bortløben kat - hvad gør vi ?
Fra : Pernille Pehrsson

Dato : 24-04-05 15:47

Hej.

På en weekendtur hos mine svigerforældre i Støvring fandt vores 11 måneder
gamle lille trefarvet huskat desværre et åbenstående vindue. Det skete
søndag morgen kl 9.30. Vi panikkede desværre lidt og forsøgte, at kalde
hende til os, med det resultat, at hun løb længere og længere væk. 2 gange
kom jeg nær hende, første gang nåede jeg ikke, at få fat i hende og 2 gange
tog jeg fat i halsbånd, som selvfølgelig gik op. Nu er vi desværre hjemme i
København igen og har vores lille hunmis på langfart 20 km syd for Aalborg.
Hun er vant til, at komme ud, men er en meget sky og er altid hjemme inden
mørket falder på. Normalt kan vi kalde hende til os, men for mange nye lyde
og hunde og andet ude i det gode vejr har åbenbart skræmt hende for meget.

Jeg har bedt mine svigerforældre gå ud igen (de er vidst ude hele tiden har
jeg fornemmelsen af) når mørket falder på og kalde hende til sig. Derudover
vil jeg lave nogle flyers de kan aflevere hos dyrlægerne i nabolaget og i
diverse indkøbssteder og tilsidst på lygtepælene i nærområdet (vestre alle).
De har gået rundt og fortalt alle der gider høre på det, at hun er væk og
stærkt savnet...

Hvad kan vi mere gøre og hvad er oddsne for, at vi får vores guldklump at se
igen ???

Pernille

Fra : JytteB

Dato : 24-04-05 16:11

"Pernille Pehrsson" <humlebien_86@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> stærkt savnet...
>
> Hvad kan vi mere gøre og hvad er oddsne for, at vi får vores guldklump at

Få dine svigerforældre til at låne en fælde hos en dyrlæge og sæt den op med
noget guf i. Der er en rimelig stor chance for at hun vender tilbage til
stedet. Jeg kender da flere tilfælde hvor det er lykkedes.
Held og lykke med det.

Hilsen
Jytte

Fra : Ragna

Dato : 24-04-05 19:44

Pernille skrev:
> Hvad kan vi mere gøre og hvad er oddsne for, at vi får vores guldklump at
> se igen ???

Bed dine svigerforældre om at gå ud igen, når det er blevet mørkt, og der er
faldet ro over området..
Det er en god ide, hvis de kan lave en lyd, som katten forbinder med mad.
Hvis jeres kat er fortrolig med dine svigerforældre, kan lyden måske få den
til at søge hen til dem.
Jeg vil tro, at der er en god chance for, at katten vil søge tilbage til det
sted, den slap ud, hvis den ikke er kommet alt for langt væk.
--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Pernille Pehrsson

Dato : 25-04-05 12:34

Jeg har nu besluttet mig for, at tage derover igen og være i 2 aftner for at
lede.

Jeg har fået afvide, at jeg skal strø noget fra hendes egen kattebakke ud i
nabolaget så hun ved, at hun er på rette vej. Dette er gjort til når jeg
kommer over til det jyske i aften.

Jeg har lavet 50 sedler til, at hænge op diverse steder og alle der gider
høre på det er blevet spurgt.

Jeg har tænkt mig, at tage hendes "madkasse" med ud og rasle med og så stå
samme sted i 10-15 minutter, for hun kommer vel ikke bare fræsende med det
samme når hun nu er bange ? jeg vil tage transportkassen med på slæb i håb
om, at kunne smide lidt mad derind og få hende med hjem i den hvis alt går
bedst muligt.

Jeg frygter lidt, at hun har gemt sig i et skur, der er det jo ikke sikkert,
at hun kommer ud fra foreløbigt, men man kan jo håbe sedlerne medvirker til,
at folk vil lede.

Jeg har meldt hende savnet hos det danske katteregister.

Er der så snart andet jeg kan gøre ???

Jeg håber på flere gode råd !!!

Pernille

Der efterhånden tror der ikke er flere tårer at tude ..... Hold op jeg
savner min guldklump.

