Alder for hvornår katten er køns moden
Fra : Janner

Dato : 25-04-05 07:12

Vi har en siameser killing der nu er 4,5 måned gammel, pludselig igår
begyndte den gå "mijawe" og ryste på benet ... Det var fordi den strintede
uha uha. Er det ikke lige rigeligt tidligt til det´, mener jo at den ikke
kan være kønsmoden og klar til at blive kastreret endnu.

Og værre var at da vi lige var fraværende et øjeblik med tørre op tissede
den i vores seng lige på en af dynerne, ikke bare en lille tår men en KÆMPE
plet. Det ligner slet ikke vores lille ven der altid fra dag 1 har været
renlig, samtidigt med ligger den altid i sengen også når den er alene.

Nogen gode ideer ?

Hygge

Jan

Fra : Ragna

Dato : 25-04-05 07:21

Jan skrev:
>Er det ikke lige rigeligt tidligt til det´, mener jo at den ikke
>kan være kønsmoden og klar til at blive kastreret endnu.

Hej Jan!

Andre har mere erfaring med de orientalske typer end jeg, men så vidt jeg
har hørt er det ikke usædvanligt at siamesere bliver
kønsmodne i en meget tidlig alder.
Hvis I vil undgå at strinteriet bliver en dårlig vane, er det nok bedst at
få fyren kastreret hurtigst muligt.
Jo yngre katten er, jo lettere kommer den over narkosen.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 25-04-05 07:33

Hej Jan

Den tidligste jeg selv har oplevet, var 3½ md gammel
så alder, årstid og race taget i betragtning, ja så er hun sikkert i
løbetid, og så er det bedste bud er en neutralisation.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Camilla Baird

Dato : 25-04-05 08:05

Janner wrote:
> [...]
> plet. Det ligner slet ikke vores lille ven der altid fra dag 1 har været
> renlig, samtidigt med ligger den altid i sengen også når den er alene.

Det ER tidligt - men ikke usandsynligt - at jeres killing er kønsmoden.

Det er bestemt ikke for tidligt at neutralisere den - jeg kender en ORI
opdrætter, der neutraliserer killinger (dvs dyrlægen foretager
operationen), inden de flytter hjemmefra (12 uger).

Det er ikke klart, om det er han- eller hunkilling - men nogle hunkatte
strinter i deres løbetider.

Har I snakket med opdrætteren? Nogle linier er meget tidligt kønsmodne.
Nogle linier er kendt for at have "strintere".

mvh Camilla

Fra : Janner

Dato : 25-04-05 08:52

Det er en han killign til oplysning

Fra : karsten & Pia

Dato : 25-04-05 09:15

"Janner" <nowayjose@noapamthanks.nemlija> skrev i en meddelelse
> Det er en han killign til oplysning

Så er det bestemt ikke udsædvanligt med en kønsmodenhed omkring de 5 mdr, så
tag du et smut omkring dyrlægen og få ham kasteret snarest muligt (medmindre
han skal bruges til avl).

MVH Pia

Fra : Janner

Dato : 25-04-05 13:16

Så er der bestilt tid imorge til kræet kan komme af med dadlerne *S*

Hygge

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-05 13:56

"Janner" <nowayjose@noapamthanks.nemlija> skrev i en meddelelse

> Så er der bestilt tid imorge til kræet kan komme af med dadlerne *S*

Held og lykke med det.
Når det er en hankat, så kommer den sig nok hurtigt efter indgrebet.
Vores hankat var den første af vores ialt 4 katte, der blev neutraliseret
samme dag.
Han var helt sig selv, da vi hentede ham igen ved 16 -tiden. De tre damer
var stadig lidt dinglede og gnavne.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Janner

Dato : 25-04-05 14:28

Han kan ses lige her hvis nogen lyster :
http://katte.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2101

/Jan

Fra : Eva Schmidt

Dato : 25-04-05 14:32

> Han kan ses lige her hvis nogen lyster :
> http://katte.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2101
>

> /Jan

Hvor er han dejlig!

mvh Eva

Fra : Janner

Dato : 25-04-05 14:46

> Hvor er han dejlig!
>
> mvh Eva

Håber han bliver dejlig igen he he den bette var ikke just i kridt huset da
han gennem vædede dynerne med ... jaaaaa tis

Hygge

Jan

Fra : Kate

Dato : 30-04-05 10:24

"Janner" <nowayjose@noapamthanks.nemlija> wrote in

> Håber han bliver dejlig igen he he

Det gør han

> den bette var ikke just i kridt
> huset da han gennem vædede dynerne med ... jaaaaa tis

Nej, kender følelsen. Min hunkat var igennem en længere periode hvor
hun tissede i sofaen og sengen, hun dinglede længe på kanten af
dørtrinnet til hoveddøren.
Hun ønskede åbenbart bare at flytte, for efter vi flyttede på landet
har der ingen problemer været

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Denise

Dato : 25-04-05 15:33

Janner wrote:
> Han kan ses lige her hvis nogen lyster :
> http://katte.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2101
>

> /Jan

Nååååh, hvor er han da dejlig

--