Kattelege?
Fra : John Sahl

Dato : 18-04-05 18:28

Er der nogen som har testet dette?

http://www.m-dalgas.dk/?p=Vis_Film&id=6

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia
www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Denise

Dato : 18-04-05 18:47

John Sahl wrote:
> Er der nogen som har testet dette?
>
> http://www.m-dalgas.dk/?p=Vis_Film&id=6

Ej, hvor synd.
Ja jeg har prøvet noget lignende.
Jeg var da engang for længe siden ved at komme galt afsted med et
klistermærke, men det er selvfølgelig fordi jeg har en besynderlig kat -
altså Blonde.
Jeg var ved at klippe noget stof, og han stak hele tiden snuden ned i stof
og saks. For at få lidt fred, tog jeg klistermærket der sad på stoffet med
pris på og satte på hans pote, så kunne han beskæftige sig lidt med det.
Men SÅ tog fanden ved katten, han løb ud i løbegården, ind i stuen og frem
og tilbage alt mens han rystede poten for at få den af, han var direkte
bange. Vi for efter ham for at fange ham for at få den af, men vi kunne
overhovedet ikke fange ham. Endelig røg mærkaten af og vi kunne ånde lettet
op, godt chokerede, og katten var så igen hel "normal". Og SÅ fik jeg lige
en skideballe af manden, "hvordan jeg dog kunne finde på det", men jeg anede
jo ikke at han ville reagerede sådan, på et skallet klistermærke. Han har jo
nok troet det var et dyr, altså hvis den kat overhovedet kan tro noget som
helst

--
Hilsen Denise

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 18-04-05 19:07

John Sahl skrev i en meddelelse...
> Er der nogen som har testet dette?
>
> http://www.m-dalgas.dk/?p=Vis_Film&id=6

Jep, det har min Gizmo - helt uden menneskelig indblanding.

Scenariet: Min bror bruger min fnugrulle fordi han lige har nusset en hvid
kat med sort trøje på - og skal i byen. Han river et stykke brugt tape af
fnugrullen og lægger det på bordet og fortsætter sit ærinde. Da han er
færdig går han forbi bordet og fnugrulle-tapen falder på gulvet. På gulvet
ligger Gizmo, der tager en god gammeldaws rulletur for at få min brors
opmærksomhed. Tadaaaaa......Gizmo har fnugrulle-tape siddende på ryggen. Et
kort øjeblik mister han benene, ligesom den japanske kat i videoen, men
inden jeg overhovedet når at ville fjerne tapen, tager katten over. Gizmo
laver en yoga-øvelse, får fat i kanten af tapen og river den af - mod
pelsretningen! Og så fortsatte han for resten bare med at rulle på gulvet
igen.

Vi var lidt chokerede, men kunne alligevel ikke lade være med at grine over
min dygtige dreng der godt kunne klare sig selv. Og han slap da for et par
løse hår Jeg kan stadig godt finde på at give ham en tur med fnugrullen
for at tage løse hår - men altid med pelsretningen Det er kun Gizmo der
kan finde på at gøre det i den anden retning.

Mvh Tina og Gizmo der skal udstilles i Kolding på lørdag
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 18-04-05 19:55

Det er jo en japanese bobtail! Og her har Marianne Seifert (der ejer sådan
en) lige bildt mig ind, at de er ufatteligt intelligente...
Efter hendes beskrivelse ville jeg have forventet, at den satte sig ned,
pillede tapen af - og muligvis satte den på mennesket i stedet

/Else.

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 18-04-05 20:14

> [...]
> Efter hendes beskrivelse ville jeg have forventet, at den satte sig ned,
> pillede tapen af - og muligvis satte den på mennesket i stedet

Hejsa

Jeg har godt nok ikke prøvet med tape... men har prøvet noget lignende
med et stykke kogt spaghetti...

Vi sad og spiste og mine forældres, nu afdøde kat, ville smage... så jeg
gav den et stykke spaghetti! Skæbnen ville, at spaghettin, som jo er en
smule klistret, satte sig fast i pande og på snuden af katten!
Han gik FULDSTÆNDIG amok - farede rundt og var helt ustyrlig... han var
vitterlig bange for det 'ækle stykke spaghetti' der hærgede hans
pande/snude...

Vi fik self. fanget ham og fjernet spaghettien - han fik aldrig
spaghetti igen

Lige i øjeblikket blev vi ret forskrækket, men har dog siden kunne grine
af episoden...tror ikke at katten kunne det

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar