevind
Der er rigtigt meget hjælp at hente når man har brug for det, trøst når
det er nødvendigt og folk glæder sig gerne med en når man har noget at
glædes over

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Denise

Dato : 28-04-05 08:14

"Lene Nielsen" <lene_brian@email.dk> wrote in message
> [...]
> vi er jo ikke ens og har ikke samme holdning om katte men lige frem kalde
> hinande øgenavne syntes jeg er at synke MEGET lavt

Hej Lene (og Karina)
Du har helt ret, men hvis du følger med herinde normalt, vil du se at vi
altid holder en fin tone herinde, vi er faktisk en af de grupper der fungere
bedst.
Og der er mange søde og kloge kattemennesker herinde. Desværre er der 1
enkelt person, der kan ødelægge alt på kort tid og hun har netop huseret i
andre fora de sidste 14 dage, hvor tonen også blev helt ødelagt. Derfor det
prompte svar fra nogle af os. Jeg håber sandelig ikke det afskrækker dig for
at komme her i denne gruppe.

> [...]
jeg
> har fået den kigget igennem af en advokat der har rimlig forstand på

Godt du fik solgt Mikkel til nogle du kender, så ved man hvad der sker.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 01-05-05 08:40

"Lene Nielsen" <lene_brian@email.dk> wrote in

> endnu engang mange tak for jeres hjælp

Hej Lene

Jeg forstår godt du stejler over tonen, men desværre er det Sascha som
starter den hvergang
Jeg har bevist ikke smidt hende i mit killfilter for så får jeg nogle
lange tråde som jeg ikke kan finde starten på, men når der er msg's fra
Sascha skimmer jeg dem hurtigt over, og også svarene, for jeg har lært
hvad der kommer ud af det.

Jeg er glad for at du har fundet et godt hjem til Mikkel og at du
stadig kan følge ham.
Mit forslag ville også have været at få ham kastreret. Hvad jeg ved om
fertile handyr, katte eller andre, er at de sjældent kan enes, det
hænger jo sammen med at de skal gøre indtryk på damerne og have deres
gener ført videre, derfor skal al konkurrence udraderes
De avlere jeg har kendeskab til har flere end en hankat, skiller dem ad
så de lever i hvert sit rum eller løbegård, det må være svært synes
jeg, men jeg vil jo også helst have dem alle lige omkring mig

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-04-05 14:32

> [...]
> er der eller spørgsmål så skriv endlig håber der er hjælp der ude at hente
> har fået mit stamnavn og det er DK Anarchy

Hej Lene
Måske du kan kontakte Maine Coon klubben, måske nogle den vej kan bruge ham.
Og hvis du vedlægger et link til stamtavlen når du laver annoncer, så er der
jo størrer chance for at folk kan vurdere om de kan bruge ham. Hvad med den
der har opdrættet ham, kan de være interesseret i ham? og hvad synes de om
at du sælger ham videre som fertil ?
Egentlig synes jeg at den bedste løsning er at neutralisere ham og se om de
bliver venner igen eller sælge ham ud som kælekat, med mindre han har en hel
usædvanlig stamtavle, som kan være værdifuld for nogle.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk