Nervøs kat
Fra : Maria Hansen

Dato : 24-04-05 10:15

Jeg har en 12 måneder manxkat- "Stump", som er meget nervøs. Han løber
ind under sofaen eller sengen, hvis der kommer nye mennesker på besøg
eller der er lyde han ikke kender, han har altid været sådanne siden vi
fik ham.

Mit sprøgsmål er nu, hvordan vender man ham til at være ude. Vi er
flyttet i vores sommerhus og skal være der i de næste 6 måneder, så det
ville jo være rart han kunne rende ud, lige som de 3 andre katte vi har.

Jeg tænkte på at man kunne gå med ham i sele i et stykke tid og vende
ham langsomt til at være ude.

Er der nogen som har nogen erfaring på dette område.
På forhånd tak for jeres svar

Med venlig hilsen
Maria Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gainsbourg

Dato : 24-04-05 11:58

Der er en masse øvelser du kan bruge, men det er lidt omfangsrigt at gengive
her. Prøv at købe Karen Pryors bog "Klikkertræning for katte" (eller lån den
på biblioteket). Den giver et godt indblik i, hvordan man indlærer ny,
positiv adfærd hos katte og læser behøver ingen faglige forudsætninger på
området, da den er skrevet meget letforståeligt og lettilgængeligt.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : tina laren

Dato : 24-04-05 14:22

> [...]
> ham langsomt til at være ude.
>
> Er der nogen som har nogen erfaring på dette område.

Jeg har også en nervøs kat og der vi købte nyt hus gik der 4 uger før
den kom.den skulle lære det nye hus af kende først og så havde jeg også
tømt kattebakken rundt i haven, det var min dyrlæge der anbefalet det.

> Med venlig hilsen
> Maria Hansen
> - Tøm kattebakken ved privat svar

tina laren