Øretatto eller chip?
Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 18-04-05 17:27

Jeg er kommet i den uheldige situation at vores (ellers meget dygtige og
tillidsfulde) dyrlæge har lavet noget klamp på den lille kat. Hun blev
øretatoveret i forbindelse med sterelisation, og det er ikke lykkedes så
godt.
I det ene øre er der ingenting og se og i det andet øre mangler det sidste
tal. Jeg snakkede med dyrlægen om det i forbindelse med at hun fik fjernet
sting (hvilket var en meget ubehagelig ting, efter som stingene var limet
fast da hun blev limet sammen efter at have slikket nogle sting op). Han
indrømmede selvfølgelig at det var noget skidt de havde lavet.
De vil nu lave enten en ny øretatto eller en chip uden beregning. Men er
chip meget udbredt?
Han sagde at der ikke var så stor sansynlighed for at dyrlæger tjekkede om
hun havde chip hvis de fik hende ind?
Øretattoen kan være oven over den anden, for eveni hinanden vil jo blive
noget rod, jeg er bare i tvivl om om resultatet vil blive tilfredsstillende.
Jeg er i syv sind.

I det hele taget irriterer det mig blot at de ikke kan gøre det ordentlig
fra starten, det er jo sådan en "simpelt ting", og nu skal min stakkels mis
faste igen, og bedøves osv... :(

--
Mvh Stefanie

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-05 17:54

Stefanie Mathiesen" <kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> skrev i en

> Øretattoen kan være oven over den anden, for eveni hinanden vil jo blive
> noget rod, jeg er bare i tvivl om om resultatet vil blive
tilfredsstillende.
> Jeg er i syv sind.

Det er da en træls ting, når det ikke bliver gjort ordenligt første gang.

Jeg ville i dit tilfælde vælge chippen. To øretatoveringer i samme øre
bliver noget rod tror jeg...
En anden ting er, at ved chipning slipper katten (så vidt jeg ved) for, at
skulle bedøves igen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 18-04-05 18:45

> [...]
> bliver noget rod tror jeg...
> En anden ting er, at ved chipning slipper katten (så vidt jeg ved) for, at

Hejsa

Chip er ikke SÅ udbredt endnu, men det bliver lovpligtigt i 2007, så
derfor burde det blive meget almindeligt...
Jeg ville også vælge en chipning, både fordi jeg ikke tror det kan blive
godt at lave den oveni den anden, men også for at skåne katten for endnu
en gang fuld narkose

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 18-04-05 19:59

Jeg har faktisk prøvet at få en kat omtatoveret, og det blev absolut
læsbart. Jeg havde gjort den fejl første gang, at nulre den indtørrede farve
af øret - og klinikdamen havde gjort den fejl ikke at fortælle mig, at det
var vigtigt, det blev siddende til det faldt af af sig selv. Anden gang
tatoverede dyrlægen til gengæld så grundigt, at det er lige før det kan
læses fra pelssiden af øret.

Mvh. Else.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 18-04-05 18:57

"Stefanie Mathiesen" <kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> wrote in message
> [...]
>
> I det hele taget irriterer det mig blot at de ikke kan gøre det ordentlig
> fra starten, det er jo sådan en "simpelt ting", og nu skal min stakkels

sikke noget æv
Jeg havde valgt chips. Selv om øretatoveringen ikke er helt læselig, så er
den dog et mærke på at katten hører til et sted, og en oveni tror jeg ikke
de kan gøre god. De kan selvfølgelig lave en tydelig en i det øre hvor den
slet ikke kan læses.
Hvis dyrlægen siger at dyrlæger ikke tjekker chips ... det SKAL de ! lige
som falck og dyreinternater skal.
Katten skal ikke i nakose for chips, da det er en indsprøjtning i skindet på
siden af halsen. En lidt tyk kanyle. Du kan jo altid få lavet øremærket
igen, hvis katten en dag skulle være uheldig at skulle i nakose igen.
Held og lykke med det
Hilsen Nina

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 18-04-05 21:03

<klip>> > De vil nu lave enten en ny øretatto eller en chip uden beregning.
Men er

Nej!

Vælg for himlens skyld som minimum øretatovering, alternative begge dele!
Tro mig, det er ikke altid Falck tjekker for chip, hvilket de selv har
fortalt mig! og almindelig mennesker, gør ihvertfald ikke. Langt de fleste
aner ikke hvad chipning er, eller at det kun er hunde, der bliver chippet.

Og bliver en ikke-øremærket kat fundet, er det første man gør, at tjekke for
øremærkning.
Det er uendeligt få katte der bliver chippet, og mig bekendt er der ikke
lovgivet om det, ret mig hvis jeg tager fejl. Der har været planer, men
intet er mig bekendt besluttet.

Ønsker du yderligere info om øretatoveringer og mine mange erfaringer med
det, så skriv til mig privat :)

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk