Telnet (IP adresse) 25 test af postserver
Fra : Allan Thomsen

Dato : 30-05-01 13:19

Hej

Jeg har en Exchange 5.5 server hvorfra jeg godt kan sende mails via
internettet.
Men jeg kan ikke modtage mails.
Jeg har modtaget et forslag om at telnette til port 25 på den udvendige IP
adr. for at se om der er hul igennem. Det kan jeg ikke. Jeg har også en
anden Exchange 5.5 server et andet sted og der kan jeg heller ikke telnette
til port 25 men jeg kan godt sende mail til den. Så det er ikke helt sikkert
med telnet og port 25. Har du et bud på en løsning eller en kommando som
kan teste om man kan komme igennem router og firewall fra internettet til en
postserver

Allan Thomsen

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 30-05-01 13:06

> [...]
>kan teste om man kan komme igennem router og firewall fra internettet til

Man tør næsten ikke spørge, men; har du konfigureret Exchange serveren til
at modtage incoming??
- og har du styr på, at den anden server modtager mails direkte fra
internettet, og ikke via et relay?

/Kim

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 30-05-01 13:07

> [...]
>at modtage incoming??
> - og har du styr på, at den anden server modtager mails direkte fra

Og prøv i øvrigt med:

http://freesbee.wheel.dk/mailtest.html

Fra : Allan Thomsen

Dato : 31-05-01 08:14

Hej Kim

Jeg har sat Exchange til at tage imod mail fra mail.domain.dk og fra
domain.dk just to be sure.
udbyderen videresender mail til mail.domain.dk som så skulle sende til min
IP adr. A recorden er vores mailserver.
Skal man i IMC' en specifikt fortælle at den skal tage incomming mails ?

Allan

Kim Bjoern Nielsen <kim.bjoern@SPAMmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9f2nom$33u$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 31-05-01 14:20

"Allan Thomsen" <aht@krone-skandinavien.dk> wrote in message
> [...]
> IP adr. A recorden er vores mailserver.
> Skal man i IMC' en specifikt fortælle at den skal tage incomming mails ?

I internet mail connection, skal du acceptere incoming and/or outgoing.

Prøvede du det link på freesbee?

/Kim

Fra : Allan Thomsen

Dato : 06-06-01 09:45

Hej

Jo tak for linket, jeg prøvede Freesbee.
Det hjalp mig desvære ikke så meget.
Jeg tror enten min firewall eller udbyderen er problemet, og vil så vide om
mailen stopper på ydersiden af min router eller mellem min router og
firewall, eller om det skulle være min Exchange config. der er forkert.
Jeg har nu prøvet at config. en Exchange server på et andet sted til at
sende mail til det aktuelle domaine.de videre til Exchange serverens lokale
IP adresse.
Der er routere mellem de to netværk, og hvis jeg nu sender fra det andet
sted til domain.de så kommer mailen igennem , det går jo så heller ikke
gennem internet og firewall, men det er vel stadig IMC som modtager mail ?

Allan

Kim Bjoern Nielsen <kim.bjoern@-REMOVESPAM-mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9f5ge0$dfn$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 09-06-01 21:08

> [...]
> gennem internet og firewall, men det er vel stadig IMC som modtager mail ?

Hejsa
Når, der er firewall på !
Hvilken ?
Hvis det fx er en Cisco IOS fw eller en Cisco PIX, så er der mailguards på,
hvis dette er opsat.
Plus telnet ikke er tilladt fra ydersiden, med mindre dette er explict opsat
mod din IP.

Mvh
Martin