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 25-04-05 16:41

> [...]
>
> Jeg håber på flere gode råd !!!
>
> Pernille
>
> Der efterhånden tror der ikke er flere tårer at tude ..... Hold op jeg

Hej Pernille

Åhh hvor jeg dog føler med jer - ved udemærket hvordan man har det når
ens kat er væk :(

Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg har hørt om mange der har og har
haft gode erfaringer med det... Der findes en mand - Finn Jensen, der
kalder sig hvidshaman - han kan finde dyr, både døde og levende og han
giver en meget god beskrivelse af det område katten befinder sig i, så
man har de bedste muligheder for at finde den igen!

Jeg synes helt sikkert det er en mulighed, desværre vidste jeg ikke at
han fandtes da vi havde en bortløben kat, men havde jeg vidst det havde
jeg helt sikkert brugt ham - hans hjemmeside er
http://www.hvidshaman.dk/ og han kan fanges på mail livsenergi@mail.dk

Håber at I finder guldklumpen igen

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Stine Ødum Sørensen

Dato : 26-04-05 17:54

Hej Pernille

Jeg kan alt for levende forestille mig, hvor ondt uvisheden om din dejlige
mislings skæbne gør og håber inderligt, at I er genforenet i skrivende
stund!

Hvis ikke, vil jeg forsigtigt tillade mig at spørge dig i hvilken del af
Støvring dine svigerforældre bor? Jeg har bekendte i byen, som jeg hellere
end gerne vil viderebringe dine oplysninger til og som så igen kan informere
deres naboer mv.! Jo flere der holder øjne og ører åbne des bedre!

Medfølende tanker herfra
Stine

Fra : Pernille Pehrsson

Dato : 27-04-05 05:34

Zimba er hjemme igen og vi føler os som verdens heldigste mennesker.

Jeg var kun nået ned for enden af vejen hun var stukket af fra, men havde
fløjtet og kaldt adskellige gange. Jeg går ned af den første sti og vender
mig fordi der er en der miaver. Og der er vores Zimba og ligner ikke en der
har været væk fra hjemmet i 36 timer. Jeg kunne ikke få hende ind i
kattekassen, men tilgengæld gik hun efter mig hele vejen hjem. Jeg holdt
vejret første gang hun løb ind under grantræerne i en forhave, men det
gjorde hun hele vejen hjem. Hun har sikkert følt sig som et let bytte hvis
hun gik midt ude på vejen. Jeg ved ikke om hun har ligget og ventet på en
af os eller om hun var kommet hjem uanset hvad. Mine svigerforældre var jo
ude og lede efter hende hver 2. time.

Men nu er hun vel hjemme i Brøndby igen. Ikke helt afslappet - men det skal
nok komme. Jeg tør ikke helt tro på at hun ikke gør det igen, for da hun kom
hjem ind i huset deroppe og alle døre og vinduer var forsvarligt lukkede
blev hun "belønnet" med rejer og laks )

En glad beretning herfra

Pernille & Zimba.

Fra : Lene Hansen

Dato : 27-04-05 06:28

Hvor er det godt du har fået din kat hjem igen. Uvisheden er jo ved at tage
livet af en, når sådan noget sker.

Hilsen

Fra : Stine Sørensen

Dato : 27-04-05 07:08

> [...]
> hjem ind i huset deroppe og alle døre og vinduer var forsvarligt lukkede

Superdejlig morgenlæsning!

Stine

Med venlig hilsen
Stine Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 27-04-05 07:28

"Pernille Pehrsson" <humlebien_86@hotmail.com> wrote in message
> Zimba er hjemme igen og vi føler os som verdens heldigste mennesker.

Hvor var det dejligt, jeg kan godt forstå du er glad
Ja de katte kan godt nok give os bekymringer.

--
Hilsen Denise

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 27-04-05 12:50

In article <426f153e$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, Pernille
Pehrsson <humlebien_86@hotmail.com> wrote:

> Zimba er hjemme igen og vi føler os som verdens heldigste mennesker.

Årh, det var godt at høre! :) Tak for up-date, jeg har tænkt på den
kat..

--
Knus fra Ann R

Fra : Kate

Dato : 30-04-05 10:15

"Pernille Pehrsson" <humlebien_86@hotmail.com> wrote in

> Zimba er hjemme igen og vi føler os som verdens heldigste mennesker.

Åhh, det var godt. Der er ikke noget værre end at miste en kat og
aldrig finde ud af hvad der skete med den. Desværre taler jeg af bitter
erfaring

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.